ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

از این پس رباتی به نام سوفیا هم شهروند عربستان است

ربات ها روز به روز کاربردهای بیشتری در صنایع پیدا می کنند؛ ولی رباتی که بتواند مانند انسان ها رفتار کرده و با ما تعامل برقرار کند، هنوز هم برای بسیاری، عجیب به نظر می ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

ربات ها روز به روز کاربردهای بیشتری در صنایع پیدا می کنند؛ ولی رباتی که بتواند مانند انسان ها رفتار کرده و با ما تعامل برقرار کند، هنوز هم برای بسیاری، عجیب به نظر می رسد؛ چه برسد به اینکه یکی از آنها بتواند حق شهروندی یک کشور را به دست آورد!
«سوفیا» نام رباتی است که به تازگی حق شهروندی کشور عربستان سعودی در ریاض، پایتخت این کشور، به او اعطا شده.

واکنش چهره و نیز صحبت های سوفیا روی صحنه، پس از شنیدن این خبر جالب است. او می گوید:

«من به این وجه تمایز افتخار می کنم و به آن می بالم. انتخاب من به عنوان اولین رباتی که به حق شهروندی نایل آمده، یک اتفاق تاریخی خواهد بود».

پس از سخنرانی سوفیا به اتاق دیگری رفته و با «اندرو راس سُرکین» (Andrew Ross Sorkin) خبرنگار به گفتگو نشسته اند. این خبرنگار از سوفیا پرسیده: «همه ما دوست داریم که از آینده ناگوار پیشگیری کنیم»؛ جواب ربات مذکور به سرکین جالب است، او می گوید:

«تو زیاد در مورد ایلان ماسک مطلب می خوانی و فیلم های هالیوودی زیادی را هم می بینی. نگران نباش، اگر تو با من خوب رفتار کنی، من هم با تو خوب رفتار خواهم کرد».

لازم به ذکر است که عربستان اولین کشور دنیا است که حق شهروندی را به یک ربات اعطا کرده. البته تا کنون جزئیات بیشتری در خصوص حقوق شهروندی سوفیا اعلام نشده است.

گفتنی است این ربات، توسط شرکت هنگ کنگی «Hanson Robotics» طراحی و ساخته شده. همچنین در حدود 1 سال پیش نیز در دیجیاتو،  از نمایش قابلیت های سوفیا در نمایشگاهی در کشور پرتغال گفته بودیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Dogtor Tohi
    Dogtor Tohi | ۶ آبان ۱۳۹۶

    تو تیتراژ سریال Humans تبلیغ کردنش قبلا
    الان شفاف سازی دارن میکنن

  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۶ آبان ۱۳۹۶

    عربستان هم از ما پیشرفته تر شده
    بهترین ماشینو که سوار میشند وضع زندگیو درآمدودهمه چیشونم که از ما بهتر شده پس ترو خدا نیاید بگید عرب ملخ خورو این چیزا ، بدبخت خود ماییم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی