ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا قدرت هوش مصنوعی را با تولید تصاویر ساختگی نشان می دهد [تماشا کنید]

هوش  مصنوعی در زمینه های مختلفی از پیش بینی دقیق آب هوا تا مسائل نظامی کاربرد دارد اما این بار «انویدیا»تصمیم گرفته است برای نمایش قدرت آن دست به کار جالبی بزند. این کمپانی با ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

هوش  مصنوعی در زمینه های مختلفی از پیش بینی دقیق آب هوا تا مسائل نظامی کاربرد دارد اما این بار «انویدیا»تصمیم گرفته است برای نمایش قدرت آن دست به کار جالبی بزند.

این کمپانی با انتشار یک مقاله و ویدئوی مربوط به آن توانایی هوش مصنوعی در تولید تصاویر ساختگی از افرادی که وجود نداشته اند، را توضیح داده است. اگرچه قبلا هم چنین تصاویری ساخته شده اند اما به اعتقاد محققان کارایی این سیستم از نمونه های مشابه بسیار بیشتر است.

در ویدئوی زیر تصاویر به‌کار رفته برای آموزش الگوریتم و خروجی‌های آن، نشان داده شده‌اند.

محققین این پروژه برای تولید تصاویر از «شبکه عصبی عمیق مولد» (GAN) استفاده کرده اند.GAN از دو شبکه مجزا تشکیل می شود که یکی از آنها تصاویر را بر اساس داده های ورودی تولید کرده و دیگری واقعی بودن آنها را بررسی می کند.

هر بار که شبکه دوم مشکلی را در تصویر پیدا می کند، شبکه اول خروجی را بهبود بخشیده و با تکرار این فرایند سیستم به خودش آموزش می دهد.

با این حال این سیستم محدودیت هایی دارد، از جمله اینکه حداکثر رزولوشن تصاویر آن 1024 در 1024 پیکسل است که نسبت به استانداردهای امروزی نسبتا پایین است. علاوه بر این خروجی های آن شبیه تصاویری است که بر اساس آن آموزش داده شده است.

این سیستم علاوه بر چهره افراد، توانایی تولید تصاویر جدید از اشیاء و مناظر را نیز دارد و می توان در زمینه های گرافیک، بازی سازی و تولید فیلم از آن استفاده کرد.

اگرچه متخصصان فتوشاپ از مدت ها پیش استعدادهای خود در زمینه تولید تصاویر ساختگی از افراد و مناظر را نشان داده اند، اما سرعت تولید تصاویر توسط این سیستم بسیار بالاتر و دقیق تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • vahid kamali
    vahid kamali | ۱۰ آبان ۱۳۹۶

    چه آینده ترسناکی

  • محمد
    محمد | ۱۰ آبان ۱۳۹۶

    چه جالب

مطالب پیشنهادی