ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فرود آتشین سیزدهمین راکت فالکون 9 اسپیس اکس روی سکوی شناور

شرکت اسپیس اکس دیروز، 8 آبان ماه، برای سیزدهمین بار (شانزدهمین مأموریت موفق) توانست راکت فالکن 9 را روی سکوی شناور خودران فرود بیاورد که البته با حادثه ای نیز همراه بود. این راکت که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۰:۴۵

شرکت اسپیس اکس دیروز، 8 آبان ماه، برای سیزدهمین بار (شانزدهمین مأموریت موفق) توانست راکت فالکن 9 را روی سکوی شناور خودران فرود بیاورد که البته با حادثه ای نیز همراه بود.

این راکت که از کیپ کاناورال به پرواز درآمد، ماهواره «Koreasat-5A» را به فضا حمل می کرد و آن را با موفقیت در مدار قرار داد. ولی بخش اول راکت که قرار بود به زمین بازگردد، در اقیانوس اطلس در حالی فرود آمد که شعله های آتش از آن زبانه می کشید.

لازم به ذکر است که این شانزدهمین مأموریت موفق اسپیس اکس در سال جاری میلادی است؛ در حالی که این تعداد در سال 2016، تنها 8 عدد بود. با وجود حادثه اخیر، به نظر می رسد اسپیس اکس مهارت بالایی در پرتاب و فرود موفق راکت های نو یا دست دوم خود کسب کرده.

لازم است یادآوری کنیم که هدف اسپیس اکس در استفاده چند باره از راکت ها، کاهش هزینه پرتاب راکت به فضا است. از سوی دیگر، به گفته این شرکت، فرود راکت روی سکوهای شناور خودران، با وجود ریسک بیشتر، هزینه کلی هر پروژه را کاهش می دهد.

پیش از این دلیل برخی از فرود های ناموفق راکت ها، اتمام سوخت مورد نیاز برای بازگشت به زمین اعلام شده بود. البته این بار هنوز علت آتش سوزی مذکور، اعلام نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۹ آبان ۱۳۹۶

    پخش زندش هنگام فرود قطع شد و دقیقا مشخص نبود چه اتفاقی افتاد،ولی وقتی موتور ها برای اولین بار روشن میشن سرعت راکت۷۰۰۰کیلومتره که باعث میشه شعله ها برگرده به سمت خود راکت،برا همینه که در اکثر مواقع بدنش دود گرفته و سیاه میشع.شاید علت اتش سوزی هم برای همین باشه.

مطالب پیشنهادی