ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا اپل قصد تولید آیفون هایی از جنس طلا را دارد؟

اپل به تازگی درخواست ثبت پتنتی را مطرح کرده که امکان استفاده از طلای 18 عیار، ولی سخت را برای ساخت قاب گجت های الکترونیک از جمله موبایل ها، تبلت ها، لپ تاپ ها و سایر ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

اپل به تازگی درخواست ثبت پتنتی را مطرح کرده که امکان استفاده از طلای 18 عیار، ولی سخت را برای ساخت قاب گجت های الکترونیک از جمله موبایل ها، تبلت ها، لپ تاپ ها و سایر محصولات مشابه فراهم می آورد.

با توجه به اینکه طلای 18 عیار از مقاومت اندکی برخوردار است، اپل قصد دارد به منظور افزایش سختی آن، از فلزات ویژه ای بهره ببرد تا یک ماده شفاف را تولید کند. بدین منظور فرآیند ویژه ای طی می شود که حین آن آمیختن، نورد، گرمادهی و سرمادهی فلزات براساس دستور العمل های خاصی انجام می شود.

بسیاری از شرکت های شخص ثالث، فرایند آبکاری طلا برای آیفون ها را با هزینه گزاف انجام می دهند. تصویر فوق یک آیفون 6 طلاکاری شده را نشان می دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در پتنت، این فرآیند می تواند با طلای 24 عیار نیز انجام شود که در این صورت می تواند وزن محصول نهایی را کاهش یا افزایش دهد.

رنگ های قاب های ساخته شده نیز می تواند به رنگ رز گلد، طلای زرد، طلای سفید، طلای آبی، طلای سبز، طلای قرمز، طلای خاکستری یا طلای بنفش باشد.

لازم به ذکر است که بسیاری از پتنت های اپل هیچ گاه به آزمایشگاه کوپرتینو یا گجت های این کمپانی راه نمیابند؛ لذا مشخص نیست که آیا پتنت مذکور نیز در نهایت به مرحله اجرا می رسد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • mahtab
    mahtab | ۸ آبان ۱۳۹۶

    چقدر گرون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی