ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین کراس اوور برقی ژاپنی ها؛ ستاره نیسان در نمایشگاه خودرو توکیو

نیسان یکی از پیشگامان ساخت خودروهای الکتریکی است که از سال 2010 با معرفی مدل لیف وارد این عرصه شده و از آن تاریخ تاکنون توانسته بیش از 250 هزار دستگاه از این هاچبک برقی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

نیسان یکی از پیشگامان ساخت خودروهای الکتریکی است که از سال 2010 با معرفی مدل لیف وارد این عرصه شده و از آن تاریخ تاکنون توانسته بیش از 250 هزار دستگاه از این هاچبک برقی را به مشتریان خود در سرتاسر جهان تحویل دهد.

حدود دو ماه پیش، نیسان از نسل دوم لیف رونمایی کرد. این نسل از لیف مشخصات فنی چندان قابل توجهی نداشته و نتوانست در بدو ورود نظر مثبت کارشناسان و علاقه مندان را جلب کند.

شاید به همین خاطر است که اندکی بعد نیسان اعلام کرد نسخه نیسموی لیف را توسعه خواهد داد.

همزمان با توسعه نسل دوم لیف همواره  شایعاتی مبنی بر تولید یک کراس اوور الکتریکی توسط نیسان به گوش می رسید که این موضوع بعدا توسط ژاپنی ها تایید شد.

حال با معرفی یک کراس اوور کانسپت برقی در نمایشگاه خودروی توکیو، این کمپانی به استقبال نخستین شاسی بلند الکتریکی خود رفته است.

این خودرو IMx نامگذاری شده و همانند اکثر کانسپت های ژاپنی از طراحی پیچیده و خاصی برخوردار است. برخلاف کراس اوورهای موجود در خیابان، سقف IMx ارتفاع کمی داشته و با شیبی ملایم به سمت عقب امتداد یافته است، به همین جهت شیشه های جانبی بسیار کوچک بوده و پویایی خاصی در این نما دیده می شود.

در کل IMx طراحی جسورانه و هیجان انگیزی داشته و گویی برای تهاجم آماده شده است؛ البته نیسان سبک طراحی کلی این خودرو را تداعی کننده حس امنیت می داند.

آنطور که نیسان در اطلاعیه رسمی اعلام کرده، IMx پیش نمایشی از پروژه "رانندگی هوشمند نیسان (Nissan Intelligent Mobility)" در آینده محسوب می شود.

طبق این پروژه محصولات آتی نیسان با پیشرانه الکتریکی، فناوری خودران و قابلیت های ارتباطی پیشرفته تولید خواهند شد.

نیروبخش کانسپت جدید نیسان دو موتور الکتریکی هستند که هر چهار چرخ را به حرکت درآورده و در مجموع 435 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند.

اگر چه درباره ظرفیت باتری این خودرو حرفی به میان نیامده، اما گفته می شود IMx تا 600 کیلومتر نیاز به شارژ مجدد ندارد.

به دلیل بهره گیری از فناوری خودران، در کابین کراس اوور مفهومی نیسان خبری از دکمه ها و نشان دهنده های متداول نبوده و در عوض از یک نمایشگر OLED پانورامیک برای نمایش اطلاعات مختلف استفاده شده است.

جالب اینکه همانند فیلم های تخیلی، فرمان این خودرو در حالت خودران با داشبورد یکپارچه می شود تا فضای کابین برای سرنشینان افزایش پیدا کند.

ضمن اینکه صندلی ها نیز قابلیت چرخش دارند تا سرنشینان بتوانند رو در رو با هم صحبت کنند.

به لطف قابلیت یکپارچگی هوشمند نیسان (Nissan Intelligent Integration)، کانسپت IMx می تواند در خدمت زیر ساخت های شهری نیز باشد.

برای مثال پس از رساندن مالک به فرودگاه، این کانسپت خود را در نقطه ای پارک نموده و با اتصال به شبکه برق قادر است انرژی موجود در باتری را به این شبکه منتقل کند.

پس از بازگشت مالک از مسافرت، IMx وی را پیدا کرده و به خانه خواهد برد. تمامی این فرایندها با تکیه بر ظرفیت بالای باتری و تکنولوژی های ارتباطی هوشمند عملی می شوند.

از آنجایی که محصولات نیسان همواره به کاربرد بالا و راحتی زیاد در استفاده های روزمره معروف بوده اند، به نظر نمی رسد که IMx's از لحاظ طراحی بدنه اشتراکات زیادی با کراس اوور برقی آتی این کمپانی داشته باشد.

با این حال انتظار می رود مدل تولیدی، به پیشرانه ای مشابه با نمونه به کار رفته در این کراس اوور کانسپت مجهز شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • darksider
    darksider | ۶ آبان ۱۳۹۶

    هنوز هیچکس از اهالی علم و و خودرو و اینهوه خودرونویس تو کشور یه پیچ ندیده از ایشچن لازم نیست نوچه هاش بیان براش تبلیغات کنن این اقا با دروغگویی خودش میدونه مردم قبولش ندارن
    کسی که مهندس باشه میدونه باطری های خودرو برای محیط زیست ضرر دارن اما این اقا تاکید کرده ماشین نساختشو میندازه تو دریاچه ارومیه باید به عقل مهندسیش شک کرد

  • samnaghavi
    samnaghavi | ۶ آبان ۱۳۹۶

    تا الان چند تا تور گذاشته و نه تنها به مردم خودروش رو نشون داد بلکه اجازه داد برونن اخریش هم داخل شهر افتاب بود اگر باز هم گذاشت تو اون محل حاضر شید که هم خودشو ببینید هم خودروش رو هم برونید ادرس ربا تلگرامیش
    @arian_fans_bot
    امشب ساعت ۲۲ هم جلسه پرسش و پاسخ است و به سوالاتتون مستقیما جواب میدن

  • darksider
    darksider | ۶ آبان ۱۳۹۶

    اقا یا خانم samnaghavi شما تا امروز دیدی حتی یه ماشین اسباب بازی ایشون ساخته باشه؟؟ ایشون اصلا گیگا فکتوری داره اما چرا تا الان حتی این ماشین خارق العادشونو کسی ندیده؟؟؟ تسلا تازه سال ۲۰۱۶ به برد ۵۰۰ کیلومتر اونم با قوی ترین مدل ماشین خودش شد اما این اقا ادعا داره ۱۰ سال پیش همچین چیزی ساخته اما بازم کسی ندیدتش این اقا با اجازتون فقط ادعاست و میخواد ۴ تا ادم خام و که اثلا فقط ظاهر و میبینن با خودش همراه کنه

    • samnaghavi
      samnaghavi | ۶ آبان ۱۳۹۶

      اسناد و مدارکشون تو رباتشون موجوده به علاوه اینکه امشب ساعت ۲۲ قراره که از جلسه پرسش و پاسخ هستش میتونید از ایشون سوال بپرسین و ایشون جواب میدن لینک ربات هم اینه
      @arian_fans_bot

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی