ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارائه WiFi عمومی رایگان در ایران؛ حقیقت یا رویا؟

ارائه WiFi عمومی رایگان در بسیاری از کشورها و شهرهای شناخته‌شده سال‌هاست که رواج دارد اما این روند در کشور ما به تازگی از سوی چند اپراتور موبایل و همچنین خدمات دهنده اینترنتی پیگیری شده ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

ارائه WiFi عمومی رایگان در بسیاری از کشورها و شهرهای شناخته‌شده سال‌هاست که رواج دارد اما این روند در کشور ما به تازگی از سوی چند اپراتور موبایل و همچنین خدمات دهنده اینترنتی پیگیری شده و چندین مرکز مختلف در چند نقطه ایران به ارائه خدمات WiFi رایگان پرداخته‌اند.

اکنون همراه اول، ایرانسل، رایتل و آسیاتک ۶۶ نقطه ایران به ارائه وای‌فای رایگان مشغول شده‌اند و سایر اپراتورها نیز در این زمینه برنامه‌هایی در نظر گرفته‌اند که هنوز جزئیات آن منتشر نشده است. مراکز وای‌فای رایگان شرکت رایتل در مرکز خرید پالادیوم تهران، مرز شلمچه و مرز مهران قرار دارد. این در حالی است که ایرانسل مراکز ارائه وای‌فای خود را طی دو روز آینده در ۴ نقطه از مرزهای شلمچه، مهران، خسروی و چذابه فعال خواهد نمود.

از سوی دیگر نقاط مورد نظر همراه اول جهت ارائه وای‌فای رایگان شامل ۱۶ نقطه در تهران، ۳ نقطه در مشهد و ۴ نقطه در مرزهای شلمچه، مهران، خسروی و چذابه می‌شود. حجم ترافیک رایگانی که همراه اول به کاربران ارائه می‌دهد، به حجم بسته فعال شده در سیم‌کارت وابسته است. برای مثال اگر شما بسته ۲+۲ گیگابایتی در حساب خود فعال کرده باشد می‌توانید از ۲ گیگ وای فای رایگان استفاده کنید. مشترکین همراه اول می‌توانند با مراجعه به سایت همراه اول از چگونگی و دستورالعمل‌های لازم برای استفاده از این خدمات اطلاع حاصل کنند.

آسیا تک نیز ۳۶ نقطه فعال برای ارائه این خدمت را معرفی نموده و راه اندازی ۵ مرکز دیگر را در برنامه خود دارد. مراکز راه اندازی شده بیشینه ترافیک اختصاص داده شده به هر کاربر را ۱۵۰ مگابایت در نظر گرفته که در بعضی مراکز این عدد می‌تواند به ۲۰۰ مگابایت نیز برسد.

روابط عمومی همراه اول در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که این اپراتور، صرفاً خدمات مورد بحث را در اختیار کاربران شبکه خودش قرار خواهد داد. همچنین روابط عمومی ایرانسل و رایتل در گفتگو با دیجیاتو اشاره کردند که جزییات این طرح را تا چند روز آینده و به زودی منتشر خواهند کرد. با این حال علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مکان‌های معرفی شده توسط همراه اول، ایرانسل، رایتل و آسیاتک به سایت وزارت ارتباطات مراجعه کنند و مراکز مورد نظر خود را شناسایی نمایند.

ایده ارائه خدمات WiFi رایگان در مراکز عمومی پرتردد مانند فروشگاه‌های بزرگ، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن از سوی «آذری جهرمی» مطرح شد. وزیر ارتباطات از اپراتورها درخواست نمود تا سرویس وای‌فای ثابت و با حجم محدود برای هر کاربر در مکان‌های عمومی راه‌اندازی شود. وی عنوان نمود که این موضوع در کنار یک تبلیغ مطلوب برای اپراتورها و شرکت‌های اینترنتی، ایران را به استاندارد‌های بین‌المللی نزدیک‌تر می‌کند.

[این مطلب با همکاری امین قیاسی و امیر مستکین نوشته شده است.]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۷ آبان ۱۳۹۶

    اکثر مراکز تو مرز بود احتمالا اونم چند روز پر تردد سال

  • thelastofus
    thelastofus | ۶ آبان ۱۳۹۶

    ۱۵۰ مگ???
    تو ترکیه اتوبوس هاش وای فای رایگان دارن و محدودیت نداره
    بنظرم گوگل بیاد اینترنت بالنی رو راه اندازی کنه

    • جانی سینز علیه کریتوس
      جانی سینز علیه کریتوس | ۷ آبان ۱۳۹۶

      بالنم بیاد لب مرز با موشک میزننش??

  • Black Boy
    Black Boy | ۶ آبان ۱۳۹۶

    رویا

  • مهرداد علیخانی
    مهرداد علیخانی | ۶ آبان ۱۳۹۶

    اینترنت با سرعت چس کیلو بیت بر ثانیه

  • nhho
    nhho | ۶ آبان ۱۳۹۶

    توروخدایکی برای این اپراتورهااینترنت رایگان ونامحدودرویع توضیحی بده:/

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی