ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ستاره شناسان با هدف پیداکردن حیات فرازمینی به دنبال اولین ماه فراخورشیدی هستند

ستاره شناسان در هفته جاری با هدف پیدا کردن نخستین ماه فراخورشیدی در جهان، تلسکوپ هابل را به سمت یک سامانه ستاره ای در فاصله 4 هزار سال نوری از زمین نشانه رفته اند. گفتنی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

ستاره شناسان در هفته جاری با هدف پیدا کردن نخستین ماه فراخورشیدی در جهان، تلسکوپ هابل را به سمت یک سامانه ستاره ای در فاصله 4 هزار سال نوری از زمین نشانه رفته اند.

گفتنی است ماه فراخورشیدی یک شئ طبیعی است که برگرد یک سیارهٔ فراخورشیدی در خارج از منظومهٔ شمسی می چرخد و تائید وجود چنین چیزی می تواند مقدمه ای برای پیدا کردن حیات در خارج از سیاره ما باشد. چند ماه قبل یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه کلمبیا از احتمال مشاهده ماه فراخورشیدی در طراف سیاره «Kepler 1625-b» خبر داده بودند و در هفته جاری برای بررسی دقیق تر و تائید وجود آن از تلسکوپ هابل استفاده کردند.

رییس این تیم تحقیقاتی که «دیوید کیپینگ» نام دارد از احتمال تائید وجود یک ماه در اطرف این سیاره خبر داده، اما تاکید کرده است که برای بررسی بیشتر به چند ماه زمان نیاز دارند.

ماه گذشته یکی از متخصصان فیزیک نجومی به نام «رن هلر» داده های اولیه این سیاره را تجزیه و تحلیل کرده و در مقاله ای به بررسی احتمالات پیرامون ماهیت ماه آن پرداخته بود.

وی در این مقاله اشاره کرده بود که قمر سیاره Kepler 1625-b ممکن است یک توده عظیم گازی یا توده ای سنگی با حجمی 100 برابر ماه زمین باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • z12
    z12 | ۸ آبان ۱۳۹۶

    دمتون گرم با مقاله ها تون

مطالب پیشنهادی