ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

گروهی روسی برای تأثیر بر انتخابات آمریکا 1108 ویدیو در یوتیوب آپلود کرده

در ماه های اخیر گزارش های بسیاری از تأثیر کمپانی ها و دولت روسیه بر انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا شنیده شده و گویا قرار نیست افشاگری ها به این زودی پایان یابد. حالا ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

در ماه های اخیر گزارش های بسیاری از تأثیر کمپانی ها و دولت روسیه بر انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا شنیده شده و گویا قرار نیست افشاگری ها به این زودی پایان یابد. حالا در آخرین سندی که گوگل افشا کرده مشخص شده گروهی که با دولت روسیه در ارتباط بوده، 4700 دلار برای راه اندازی تبلیغات دروغ در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هزینه کرده.

گروه مذکور، 18 کانال در یوتیوب ایجاد کرده و از طریق آنها 1108 ویدیو به زبان انگلیسی آپلود کرده بود. البته تنها برخی از این ویدیو ها سیاسی بودند، ولی در دوران انتخابات مذکور، در کل 309 هزار بار مورد مشاهده قرار گرفتند.

با توجه به اینکه اکانت مذکور برای مدت ها فعالیتی نداشته، در حال حاضر، گوگل آن را معلق کرده است. این شرکت همچنین اعلام نموده پول واریز شده به منظور این تبلیغات از یک آژانس تحقیقات اینترنت پرداخت شده که بر اساس گفته های منابع اطلاعاتی دولت آمریکا، ترول های حرفه ای بوده اند که ارتباط نزدیکی با دولت روسیه داشته اند.

پیش از این توییتر نیز پس از فشار های کنگره آمریکا، بیش از 200 اکانت مرتبط با روسیه که به انتشار تبلیغات سیاسی یا اطلاعات کذب روی این پلتفرم اقدام می کردند را مسدود کرده بود.

گوگل همچنین اعلام کرده تبلیغات یاد شده، مشاهده کنندگان را به صورت دقیق، بر اساس موقعیت مکانی یا دیدگاه سیاسی شان، هدف قرار نداده بودند. البته این کمپانی اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات اتفاق مذکور ارائه نداده است.

لازم به یادآوری است که پیش از این گوگل مدارکی یافته بود که نشان می دادند آژانس های روسی از پخش تبلیغات در یوتیوب، موتور جستجوی گوگل، جیمیل و نیز شبکه تبلیغاتی دابل کلیک (DoubleClick ad) متعلق به این شرکت، برای اثر گذاری بر انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا استفاده کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد
    محمد | ۹ آبان ۱۳۹۶

    جمله تیتر فعل نداره

  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۹ آبان ۱۳۹۶

    این همه اروپا و روسیه کار کردند که کلینتون بشه، ترامپ نشه، ترامپ شد. وقتی زندگی بخواد اتفاقی بیافته میافته، حتی اگر همه حکومت‌ها زور بزنند نیافته. حالا هم که ترامپ شده، باید دید زندگی دیگه چی میخواد و کجاها را میخواد عوض کند.

مطالب پیشنهادی