ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

برنامه جدید ب ام و: بازنگری در طراحی و ارایه رقیبی برای مرسدس Project One

چنانچه کانسپت های اخیر ب ام و یعنی Z4، سری 8 و X7 را دیده باشید، حتما خواهید گفت که این خودروها شباهت زیادی به محصولات پیشین باواریایی ها نداشته و دچار تغییرات بنیادینی شده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

چنانچه کانسپت های اخیر ب ام و یعنی Z4، سری 8 و X7 را دیده باشید، حتما خواهید گفت که این خودروها شباهت زیادی به محصولات پیشین باواریایی ها نداشته و دچار تغییرات بنیادینی شده اند. البته با وجود همه این تغییرات، مدل های مذکور خصوصیات ذاتی یک ب ام و را دارا بوده و کاملا گویای تبار خود هستند.

آدریان ون هایدونک مدیر دپارتمان طراحی ب ام و در مصاحبه با نشریه انگلیسی Autocar با تایید آغاز تغییرات در طراحی محصولات این کمپانی، اظهار کرده:

گسترش محصولات رده بالا چیزی است که از مدت ها پیش خواستار آن بوده ایم، زیرا مشتریان ما خواهان چنین مدل هایی هستند.

ما عقیده داریم فضا برای این کار وجود داشته و در این راستا مدل هایی مثل سری 8 و X7 را توسعه داده ایم. با ورود به سال 2018 ما طیف جدیدی از خودروها را روانه بازار خواهیم کرد که شامل Z4 و چند مدل دیگر می شوند. در یک و نیم سال آینده شش یا هفت مدل جدید با نشان ب ام و ارائه خواهند شد.

آقای ون هایدونک در ادامه صحبت های خود به تحولات گسترده ای که قرار است در بین محصولات ب ام و رخ دهد اشاره کرده و افزوده در مدت کوتاه اخیر، ب ام و مدل های جدید زیادی را توسعه داده که این مساله هم در نوع خود بی نظیر بوده و هم امکان ایجاد انقلاب در طراحی یک برند را راحت تر می کند.

آقای ون هایدونک درباره زمان ایجاد تغییرات در زبان طراحی محصولات ب ام و نیز گفته:

ما احساس کردیم این مقطع زمان مناسبی برای تغییر است. تاکنون درباره طراحی محصولات خود کاملا راضی بوده ایم، اما شما مجبور هستید که رو به جلو حرکت کنید و نمی خواهید که منفعل و ساکن بمانید.

آنطور که آقای ون هایدونک اشاره کرده، در زبان طراحی جدید ب ام و از پیچیدگی و خطوط موجود بر روی بدنه کاسته شده و پیکره کلی خودروها ساده تر می شود؛ همچنین جزئیات بدنه در کانون توجه قرار گرفته و دقت زیادی صرف طراحی آنها خواهد شد.

در داخل کابین نیز تعداد دکمه ها کاهش می یابد که این مساله به دلیل رشد روز افزون فناوری های هوشمند و خودکار شدن تجهیزات، قابل پیش بینی بود.

در مصاحبه دیگری که آقای دیرک هکر معاون ارشد بخش M ب ام و با Autocar انجام داده، احتمال عرضه رقیبی برای مرسدس Project One مورد بحث واقع شده است.

به گفته آقای هکر در حال حاضر چنین تقاضایی در بازار وجود نداشته و باواریایی ها به جای توسعه یک ابر اتومبیل، بر روی فناوری های نوین و استفاده از تکنولوژی های دیجیتال تمرکز کرده اند، اما در بلند مدت شاید شرایط متفاوت باشد.

وی افزوده هر موقع ساخت رقیبی برای Project One در دستور کار قرار گیرد، این مساله به راحتی عملی خواهد شد.

آقای هکر اشاره ای به حضور احتمالی ب ام و در رقابت های فرمول E نیز داشته و از شرکت در این مسابقات استقبال کرده است.

بر اساس برخی گزارش ها، ب ام و در حال ارزیابی بازگشت به رقابت های لمان هم بوده و قصد دارد در صورت فراهم شدن شرایط اتومبیلی را برای شرکت در کلاس LMP1 توسعه دهد.

شایان ذکر است ب ام و تا سال 2025، دوازده اتومبیل کاملا برقی تولید خواهد کرد. با توجه به رقابت تنگاتنگ باواریایی ها و اشتوتگارتی ها، شاید یکی از این مدل ها، رقیبی الکتریکی برای مرسدس Project One باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • esio
    esio | ۹ آبان ۱۳۹۶

    فکر کنم نظرم ثبت نشد. امروز صبح گوگل مپ نوتیف داد که نقشه تهران رو به صورت آفلاین دانلود کرده.

مطالب پیشنهادی