ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرمایه گذاری عربستان در شرکت Virgin Galactic
کسب و کار

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری عربستان در شرکت فضایی Virgin Galactic

دولت عربستان قصد دارد به زودی مبلغ یک میلیارد دلار را در کمپانی «Virgin Galactic» سرمایه گذای کند. این شرکت یکی از کمپانی های اقماری تحت مالکیت هولدینگ Virgin متعلق به ریچارد برانسون میلیاردر معروف انگلیسی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ آبان ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

دولت عربستان قصد دارد به زودی مبلغ یک میلیارد دلار را در کمپانی «Virgin Galactic» سرمایه گذای کند. این شرکت یکی از کمپانی های اقماری تحت مالکیت هولدینگ Virgin متعلق به ریچارد برانسون میلیاردر معروف انگلیسی است که در صنایع فضایی فعالیت می کند.

البته بخشی از سرمایه مذکور در دو شرکت تابعه دیگر Virgin Galactic به نام های «Spaceship Company» و «Virgin Orbit» هزینه خواهد شد. طبق قرارداد سعودی ها می توانند در آینده سرمایه خود در کمپانی مورد اشاره را به مقدار ۴۸۰ میلیون دلار دیگر نیز افزایش دهند.

طبق اعلام هولدینگ Virgin، این پول هنگفت قرار است در زمینه توسعه گردشگری فضایی و تکمیل راکت جدید Virgin Galactic برای ارسال ماهواره های کوچک به مدار استفاده خواهد شد. البته این قرارداد هنوز نهایی نشده و نیاز به تایید دولت ایالات متحده برای انعقاد نهایی دارد.

طبق اعلام کمپانی فضایی مورد بحث، قرار است نخستین سفرهای فضایی تجاری برای ارسال توریست به فضا تا انتهای سال ۲۰۱۸ به انجام برسد، در حالی که راکت LauncherOne نیز قرار است نخستین ماهواره خود را در میانه های سال آینده در مدار قرار بدهد.

در عوض این سرمایه گذاری عربستان سهمی قابل توجه از سهام Virgin Galactic را در اختیار خواهد داشت و کمپانی مذکور برای توسعه برنامه های قضایی سعودی ها و احداث نخستین شهر فضایی آنها کمک های فنی و تکنولوژیک ارائه خواهد داد.

یکی دیگر از برنامه های بلندپروازانه ای که کمپانی تحت مالکیت ریچارد برانسون به دنبال آن است، ایجاد یک شبکه حمل و نقل سریع مسافر به نقاط مختلف دنیا با استفاده از راکت های زیرمداری است. به نظر می رسد عربستانی ها برای مشارکت در این طرح نیز اعلام علاقه کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • iphone master
    iphone master | ۱۳ آبان ۱۳۹۶

    چی بودیم چی شدیم واقعا . . . . .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی