ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زندگی بدون کوالکام؛ آیفون های بعدی به مودم های اینتل و مدیاتک مجهز می شوند

درگیری حقوقی اپل و کوالکام که در آخرین مرحله منجر به پیگیری ممنوعیت فروش آیفون در چین شد، احتمالاً چندان به نفع شرکت تولیدکننده چیپست نخواهد بود؛ چرا که بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۹ آبان ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

درگیری حقوقی اپل و کوالکام که در آخرین مرحله منجر به پیگیری ممنوعیت فروش آیفون در چین شد، احتمالاً چندان به نفع شرکت تولیدکننده چیپست نخواهد بود؛ چرا که بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، اپل آیفون ها و آیپدهای 2018 خود را با در نظر داشتن مودم های اینتل و مدیاتک طراحی کرده است.

بدین ترتیب اپل ظاهراً کوالکام را از زنجیره تأمین مدل های سال بعد خود حذف کرده؛ با این وجود کوالکام می گوید مودم های مورد نیاز نسل بعدی آیفون ها تست های مورد نیاز را پشت سر گذاشته و تحویل اپل شده اند.

همان طور که احتمالاً می دانید کمپانی ساکن کوپرتینو همیشه از چیپ های مودم کوالکام در آیفون های خود استفاده می کرد اما سال گذشته برای تأمین تقاضای بازار، تولید بخشی از مودم ها را به اینتل سپرد.

جالب اینجاست که مودم های تولید شده توسط کوالکام از سرعت بالاتری بهره مند بودند و اپل مجبور شد برای ایجاد ثبات در تجربه کاربری با مدل های مختلف آیفون، سرعت واحدهای مجهز به مودم کوالکام را محدود کند. اما آیا ممکن است اپل صرفاً برای نشان دادن ضرب شست به کوالکام، از مودم های قدرتمندتر این شرکت صرف نظر کند؟

کوالکام 50 درصد بازار مودم موبایل را در اختیار دارد

کوالکام در حال حاضر 50 درصد بازار را در اختیار دارد که مدیاتک با 25 درصد و اینتل با 6 درصد در پی آن هستند. البته خریدهای اپل نیز در این زمینه بسیار مؤثر بوده اند و تنها در سال گذشته 20 درصد فروش کوالکام معادل 3.2 میلیارد دلار را شامل شدند. به همین خاطر در صورت عملی شدن تصمیم جدید اپل، پیش بینی می شود در سال آینده سهم بازار کوالکام حداقل 13 درصد کاهش یابد.

لازم به اشاره است که کوالکام در حال حاضر در زمینه فناوری 5G از سایر رقبا جلوتر بوده و بنا بر برخی تحلیل ها، همین امر می تواند موجب تغییر جهت اپل و همکاری مجدد آن با کوالکام شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Fabe37
    Fabe37 | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

    آخه مگه سامسونگ و اپل مشکل قضایی ندارن؟چطوری دشمن به دشمن اعتماد دوباره میکنه؟

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۹ آبان ۱۳۹۶

    با سامسونگ

  • Fabe37
    Fabe37 | ۹ آبان ۱۳۹۶

    بره با هواوی قرارداد ببنده.چون عالین تو پردازش

  • سعید
    سعید | ۹ آبان ۱۳۹۶

    قطعا اگه هر شرکتی مشتری های بزرگ خودش از دست بده توی بلند مدت دچار ضعف میشه

مطالب پیشنهادی