ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

10 تجربه ای که کسبشان قبل از 30 سالگی به موفقیت در آینده کمک می کند

بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه یا کسانی که برای اولین بار استخدام می شوند، به دنبال پیشرفت بسیار سریع در کار هستند. اگر شما نیز سن تان زیر 30 سال است و به این زودی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۶

بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه یا کسانی که برای اولین بار استخدام می شوند، به دنبال پیشرفت بسیار سریع در کار هستند. اگر شما نیز سن تان زیر 30 سال است و به این زودی ها قرار نیست ترفیع شغلی بگیرید یا در کارتان به سرعتی که مد نظرتان است، پیشرفت نمی کنید، جای نگرانی نیست و نباید چندان عجله کنید. زیرا در این سن، مسائلی مهمتر از پیشرفت نیز وجود دارند.

در ادامه قصد داریم به 10 موردی اشاره کنیم که تجربه آنها قبل از 30 سالگی به موفقیتتان در آینده کمک می کند و لازم است بدانید که دستیابی به این تجارب، حتی از تلاش برای پیشرفت در شغلتان نیز مهم تر است.

1- در صورتی که ایده بزرگتان مورد تأیید رئیس نیست ناامید نشوید

آیا ایده بزرگی در سر دارید که اجرای آن با مخالفت رئیستان روبرو شده؟ در این صورت نباید نا امید شوید. بلکه به عقب برگردید؛ ایده تان را کامل تر کنید و مجدداً آن را به رئیستان ارائه دهید. اگر باز هم با آن مخالفت شد، آن قدر فرایند بهبود را ادامه دهید تا در نهایت رئیستان به خِرد شما پی برده و ایده تان را بپذیرد.

2- عنوان شغل در پروفایل LinkedIn را خلاقانه انتخاب کنید

به جای اینکه به صورت ساده و کلیشه ای، در تیتر پروفایل LinkedIn خود نام شغلتان را ذکر کنید، کمی خلاقیت به خرج داده و آن را به نحو دلخواه خود تغییر دهید.

3- یک جلسه پر تنش کاری را از بحران نجات دهید

گاهی ممکن است در یک جلسه کاری، فضا به شدت سنگین و در عین حال متشنج باشد. اگر شما در چنین جلساتی حضور دارید، پس فرصت یک تجربه جدید را از دست ندهید؛ شجاع باشید و از جای خود بلند شوید و به عنوان مثال بگویید: «یکی از موارد دیگری که قرار بود درباره آن در این جلسه صحبت کنیم ... است». این مسئله با تغییر مسیر گفتگو ها تنش های موجود در جلسه را کاهش می دهد و به مرور حاضرین شروع به همراهی می کنند. از سوی دیگر، شما یک تجربه بی نظیر را کسب می کنید.

4- خدماتی که در راستای رشد شرکت انجام داده اید را برای سایرین تشریح کنید

همواره به گونه ای فعالیت کنید که به عنوان یکی از بهترین کارمندان اجرایی در کمپانی مطرح شوید. دیگران را از خدماتی که در راستای رشد شرکت انجام داده اید، مطلع نمایید. همچنین همواره تلاش کنید، به سایر واحدهای شرکت که خارج از حوزه کاری شما قرار دارند نیز خدمت کنید.

5- «نه» گفتن را یاد بگیرید

«نه» گفتن را تمرین کرده و یاد بگیرید. به عنوان مثال به رئیس خود بگویید: «من نمی توانم در تعطیلات پیش رو کار کنم، زیرا قصد سفر دارم». درست است که گفتن «نه» ممکن است بسیار سخت به نظر برسد، ولی مطمئن باشید که به سختی اش می ارزد. زیرا موجب می شود حدود مرزهای خود با رئیستان را مشخص کنید. در غیر این صورت، او همواره انتظار دارد که شما هر درخواست کاری را بپذیرید.

6- اگر در حین کار در شغل فعلی در جسجوی کار دیگری هستید این کار را در خفا انجام دهید

در حالی که هنوز در شغل فعلی خود کار می کنید، بدون جلب توجه در جستجوی کار جدیدی باشید. زیرا وقتی در کار فعلی فعالیت می کنید (در مقابل بی کاری)، در صورت یافتن موقعیت شغلی جدید، امکان پذیرفته شدنتان در مصاحبه افزایش پیدا می کند. از سوی دیگر، در صورتی که رئیستان دریابد که در جستجوی شغل بهتری هستید، ممکن است دیگر شما را به اندازه قبل جدی نگیرد.

7- از ارائه درخواست افزایش حقوق نهراسید

درخواست افزایش حقوق خود را مطرح کنید. بدین منظور گزارشی برای رئیستان تهیه کنید و در آن از تأثیر خودتان بر پیشرفت شرکت بگویید. حتی بهتر است در مورد درخواست با او صحبت بکنید. همچنین اگر رئیستان دائم می گوید : «دوست دارم کمکتان بکنم، ولی نمی توانم»، باز هم نا امید نشوید و مجدداً درخواستتان را مطرح کنید.

8- به منظور یادگیری، فرایند جستجوی شغلی دوستانتان را پیگیری کنید

پیگیر فرایند جستجوی شغل یکی از دوستانتان شوید. این مسئله موجب می شود در حین آن بیاموزید که چطور باید شغل جدید انتخاب کنید یا چطور مصاحبه موفقی داشته باشید یا چگونه برای تصاحب یک شغل مذاکره کنید.

9- مدیریت داوطلبانه در یک سازمان حرفه ای را تجربه کنید

در یک سازمان حرفه ای داوطلب محور، فعالیت داوطلبانه انجام دهید و مدیریت داوطلبان را در اختیار بگیرید. این مسئله به شما کمک می کند در آینده، راحت تر بتوانید افرادی که حقوق بگیر هستند، را مدیریت کنید، زیرا همواره مدیریت داوطلبان مشکل تر است، چون به هر دلیلی ممکن است آنها قید فعالیت با شما را زده و سازمان را ترک کنند.

10- پیشرفت خود را ارزیابی کنید

هر از چند گاهی، حین سفر خود به سوی پیشرفت، صبر کنید؛ مسیر خود را نظاره کنید و از خود بپرسید: «آیا در جهت درست حرکت می کنم؟ آیا در شغل و زندگی خود پیشرفت می کنم و آیا به اندازه کافی یاد می گیرم؟».

این توقف ها را می توانید هر سه ماه یا در صورت امکان هر ماه، یکبار انجام دهید. اگر پاسخ این سوالات، برایتان قانع کننده نیست، پس مسیر خود را اصلاح کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • itookan
    itookan | ۷ آبان ۱۳۹۶

    خیلی بی ربط و بی کیفیت بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی