ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشکل نمایشگر موبایل نوکیا 8 Nokia 8
تکنولوژی

عملکرد نه چندان رضایت بخش نمایشگر موبایل نوکیا 8

پس از مدت ها نوکیا بالاخره موبایلی را به بازار عرضه کرد که شایسته عنوان پرچمدار باشد، اما یک بررسی تازه نشان می دهد که عنوان مذکور چندان شامل حال نمایشگر آن نمی شود. پیش ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

پس از مدت ها نوکیا بالاخره موبایلی را به بازار عرضه کرد که شایسته عنوان پرچمدار باشد، اما یک بررسی تازه نشان می دهد که عنوان مذکور چندان شامل حال نمایشگر آن نمی شود.

پیش از این خوانده بودید که وقتی از پهلو به صفحه نمایشگر موبایل پیکسل 2 XL گوگل نگاه کنید می بیند که هاله ای از نور آبی آزار دهنده تصاویر به نمایش درآمده را در بر گرفته است، اما در خصوص نوکیا 8 اوضاع از این هم بدتر است؛ شما از هر زاویه ای که به پنل نمایشگر این موبایل نگاه کنید می توانید آن هاله آبی رنگ را به وضوح مشاهده نمایید.

قبل از هر چیز بیایید نگاهی به مشخصات اولیه نمایشگر این پرچمدار اندرویدی بیاندازیم. محصول مورد بحث مجهز به صفحه نمایش ۵.۳ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۲۵۶۰ × ۱۴۴ (معادلQuad HD) با تراکم ۵۵۴ پیکسل در اینچ است. بر روی کاغذ این اعداد کاملاً امیدوار کننده به نظر می رسد، بنابراین مشکل را می بایست در جای دیگری جستجو نمود.

به طور واضح مشکلی در دمای رنگ نمایشگر نوکیا 8 وجود دارد. نگاهی به این قطعه سخت افزاری در زیر میکروسکوپ دید بهتری در این زمینه به ما می دهد. در تصویر زیر ردیف بالای پیکسل ها متعلق به موبایل مورد بحث و ردیف پایانی حالت استاندارد آن است.

حالا در تصویر زیر نیز نتیجه این تفاوت در دمای رنگ را در مقایسه با دو پرچمدار مطرح بازار یعنی نوت 8 سامسونگ و آیفون 8 پلاس اپل خواهید دید.

مشاهدات عددی نیز تمایل بیش از حد پیکسل های نمایشگر پرچمدار Nokia به رنگ آبی را نشان می دهند. در شرایطی که استاندارد دمای رنگ یک نمایشگر رقمی در حدود ۶۵۰۰ کلوین است، دمای رنگ نمایشگر موبایل مذکور عدد ۸۵۱۵ کیلوین را نشان می دهد که به معنی تمایل بیش از حد به سمت رنگ های سرد است. در جدول زیر اطلاعات بیشتری در این خصوص می یابید.

همان طور که در جدول بالا مشاهده می کنید موبایل های دیگری نیز هستند که دمای رنگ آن ها با نقطه استاندارد فاصله دارد، اما دست کم در این موبایل ها گزینه ای برای تنظیم دمای رنگ (بالانس رنگ سفید) در نظر گرفته شده، موردی که آن را هرگز در میان منوی تنظیمات نوکیا 8 یافت نخواهید کرد.

اما چرا اصولاً شاهد چنین ایرادی هستیم؟ به نظر می رسد مهندسین این شرکت حاضر شده اند تا با فدا کردن تعادل رنگی نمایشگر به درجه بالاتری از روشنایی دست یابند. نوکیا 8 با رکورد ۷۰۰ نیت یکی از روشن ترین نمایشگرها را در میان موبایل های اندرویدی دارد.

به هر حال نوکیا باید فکری به حال این مشکل کند، به خصوص که به نظر می رسد می توان این کار را به راحتی و از طریق ارائه یک آپدیت نرم افزاری انجام داد. به طور حتم مقامات کمپانی مذکور دلشان نمی خواهد که نخستین پرچمدار اندرویدی آنها از ایراد فاحشی نسبت به سایر رقبا برخوردار باشد، به خصوص که موبایل مذکور علاوه بر داشتن برندی خوش سابقه، از سخت افزاری کاملاً رقابتی نیز برخوردار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • هومن رمضانی
    هومن رمضانی | ۶ آبان ۱۳۹۶

    اصلا چیز بدی نیست خیلیم عالی است
    چرا باید از تمام جهات خوانایی داشته
    بنظرم یک ضعف محسوب میشه چرا که معمولا گوشیو جلوی صورت خودت میگیری و هم اینکه دیگران در کنارت باشن تو گوشیت سرک نمیکشن ببینن چ خبره
    مگه گوشی نمایشگر لپتاپ یا تلویزیونه که از همه جهت خوانایی داشته باشه
    اصلا نقطه ضعف نیست
    زنده باد نوکیا ❤❤❤

  • daltoona
    daltoona | ۶ آبان ۱۳۹۶

    بدشم ایفون ایکس که یه ماهه خبر داغه بازاره....با کار نکردن اونface idتازه موقع رونمایی ...یجوری جلوه میدن اب از تکون نخورده واقعا جای تاسف داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی