ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چگونه فرایند یادگیری مان را سرعت ببخشیم؟

انسان در طول دوران زندگی اش با چالش های متعددی روبرو می شود؛ گاهی باید برای پیشرفت مهارت های تازه یاد بگیرد و گاهی نیز ضروری است که مسائل پیچیده را از پیش روی خود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

انسان در طول دوران زندگی اش با چالش های متعددی روبرو می شود؛ گاهی باید برای پیشرفت مهارت های تازه یاد بگیرد و گاهی نیز ضروری است که مسائل پیچیده را از پیش روی خود بردارد.

در مواجه با چنین شرایطی اما واکنش ها معمولا متفاوتند. آنها که میل به کمال دارند و رسیدن به موفقیت را سرلوحه زندگی شان قرار داده اند هرطور که شده این چالش ها را کنار می زنند و آنها که در سر دیگر این طیف هستند، راهشان را کج می کنند تا ابدا با آن چالش ها روبرو نشوند.

فرض کنید چالش پیش روی شما  یادگیری یک ساز موسیقی و اجرای زنده جلوی جمعیت باشد. در این صورت سه نکته را باید در ذهن خود مرور کنید.

۱- ساده سازی مساله

علت این است که هرکس در زمان انجام امور قواعد مختص به خود را تعریف می کند. برای مثال ممکن است در وهله نخست این نکات را در ذهنتان مرور نمایید که اول باید یک ساز یاد بگیرید، بعد آن را جلوی جمعیت اجرا کنید و مساله بعدی محدودیت زمانی است.

۲- اولویت بندی مراحل

براین اساس دیگر به جای آنکه هفت تکه پازل را همزمان در کنار یکدیگر قرار دهید آنها را در یک سلسله مراتب منطقی قرار داده و براساس اولویت رویشان تمرکز کنید. به عنوان مثال در چالشی که به آن اشاره کردیم از خود سوال کنید که آیا یادگیری نواختن ساز اولویت بیشتری دارد یا حفظ اعتماد به نفس در مقابل جمعیت؟

۳- شبیه سازی مساله

به این معنی که چالش پیش رو را قبل از هرکاری شبیه سازی کنید و استرس آن را از پیش تجربه نمایید. بنابراین اگر قرار است که به طور مثال سخنرانی مهمی در مقابل جمعیت داشته باشید تعدادی از دوستان تان را به منزل خود دعوت کرده و مقابل آنها اجرا نمایید چراکه اگر توانایی اجرا مقابل ده نفر را نداشته باشید قطعا نمی توانید از عهده سخنرانی مقابل جمعیت های بیشتر بر بیایید.

inc
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • M o h s e n
    M o h s e n | ۸ آبان ۱۳۹۶

    موجز بود و مفید؛
    البته من (میشه گفت تا حد زیادی) میدونستم شون.
    پ.ن: شاید یه کم زمان بر بشه ولی بنظرم بهتره که ویدیوهای مربوط به این مطالب رو زیرنویس کنین.

مطالب پیشنهادی