ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل کروم 70
تکنولوژی

نسخه 62 گوگل کروم با رفع یک آسیب پذیری مهم برای اندروید منتشر شد

پس از اتمام مهلت تست بتا، گوگل نسخه 62 مرورگر کروم را برای دیوایس های اندرویدی منتشر کرد. این به‌روزرسانی بعضی آسیب پذیری های امنیتی اخیرا کشف شده در این مرورگر را برطرف کرده و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۴۵

پس از اتمام مهلت تست بتا، گوگل نسخه 62 مرورگر کروم را برای دیوایس های اندرویدی منتشر کرد. این به‌روزرسانی بعضی آسیب پذیری های امنیتی اخیرا کشف شده در این مرورگر را برطرف کرده و یک سری تغییرات ظاهری را در آن به وجود آورده تا با زبان طراحی اندروید بیشتر از همیشه سازگار شود.

مهم ترین مشکلی که با انتشار این نسخه برطرف شده، مربوط به آسیب پذیری KRACK در شبکه های وای فای بوده است. اگر چه این حفره امنیتی روی تمام پلتفرم ها اثر گذار بوده، اما از این طریق دیوایس های مبتنی بر اندروید 6.0 مارشملو و نسخه های بعد آن بسیار ساده تر از سایر پلتفرم ها مورد حمله قرار می گرفتند.

ظاهرا این آسیب پذیری امنیتی باعث شکستن قفل استاندارد رمزنگاری WPA2 می شده و همین موضوع عاملی بوده تا یک فرد شخص ثالث بتواند به تمام اطلاعات افراد متصل به شبکه وای فای دسترسی پیدا کند. اما خوشبختانه از آن جا که استاندارد WPA2 متداول ترین روش حفظ امنیت شبکه های وای فای به حساب می آید، مشکل امنیتی کروم به سرعت شناسایی و با این به‌روزرسانی توسط گوگل برطرف شد.

موضوع دیگری هم که در کروم 62 تغییر کرده نحوه نمایش نوتیفیکیشن ها و تغییراتی در تعامل با مرورگر است. همچنین تجربه لمسی بخش Files بهبود یافته و پشتیبانی از اپلیکیشن های تمام صفحه به مُد Enterprise Public Session اضافه گشته است.

همچنین اگر از کروم در تبلت های اندرویدی استفاده می کنید، باید بدانید که در آخرین نسخه مرورگر امکان زوم روی اپلیکیشن های تحت وب را هم خواهید داشت. انتشار به‌روزرسانی نسخه 62 گوگل کروم از امروز آغاز شده و تا چند روز آینده به دست کلیه کاربران اندروید از سراسر دنیا می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی