ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبد شکافی نوکیا 8 خبر از دشواری فرایند تعمیر آن می دهد [تماشا کنید]

بسیاری از ما موبایل های قدیمی مقاوم نوکیا را به یاد داریم. شاید شما هم یکی از آنها را در گذشته داشته اید و بارها ضربه خوردنشان را نظاره کرده اید و از مقامتشان شگفت ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

بسیاری از ما موبایل های قدیمی مقاوم نوکیا را به یاد داریم. شاید شما هم یکی از آنها را در گذشته داشته اید و بارها ضربه خوردنشان را نظاره کرده اید و از مقامتشان شگفت زده شده اید. خوشبختانه موبایل اخیر این برند، نوکیا 8 نیز تا حدودی مقاوت سابق پیشینیان خود را حفظ کرده.

کانال یوتوب JerryRigEverything که معمولاً ویدیوهایی از آزمایش تست مقاومت تلفن های هوشمند را به نمایش می گذارد، حالا پرچمدار نوکیا 8 را کالبد شکافی کرده تا میزان تعمیر پذیری آن را بررسی کند.

همان طور که در ویدیوی مذکور مشخص است، نمایشگر با چسب در جای خود محکم شده ولی زیر آن، بیشتر اجزا با تعداد بسیار زیاد 30 پیچ، به یکدیگر وصل شده اند.

همچنین یک لوله حرارتی مسی نسبتاً بزرگ، به منظور کاهش گرمای تولید شده توسط اجزای این موبایل نیز در آن تعبیه شده. نکته عجیب این است که به جای تماس مستقیم این لوله با چیپست، در واقع شاسی آلومینیومی، توسط خمیر حرارتی به چیپست متصل شده و لوله مذکور داخل شاسی فلزی موبایل تعبیه گشته.

با توجه به اینکه حین تست های استفاده از موبایل مذکور، گرمای چندانی از بدنه آن احساس نمی شود، به نظر می رسد این سیستم دفع حرارت، به خوبی وظیفه خود را انجام می دهد.

در نهایت، این ویدیو نشان می دهد که اگر چه تعمیر نوکیا 8 مشکل است، ولی غیر ممکن هم نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی