ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تجارت موبایل ال جی کماکان ضرر می دهد

ال جی به تازگی گزارش مالی سه ماهه سوم سال 2017 میلادی را منتشر کرده و طی بازه زمانی جولای تا سپتامبر، واحد موبایل این کمپانی کره ای بالغ بر 331.17 میلیون دلار از دست ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

ال جی به تازگی گزارش مالی سه ماهه سوم سال 2017 میلادی را منتشر کرده و طی بازه زمانی جولای تا سپتامبر، واحد موبایل این کمپانی کره ای بالغ بر 331.17 میلیون دلار از دست داده است. با این وجود، ال جی ترجیح داده روی سود 8 درصدی سه ماهه سوم در قیاس با همین بازه زمانی در سال 2016 و نیز سود 4 درصدی کسب شده در سه ماهه دوم تمرکز کند.

گفتنی است که ضرر ال جی، در واقع 13 درصد نسبت به سال گذشته کمتر بوده است. در کره جنوبی، عرضه موبایل های هوشمند طی سه ماهه سوم تا 44 درصد نسبت به سال کامل 2016 افزایش یافته و این در حالی است که ایالات متحده، افزایش 9 درصدی در عرضه موبایل های هوشمند نسبت به سال 2016 را پشت سر گذاشته است.

با این همه نباید از این حقیقت چشم پوشی کرد که شرایط برای تجارت موبایل های هوشمند ال جی چندان مساعد نیست. در سه ماهه سوم 2014، ال جی بالغ بر 16.8 میلیون اسمارت فون به فروش رساند و این تعداد حالا به 13.7 میلیون واحد برای سه ماهه سوم 2017 رسیده است که از رشد منفی 18.4 درصدی در سه سال حکایت دارد.

مشکل از اینجا ریشه می گیرد که سامسونگ در حال گرفتن سهم ال جی از بازار است و مسلماً تولید و عرضه پرچمدار ماژولار G5 هم کمکی به شرایط ال جی نکرد؛ خرید تمام چیپست های اسنپدراگون 835 توسط سامسونگ و اجبار ال جی به عرضه G6 همراه با اسنپدراگون 821 هم قطعاً فاکتور دیگری بود که به مشکلات دامن زد.

در حال حاضر انتظار می رود که این اتفاق، مجدداً با LG G7 تکرار شود؛ زیرا احتمالاً چیپست اسنپدراگون 845 کوالکام نیز برای پرچمداران گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در انحصار زمانی سامسونگ خواهد بود. تنها شانس ال جی، عرضه G7 به عنوان موبایلی منحصر به فرد و باب میل مشتریان است؛ در غیر این صورت، ارقام گزارش های مالی کمپانی کره ای دائماً کمتر و کمتر می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • | ۵ آبان ۱۳۹۶

    ال جی خدایی چیزی ازسام کم نداره.من بی ناس هفت اج و وی بیست بیشک وی بیستو انتخاب کردم.دک صوتی و ۶۴گیگ حافظه یواف اس دو و دوسیم کارت با اس دی کارت جدا و کاتگوری ۱۲دلایل من بودن و کاملنم راضیم.مردم دنبال برندم تو همه جا.مثال امریکا ال جی بازارش بیشتراز سام نباشه کمتر میشت

  • Hamed_Naseri_1
    Hamed_Naseri_1 | ۵ آبان ۱۳۹۶

    میان رده های خوبی هم نمیزنه
    مثلا مدیاتک یا اسنپ 435بدون سنسور اثر انگشت و باتری ضعیف
    خب مشخصه محکوم به شکسته

    • علی موثق
      علی موثق | ۵ آبان ۱۳۹۶

      کاملا موافقم

  • amir hasani
    amir hasani | ۵ آبان ۱۳۹۶

    تلاشش ستودنیه و بیهوده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی