ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک نخستین تصویر از تونل بورینگ کمپانی زیر لوس آنجلس را منتشر کرد

ایلان ماسک، مدیر و کارآفرین شرکت های اسپیس اکس و تسلا، قصد دارد رویای فیلم های علمی، تخیلی برای کاهش ترافیک را محقق کند؛ ولی نه به واسطه خودروهای پرنده؛ بلکه از طریق حفر شبکه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

ایلان ماسک، مدیر و کارآفرین شرکت های اسپیس اکس و تسلا، قصد دارد رویای فیلم های علمی، تخیلی برای کاهش ترافیک را محقق کند؛ ولی نه به واسطه خودروهای پرنده؛ بلکه از طریق حفر شبکه ای از تونل ها در زیرِ زمین. او بدین منظور شرکت «Boring Company» را تأسیس کرده و تاکنون موفق شده برخی از مجوزهای لازم برای حفر تونل در زیر شهرها را نیز دریافت کند.

ماسک به تازگی تصویر یکی از تونل های حفر شده در حال ساختِ زیر لوس آنجلس را در توییتر منتشر کرده.

لازم به یادآوری است که پیش از این، حفاری تونل مذکور ابتدا از زیر مقر اسپیس اکس شروع شد و در شهریور ماه نیز شورای شهر هاوتورن واقع در ایالت کالیفرنیا، به Boring Company، اجازه داده تا به صورت آزمایشی، تونلی به طول 3.2 کیلومتر زیر شهر حفر کند. چندی پس از آن نیز ایلان ماسک تصویری از یک خودروی تسلا مدل S در این تونل آزمایشی را منتشر کرد.

طرحی از نحوه انتقال خودروها در تونل

گفتنی است ماسک قصد دارد از طریق پروژه حفر تونل خود در Boring Company (به معنی شرکت حفاری یا شرکت کسل کننده) ترافیک شهرها را به واسطه انتقال خودروها به زیر زمین و حرکت آنها روی ریل های الکتریکی، کاهش داده و از سوی دیگر سرعت انتقال را نیز افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Newsad
    Newsad | ۸ آبان ۱۳۹۶

    تو جاده های ایران سرعت خودروها نزدیک به دویست کیلومتره ولی تو امریکا یا اروپا براشون یه رویاست....البته روش ماسک ایمن تره ولی میبایست سرعتش رو بالاتر ببره.

  • Mohammad Mehdi
    Mohammad Mehdi | ۸ آبان ۱۳۹۶

    خبرآنلاین هم امروز تیتر زد: تولید نیسان آبی در سال نود و هفت متوقف میشود.

مطالب پیشنهادی