ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار گزارش مالی سه ماهه دوم ۲۰۱۷ سونی و افزایش ۳۴۶ درصدی سود عملیاتی آن

چندی پیش سونی گزارش مالی سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۷ خود (مصادف با سه ماهه منتهی به سی ام سپتامبر امسال) را منتشر کرد و این گزارش نشان دهنده رشد ۳۴۶ درصدی سود آن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۳

چندی پیش سونی گزارش مالی سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۷ خود (مصادف با سه ماهه منتهی به سی ام سپتامبر امسال) را منتشر کرد و این گزارش نشان دهنده رشد ۳۴۶ درصدی سود آن در این بازه است.

سود عملیاتی سونی در این بازه زمانی به ۱.۸ میلیارد دلار رسیده و میزان فروشش نیز ۱۸.۳ میلیارد دلار عنوان شده است که این میزان افزایش سال به سال ۲۲.۱ درصدی را نشان می دهد.

درآمدهای سونی از بخش ارتباطات موبایل نیز نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل تقریبا بدون تغییر مانده است و بین ماه های جولای تا سپتامبر تنها ۳.۵ میلیون دستگاه موبایل توسط آن به بازار عرضه شده که این رقم صد هزار دستگاه کمتر از رقم فروخته شده توسط آن در مدت مشابه سال قبل است.

البته ناگفته نماند که افزایش قیمت برای قطعات اسمارت فون های سونی نیز بر کسب و کار این واحد که مدتی است بازی را به رقبا واگذار کرده اثرگذار بوده و باعث شده که فروش آن یک میلیون دستگاه کمتر از هدف از پیش تعیین شده یعنی برابر با ۱۵.۵ میلیون باشد.

واحد موبایل سونی پیش بینی کرده که مقدار فروش آن برای کل سال مالی ۲۰۱۷ میلادی (منتهی به ۳۱ مارس) به ۶.۸ میلیارد دلار برسد که این میزان حدودا ۳۵۲ میلیون دلار کمتر از رقم به دست آمده در ماه آگست است. اما طبق اعلام کمپانی مورد بحث سنسورهای موبایل بیشترین نقش را در سوددهی این شرکت داشته اند و از ۲ میلیارد دلار فرووش این واحد در بازه زمانی مذکور ۴۳۵ میلیون دلار سودزایی داشته اند.

گفتنی است بعد از تغییرات سازمانی مثبتی که در این شرکت اتفاق افتاد شاهد بهبود عملکرد آن در بازه زمانی سه ماهه قبل هستیم و حالا ارزش سهام این شرکت در بالاترین میزان خود ظرف یک دهه اخیر قرار گرفته. گفتنی است براساس استراتژی جدید، این شرکت بر آن شده تا تمرکز بیشتری را روی بخش های قدرتمند خود قرار داده و در عوض از میزان تمرکزش روی واحد موبایل بکاهد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۹ آبان ۱۳۹۶

    وقتی اسم ژاپن میاد نام سونی هم به همراه ش تو فکر میگذره شک نکن سونی هیچقوت ورشکست نمیشه حداقل تا وقتی ژاپن جز کشور های پیشرو دنیاست...

  • ناصر
    ناصر | ۹ آبان ۱۳۹۶

    درود بر سونی بتاز

  • سعید حنیفی
    سعید حنیفی | ۹ آبان ۱۳۹۶

    بنظرمن سونی تنها چیزی که از ورشکستگیش جلوگیری کرده فروش سنسور دوربین و پلی استیشن هستش.واقعا پلی داره حرف اول و آخرو میزنه. یکی از دوستای خودبنده یه ps4 pro خریده و فقط منتظر دوتا بازی هستش واسش! God of war4 و death stranding هیدئوکوجیما !!همین دوتا بازی باعث شده بره یکدستگاه ps4 pro بخره ! و به این میگن سیاست شرکت بزرگ سونی !

  • مجوری
    مجوری | ۹ آبان ۱۳۹۶

    افتخار ژاپن

  • محمد
    محمد | ۹ آبان ۱۳۹۶

    واحد موبایل ویترین سونیه
    نباید از تمرکزش روی این واحد کم کنه

    یه فکری برای طراحی کنه همه چی حله

مطالب پیشنهادی