ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید با Fast Pair سرعت ارتباط های بلوتوثی را افزایش می دهد

بر خلاف کاربران اپل که برای برقراری ارتباط بی سیم میان آیفون و مک با ایرپادها کار سختی در پیش ندارند، متصل کردن گجت های بلوتوثی به دیوایس های اندرویدی همیشه با مشکلاتی همراه بوده ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۰:۵۱

بر خلاف کاربران اپل که برای برقراری ارتباط بی سیم میان آیفون و مک با ایرپادها کار سختی در پیش ندارند، متصل کردن گجت های بلوتوثی به دیوایس های اندرویدی همیشه با مشکلاتی همراه بوده است. البته بعضی اسپیکرها و هدفون ها از طریق NFC می توانند سرعت برقراری این ارتباط را بالاتر ببرند، اما خبر خوب این که حالا کاربران اندروید 6.0 به بالا گزینه دیگری را هم برای ایجاد ارتباط بلوتوثی سریع در اختیار دارند: Fast Pair

قابلیت Fast Pair بر مبنای بلوتوث کار می کند و مصرف انرژی باتری در آن نسبت به ارتباط بلوتوثی معمولی بهینه سازی شده. طرز کار Fast Pair بدین صورت است که از موقعیت جغرافیایی گجت اندرویدی شما برای یافتن دیوایس های بلوتوثی اطراف استفاده می کند تا فقط با یک لمس ساده بتوانید به آن ها متصل شوید. قابلیت یادشده حتی تصویر دیوایسی که به موبایل وصل کرده اید را هم به نمایش در می آورد.

گوگل می تواند به جز تصویر، نام محصول و اپلیکیشن همراه آن را نیز از سرورهایش دریافت کند، البته در اوایل انتشار Fast Pair این کار را برای تعداد محدودی از هدفون ها انجام می دهد. به گفته گوگل هدست های Google Pixel Bud، Libratone's Q Adapt On-Ear و هدست های بی سیم سری Plantronics Voyager 8200 اولین محصولاتی خواهند بود که از Fast Pair پشتیبانی به عمل می آورند.

حالا که حذف جک 3.5 میلی متری هدفون در دنیای موبایل های اندرویدی هم مرسوم شده، تصمیم گوگل برای ارائه این قابلیت را باید تصمیمی هوشمندانه و درست توصیف کرد. نکته خوب دیگر این که Fast Pair برای اندروید مارشملو و نسخه های بعد از آن منتشر می شود، بنابراین جمع بزرگ تری از کاربران می توانند آن را تجربه کنند.

سازندگان لوازم جانبی گجت ها می بایست پیش از ارائه محصولات خود به بازار، آن ها را برای پشتیبانی از Fast Pair آماده کرده باشند. اما خوشبختانه تنها چیزی که کاربران اندروید برای استفاده از این قابلیت احتیاج دارند، این است که Google Play Services را به نسخه 11.7 ارتقاء بدهند که طی روزها یا هفته های آینده در پلی استور منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی