با گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی آشنا شوید

با گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی آشنا شوید

هر سال که جلوتر می رویم، هزینه های زندگی نیز افزایش می یابد و این روند در سراسر دنیا عمومیت دارد. این امر تا جایی پیش رفته که در حال حاضر شاهد پدیدار گشتن عبارتی با عنوان «گران‌قیمت‌ترین شهرهای جهان» هستیم.

این شهرها به دلایل مختلف در این دسته‌بندی قرار می گیرند، مثلا به خاطر پرهزینه بودن استانداردهای زندگی یا به خاطر غیر ثابت بودن نرخ ها و قیمت ها، تورم ایجاد شده و هزینه زندگی در آن ها افزایش یافته است.

اگر کنجکاو هستید تا با این شهرها آشنا شوید، توصیه می کنیم ادامه مطلب را از نظر بگذرانید.

اوزاکا، ژاپن

اوزاکا در خاور دور قرار گرفته و یکی از زیباترین شهرهای جهان است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. این شهر میراث فرهنگی ژاپن بشمار می رود و جاذبه های گردشگری متنوعی دارد. از جمله می توان به شکوفه های گیلاس در بهار، نمایشگاه های متعدد فرهنگی و .. اشاره کرد.

گردشگران می توانند طعم غذاهای محلی کشور ژاپن را در بازارهای سنتی این شهر بچشند. با همه این امکانات و دیدنی ها، باید بدانید که اوزاکا یکی از گران‌قیمت‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بشمار می رود.

یک قرص نان در این شهر حدود ۶ دلار آمریکا هزینه دارد. یک لیتر بنزین، ۱.۱۸ دلار و کرایه آپارتمان هم که در آن سر به فلک می زند.

بورنموث و دورست، انگلستان

بورنموث شهری در نوار ساحلی جنوب غربی انگلستان واقع در منطقهٔ دورست این کشور است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که نام این شهر در بسیاری از ارزیابی ها و بررسی ها جهانی در فهرست گران ترین بازارهای جهان قرار گرفته است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی در ارزیابی های مختلفی که انجام شد، شهر بورنموث رتبه ۸.۹ را در میان گران ترین شهرها جهان از آن خود کرد. این در حالی است که این شهر از لندن با رتبه ۸.۵ در جهان هم بالاتر قرار گرفته است. یعنی زندگی در این منطقه از انگلستان تقریبا غیرممکن است، مگر اینکه فرد درآمد میلیون دلاری داشته باشد.

زوریخ، سوئیس

سوئیس شهر بلندی ها و دریاچه هاست. همچنین خاستگاه شکلات و ساعت های لوکس و گران‌قیمت نیز بشمار می رود. سوئیس یکی از زیباترین و البته آرام‌ترین کشورهای جهان بشمار می رود. در این راستا باید گفت که زوریخ، یکی از گران ترین شهرهای جهان است. البته شاید این امر برای شهروندان این شهر چندان اهمیتی نداشته باشد، زیرا تقریبا همه آن ها ثروتمند هستند.

گفتنی است که پرهزینه‌ترین مدارس جهان در سوئیس واقع شده اند. جالب اینجاست که بیشتر محصولات تولیدی این منطقه لوکس و گران قیمت هستند و به نوعی می توان گفت که رواج دهنده زندگی لوکس و بی دغدغه مالی بشمار می رود.

هنگ کنگ

برای هفتمین سال پیاپی، هنگ کنگ به عنوان یکی از گران ترین شهرهای جهان برای زندگی تبدیل شده است. مردم این شهر با معضل عدم تناسب دخل و خرج مواجه هستند. یک قرص نان حدودا ۴.۶۱ دلار قیمت دارد و یک لیتر بنزین حدود ۱.۷۳ دلار هزینه در بر خواهد داشت.

به دلیل کمبود جا در این شهر، آپارتمان ها متراژهای بسیار پایینی دارند و از آن بدتر اینکه مردم در همین واحدهای نقلی با هم هم‌خانه می شوند تا به این صورت از پس هزینه های این خانه بر بیایند.

سنگاپور

شاید این شهر چندان بزرگ نباشد، اما بدون شک یکی از زیباترین و لوکس ترین شهرهای جهان بشمار می رود. این جزیره آسیایی برای چهارمین سال پیاپی است که به عنوان یکی از گران ترین شهرهای جهان انتخاب شده است.

گفتنی است که شهروندان سنگاپور استطاعت مالی بالایی دارند. مواد و خوراکی های روزمره زندگی در این شهر چندان گران نیست. اما در عوض خانه و ماشین قیمت بالایی دارد و به همین خاطر، یکی از شهرهای پرهزینه جهان برشمرده می شود.

یک نظر

ورود

  • علی آبان ۹, ۱۳۹۶

    اگه به نسبت درامد حساب کنی تهران گرون ترین شهر دنیاست و البته هزینه تو این شهر ها گرون ولی با گیفیت هستن ولی تهران گرون و بی کیفیت.دیگه امکانات افتضاح خود شهر و الودگی هوا و ترافیک و..بماند