ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خودرویی با بدنه ضد ضربه؛ کانسپت جدید تویودا در نمایشگاه توکیو

امروزه برخی افراد برای محافظت از خودروی خود در برابر ضربات و برخوردهای احتمالی، قطعاتی پلاستیکی به قسمت های مختلف بدنه اضافه می کنند. جالب اینکه این مساله مختص ایرانیان نبوده و در بسیاری از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

امروزه برخی افراد برای محافظت از خودروی خود در برابر ضربات و برخوردهای احتمالی، قطعاتی پلاستیکی به قسمت های مختلف بدنه اضافه می کنند. جالب اینکه این مساله مختص ایرانیان نبوده و در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا رواج دارد.

شرکت ژاپنی تویودا گوسی (Toyoda Gosei) با درک نگرانی های این افراد، یک کانسپت عجیب و غریب در نمایشگاه خودروی توکیو به نمایش گذاشته است. این خودروی مفهومی فلسبی 2 (Flesby II) نام داشته و از بدنه ای منحصر به فرد بهره می برد.

به جای پنل های فلزی رایج، قسمت بیرونی فلسبی 2 از پنل های پلاستیکی نرم ساخته شده است. این پنل ها با هدف جلوگیری از وارد شدن صدمه به بدنه خودرو توسعه یافته و به لطف عملگرهای الکتریکی امکان تغییر شکل دارند.

نکته بسیار جالب اینکه کانسپت عجیب ژاپنی ها، علاوه بر این پنل ها به ایربگ هایی نیز بر روی بدنه مجهز شده تا در برخوردهای احتمالی با افراد پیاده از شدت حادثه کاسته شود.

آقای تاکاشی ایشیکاوا (Takashi Ishikawa) یکی از مدیران ارشد شرکت تویودا گوسی درباره فلسبی 2 گفته:

ما ایربگ ها را که معمولا درون یک اتومبیل به کار گرفته می شوند، در قسمت هایی مثل کاپوت یا گلگیر نصب کرده ایم تا از بدنه محافظت کنیم.

به منظور ارتباط بهتر با عابرین پیاده و رانندگان سایر خودروها، چراغ های LED در قسمت های مختلف بدنه فلسبی 2 نصب شده و از طریق علایم، پیام هایی نمایش داده می شوند.

همانند اکثر کانسپت های امروزی برای به حرکت در آوردن این خودرو و اجزای مختلف بدنه آن، یک پیشرانه الکتریکی در نظر گرفته شده که البته اطلاعاتی از مشخصات دقیق آن در دست نیست.

اگر چه به احتمال بسیار فلسبی 2 هرگز به خیابان ها راه پیدا نمی کند، اما بر اساس ایده جالبی شکل گرفته است. شاید هدف اصلی تویودا گوسی از ارایه این کانسپت به رخ کشیدن توانایی های خود در ساخت پنل های پلاستیکی مقاوم و انعطاف پذیر باشد.

این ایده ژاپنی ها به نوعی در سیتروئن C4 Cactus به کار گرفته شده است. بر روی درهای این کراس اوور کوچک فرانسوی محافظ هایی نصب شده تا در هنگام پارک دوبل صدمه ای به بدنه خودرو وارد نشود.

ناگفته نماند کمپانی تویودا گوسی یکی از سازندگان اجزای خودرویی بوده و 43 درصد از مالکیت آن در اختیار تویوتا قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • @digi_phone
    @digi_phone | ۸ آبان ۱۳۹۶

    خیلی ماشین باحالیه تو اخبارم دیده بودمش ?

مطالب پیشنهادی