ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بهترین کارت حافظه مایکرو اس دی برای موبایل اندرویدی مان کدام است؟

کارت های مایکرو اس دی تنوع بالایی دارند اما متاسفانه همه آنها هم با موبایل یا تبلت اندرویدی شما سازگار نیستند. اگر به تازگی برای خرید یکی از این کارت ها به بازار مراجعه کرده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

کارت های مایکرو اس دی تنوع بالایی دارند اما متاسفانه همه آنها هم با موبایل یا تبلت اندرویدی شما سازگار نیستند. اگر به تازگی برای خرید یکی از این کارت ها به بازار مراجعه کرده اید و نمی دانید که از میان گزینه های مختلفی نظیر SDHC و SDXC یا کلاس ۱۰ و UHS-I Class 1 کدامیک را انتخاب کنید توصیه می کنیم به نکات زیر در هنگام خرید دقت نمایید.

ظرفیت

به طور معمول در هنگام خرید این کارت ها دو گزینه پیش روی شما قرار دارد: SDHC و SDXC که تفاوت میان این دو به اختلاف ظرفیت ذخیره سازی شان باز می گردد.

کارت های SDHC از ۲ تا ۳۲ گیگابایت ظرفیت دارند و انواع SDXC بازه ۳۲ گیگابایت تا ۲ ترابایت را پوشش می دهند. برای آنکه درک بهتری از این میزان داشته باشید لازم است خاطر نشان کنیم عکسی که با یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی گرفته می شود حدودا ۷ مگابایت حجم دارد؛ بنابراین اگر یک کارت حافظه ۳۲ گیگابایتی را خریداری کنید آنگاه می توانید تا ۴۵۰۰ عکس را روی آن ذخیره نمایید (در نظر داشته باشید این تعداد بسته به نوع موبایلی که با آن عکاسی می کنید می تواند متفاوت باشد و برای مثال اسمارت فون هایی نظیر گلکسی اس ۷ که قابلیت ذخیره سازی عکس ها با فرمت RAW را دارند غالبا عکس هایی با حجم دیتای بیشتر را تولید می کنند).

با در نظر داشتن آنچه گفته شد ممکن است تمایل داشته باشید که کارت حافظه ای با بالاترین ظرفیت را انتخاب نمایید اما پیش از آن مطمئن شوید موبایل شما از آن کارت حافظه پشتیبانی میکند که این مساله نیز معمولا در دفترچه راهنمای اسمارت فون شما ذکر شده.

سرعت

بعد از انتخاب ظرفیت مناسبت نوبت به گزینش بهترین سرعت انتقال داده می رسد. کلاس سرعت یک کارت حافظه مشخص می کند که آن کارت تا چه اندازه سریع می تواند فرایند نوشتن یا رایت کردن دیتا را انجام دهد. در مواردی که قصد داشته باشید با موبایل خود از یک صحنه فیلم بگیرید یا با سرعت عکس های پیاپی را از آن ثبت نمایید هرچه این سر عت بالاتر باشد بهتر است.

موبایل ها و تبلت های جدید بازار از سه کلاس سرعت اصلی پشتیبانی می کنند:

  • کلاس ۱۰
  • UHS-1 Class 1
  • و UHS-1 Class 3.

عبارت UHS از سرواژه های Ultra High Speed به معنای فوق پرسرعت گرفته شده و در حال حاضر دو نوع باس (ارتباط میان کارت و سخت افزار موبایل را باس می گویند) دارد که تحت عنوان I و II برچسب گذاری شده اند و حداکثر سرعت کارت را تعریف می کنند.

کارت های UHS-2 (که در واقع یک ردیف اضافه پین دارند) هم اکنون در بازار تولید می شوند اما شمار بسیار محدودی از دستگاه ها از آنها پشتیبانی می کنند.

MicroSDHC و microSDXC می توانند به یکی از سه کلاس ذکر شده در بالا تعلق داشته باشند چراکه ظرفیت و سرعت مستقیما به هم مرتبط نیستند. از آنجایی که بیشینه سرعت تنها از سوی برخی از تولیدکنندگان روی بسته بندی محصولات ذکر می گردد در ادامه حداقل سرعت رایت هر کلاس و موارد مصرف تعریف شده برای هرکدام را ذکر خواهیم کرد.

  • کلاس ۱۰: ۱۰ مگابایت بر ثانیه/ مناسب برای عکاسی پیاپی و ضبط فایل های ویدیویی با رزلوشن حداکثری 1080p
  • UHS-1 Class 1: ده مگابایت بر ثانیه/ مناسب برای فیلم برداری لایو و ضبط ویدیوهای 1080p
  • UHS-1 Class 3: سی مگابایت بر ثانیه/ مناسب برای فیلم برداری لایو و ضبط ویدیوهای 4K

این اطلاعات چطور روی کارت های حافظه نمایش داده می شود؟

نوع کارت های مایکرو اس دی (یعنی SDHC یا SDXC) و ظرفیت شان (گیگابایت یا ترابایت) مستقیما روی آنها ذکر می شود. سه کلاس سرعتی هم که به آنها اشاره نمودیم لوگوهای مربوط به خود را دارند تا حداقل سرعت رایت داده توسط آنها معلوم باشد. برای کلاس ۱۰ از حرف C با عدد ۱۰ در داخل آن و برای UHS-1 Class 1 و Class 3 نیز از حرف U همراه با ارقام ۱ یا ۳ در داخل آنها استفاده می گردد. در نهایت ممکن است برچسب های  I یا II را هم روی یک کارت حافظه مشاهده نمایید که این دو به سرعت باس آنها اشاره می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Hamed_Naseri_1
    Hamed_Naseri_1 | ۸ آبان ۱۳۹۶

    توی برندهای فلش مموری و sd کلا sandiskخیلی قدره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی