ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ثبت رکورد جدید 4.59 ثانیه ای حل مکعب روبیک [تماشا کنید]

اگر تجربه بازی با مکعب های روبیک را داشته باشید، حتماً موافقید که حل آن در کمتر از چند ساعت و حتی چند دقیقه، بسیار مشکل است و شاید غیر ممکن به نظر بیاید. ولی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

اگر تجربه بازی با مکعب های روبیک را داشته باشید، حتماً موافقید که حل آن در کمتر از چند ساعت و حتی چند دقیقه، بسیار مشکل است و شاید غیر ممکن به نظر بیاید. ولی سال هاست که رکورد شکنی حل این بازی، حول ثانیه ها می چرخد.

به تازگی یک جوان 23 ساله به نام (سِئونگ بِئوم چو) «SeungBeom Cho»، موفق شده در رویداد جهانی انجمن مکعب «ChicaGhosts 2017» در شیکاگو آمریکا، رکورد 4.59 ثانیه را در حل مکعب روبیک به ثبت برساند.

«چو» تا کنون مدال های متعددی از جمله 21 طلا، 21 نقره و 5 برنز در مسابقات مختلف حل مکعب های روبیک به دست آورده و رکورد قبلی این جوان باهوش، 6.54 ثانیه بوده. رکورد جهانی قبلی نیز با 4.69 ثانیه، در اختیار «فلیکس زمدگز» (Feliks Zemdegs) استرالیایی بود که تنها 0.05 ثانیه کند تر از «چو» موفق به حل آن شده بود.

در سال های اخیر رکورد جهانی حل این بازی، به میزان زیادی بهبود یافته. به عنوان نمونه در سال 2003، عدد 16.7 ثانیه برای این رکورد ثبت شده بود.

لازم است یادآوری کنیم که مکعب روبیک، توسط «ارنو روبیک» (Ernő Rubik)، مجسمه ساز مجارستانی، در سال 1974 اختراع شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Soraygoular Ssm
    Soraygoular Ssm | ۹ آبان ۱۳۹۶

    تا چند وقت دیگه فیلیکس زمدگز یا لوکاس اتر یا... رکوردشو میزنن زیاد جالب نبود سرعتش و... و هنوز فیلیکس زمدگز بهترین کیوبر جهان یک جورایی شانسی بود توی oll اتفاقی pll هم حل شد شاید هم روش خاصی داشته

  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۹ آبان ۱۳۹۶

    :|

مطالب پیشنهادی