ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تبدیل 40 دستگاه گلکسی اس 5 به خوشه پردازشی استخراج بیت کوین

فناوری های دنیای موبایل با سرعت فزاینده ای رو به پیشرفت هستند و هر ساله با معرفی دستگاه های جدید با قابلیت های تازه و سرعت های پردازشی بالاتر، معمولاً تلفن های قدیمی تر به ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

فناوری های دنیای موبایل با سرعت فزاینده ای رو به پیشرفت هستند و هر ساله با معرفی دستگاه های جدید با قابلیت های تازه و سرعت های پردازشی بالاتر، معمولاً تلفن های قدیمی تر به زباله های الکترونیکی تبدیل شده و یا در بهترین حالت، بخشی از فضای انبار خانه ها یا فروشگاه ها را اشغال می کنند.

در این بین سامسونگ به عنوان شرکتی که سالانه بیشترین تعداد موبایل ها را به بازار عرضه می کند، با معرفی قابلیت جدیدی به نام «Upcycling» تلاش کرده تا حدودی مسئولیت خود را نسبت به مسئله موجود انجام دهد.

Upcycling در واقع روشی برای به کارگیری مجدد موبایل های قدیمی برای انجام امور متفاوت بوده، که خصوصاً از حافظه و توان پردازشی این دستگاه ها استفاده می شود؛ زیرا پردازنده های موبایل نسبت به نمونه های موجود در کامپیوترها بسیار کم مصرف تر هستند.

سامسونگ نیز با توجه به موارد مذکور، 40 دستگاه گلکسی اس 5 را به صورت یک خوشه پردازشی به یکدیگر متصل کرده و از آنها به عنوان ابزاری برای استخراج پول مجازی بیت کوین استفاده نموده است.

هدف نهایی استفاده از موبایل های قدیمی به صورت بردهای کامپیوتری کوچک مانند رزبری پای است

البته مسلماً استخراج بیت کوین یک نمونه نمادین برای نشان دادن توان پردازشی موبایل های قدیمی است و هدف نهایی کمپانی، استفاده از این دستگاه ها به صورت بردهای کامپیوتری کوچک مانند رزبری پای است؛ با این تفاوت که تلفن های هوشمند به صورت پیش فرض از باتری، نمایشگر و اسپیکر مخصوص خود نیز بهره مند هستند.

جالب است بدانید که قابلیت «Upcycling» در موبایل های سری گلکسی سامسونگ به توسعه دهندگان اجازه می دهد سیستم عامل اندروید را به کلی از دستگاه پاک کرده، و سخت افزار خام را برای مقاصد مختلفی مانند توسعه لپتاپ های مجهز به اوبونتو و یا مانیتور آکواریوم به کار گیرند.

گفتنی است روش جدید در صورت فراگیر شدن امکانات جالبی را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده و باعث می شود بسیاری از موبایل های قدیمی بلا استفاده، دوباره به چرخه مصرف بازگردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • seyyed1383
    seyyed1383 | ۱۳ آبان ۱۳۹۶

    واحد پولی جدید wcx جای بیت کوین را خواهد گرفت؟!!

    به تازگی یک ارز دیجیتالی جدید به نام wcx واحد پولی جدیدی مانند بیت کوین شروع به کار کرده است.که شروع تبادلات این ارز از 31 اکتبر یعنی تا چندین روز دیگر آغاز خواهد شد.
    ارزش هر یک wcx در حال حاضر برابر با 10 سنت می باشد به عبارتی هر wcx 10 برابر با 1 دلار است.
    خبرهایی وجود دارد که پیش بینی می شود ارزش هر wcx به 10 دلار برسد.
    کاربران میتوانند با ثبت نام رایگان در سایت wcx به عنوان هدیه صاحب 5 دلار شوند و از آن استفاده کنند(این واحد پولی در ایران خرید و فروش می شود)
    برای ثبت نام میتوانید به آدرس زیر بروید و با ثبت نام داخل سایت و تائید ایمیلتان 50wcx معادل 5 دلار به عنوان هدیه دریافت کنید.اگر طبق پیش بینی ها ارزش هر wcx به 10 دلار برسد شما با یک ثبت رایگان صاحب 500 دلار در آینده نزدیک خواهید شد که می توانید از این 500 دلار در ایران نیز استفاده کنید.
    ✅ راهنمای ثبت نام جهت دریافت 5 دلار:
    بعد از ورود به لینک زیر روی Sign Up در وسط صفحه کلیک کنید و ایمیل خود را وارد کنید و بعد از ثبت نام وارد ایمیل خود شوید و ایمیل خود را تایید کنید تا مبلغ مورد نظر در حساب شما ثبت‌شود:

    https://ico.wcex.co/?ref=Q5JkgIt
    ارزهای دیجیتال قطعا در آینده نزدیک همانند بیت کوین برای نقل و انتقال دارایی ها حرف های زیادی برای گفتن دارند. یک مثال ساده میزنم اگر شما 6سال قبل ۵۰ هزار تومان روی بیت کوین می گذاشتید الان ۱۵ میلیارد تومن پول در اختیار داشتید.
    ثبت نامش کاملا رایگان و حتی اگر عقیده دارید ارزش ندارد کلا 5 دقیقه زمان میبرد تا ثبت نام کنید و به عنوان بلیط بخت آزمایی نگاه کنید که در صورت حقیقت قطعا سود شگرفی خواهید کرد ولی در صورت عدم حقیقت هیچ ضرری نخواهید کرد لذا بلیط بخت آزمایی رایگان داشته باشید.

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۸ آبان ۱۳۹۶

    برا استخراج از جی پی یو استفاده میکنه یا سی پی یو،یا جفتش؟؟؟

  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۸ آبان ۱۳۹۶

    ideye bahalie

  • ms500
    ms500 | ۸ آبان ۱۳۹۶

    نامردا الان به گوشی من گفتین زباله الکترونیکی؟?
    خدا ازتون نگذره با اینکه نزدیک 3 سال از عرضش میگذره هنوز داره مثل بنز کار میکنه?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی