ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بی وای دی حمل و نقل عمومی شیلی را برقی می کند

کمپانی خودروسازی بی وای دی در قرردادی که با شرکت برق ایتالیایی انل بسته است بنا دارد تا ۹۰ دستگاه اتوبوس برقی را وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور شیلی کند. تولید و عرضه ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

کمپانی خودروسازی بی وای دی در قرردادی که با شرکت برق ایتالیایی انل بسته است بنا دارد تا ۹۰ دستگاه اتوبوس برقی را وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور شیلی کند.

تولید و عرضه ۹۰ اتوبوس برقی در کشور شیلی یکی از بزرگترین مناقصه هایی است که تاکنون در آمریکای جنوبی رخ می دهد. با در نظر گرفتن بزرگی مقیاس مناقصه و این منطقه احتمالا کمپانی بی وای دی تنها خودروسازی است که می تواند در حال حاضر مسئولیت این پروژه به عهده بگیرد.

بی وای دی پیش از این نیز ناوگان حمل و نقل کشور ایتالیا را به اتوبوس های برقی مجهز کرده و در این زمینه تجربه زیادی دارد. گفته می شود که تا پایان سال 2016 این کمپانی برای تولید 20 هزار اتوبوس برقی سفارش دریافت کرده است . از علل محبوبیت این اتوبوس ها می توان به کیفیت بالای ساخت آن ها اشاره کرد.

مدیران بی وای دی می گویند که طبق این توافق باید حداقل ۹۰ اتوبوس برقی برای اپراتورهای فعلی تولید شود. این اتوبوس ها به سفارش وزارت حمل و نقل و ارتباطات شیلی در جهت گسترش و افزایش خدمات سیستم ترنسانتیاگو (Transantiago) تولید خواهند شد.

Transantiago

به سیستم حمل‌ و نقل در شهر سانتیاگو (پایتخت شیلی) ترنسانتیاگو گفته می شود که در حقیقت پیاده سازی یک سیستم جدید بر روی ناوگان حمل و نقل عمومی بوده و شامل اتوبوس های خطوط اصلی و محلی و مترو است.

در واقع مسئولان ترنسانتیاگو در تلاش اند که با پیاده سازی این سیستم اتوبوس های قبلی را استاندارد سازی کرده و به طور کلی ناوگان حمل و نقل شهری بازسازی و گسترش بدهد.

به واسطه تولید این ناوگان برقی یک اتحاد استراتژیک بین کمپانی خودروسازی بی وای دی و شرکت برق ایتالیایی انل به وجود آمده و به این ترتیت اتوبوس هایی ۱۰۰ درصد برقی و با استانداردهای بالا وارد سیستم حمل و نقل عمومی ترنسانتیاگو می شود.

هدف از اتحاد این دو شرکت تنها افزایش حضور وسایل نقلیه الکتریکی در ترنسانتیاگو نیست، بلکه سفارش دهندگان این اتوبوس های الکتریکی به دنبال اجرا و پیاده سازی یک ناوگان حمل و نقل کوچک در بخش های خصوصی مثل شهرداری ها، نهادهای دولتی یا دانشگاه ها نیز هستند.

استلا لی (معاون ارشد بی وای دی) و نیکولا کاتاگنو (رئیس هیئت مدیره انل در شیلی)

استلا لی، معاون ارشد بی وا دی می گوید که ما به راحتی می توانیم بازار شیلی را پر از اتوبوس های الکتریکی خود کنیم. این اتوبوس ها پیش از این در پروژه های بزرگ بین الملی آزمایش شده و توانسته کیفیت فوق العاده و کارایی بالای خود را ثابت کنند.

علاوه بر این، کاهش نسبتا قابل قبول در هزینه های مربوط به تعمیر، نگه داری و تأمین انرژی این وسایل نقلیه عمومی الکتریکی در افزایش محبوبیت و گسترش استفاده از آن ها نیز نقش به زدایی داشته است.

بد نیست بدانید که بسیاری از شهرهای بزرگ جهان در تلاش اند در سیستم حمل و نقل عمومی خود از برق به عنوان نیروی محرک استفاده کرده و آلودگی هوا را کاهش دهند. حتی در کشور ما نیز کارمانیا به عنوان نماینده بی وای دی تاکسی E6  و اتوبوس K9  را به عنوان وسایل حمل و نقل عمومی برقی معرفی کرده و در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

بی وای دی به دنبال افزایش استفاده مردم سراسر جهان از خودروهای برقی بوده و تلاش می کند که دانش محلی کشورها را در این زمینه افزایش دهد. در همین راستا این کمپانی علاوه بر همکاری با شرکت انل، به صورت همزمان یک توافقنامه همکاری را نیز با دانشگاه فدریک سانتا ماریا شیلی امضا کرده است.

به واسطه این توافق نامه طراحی و تولید تکنولوژی های توسعه یافته وسایل نقلیه الکتریکی این شرکت به اساتید و دانشجویان آموزش داده خواهد شد و همچنین تحقیقات جدیدی نیز در زمینه تحرک الکتریکی توسط آن ها صورت گرفته و تحقیقات قبلی ارتقاء پیدا خواهد کرد.

در همین راستا دانشگاه فدریک سانتا ماریا برای حمل و نقل دانشجویان و اساتید در محوطه دانشگاه در سال جاری از اتوبوس های الکتریکی برخوردار خواهد شد.

هدف از توافق بی وای دی با این دانشگاه حمایت از ظرفیت ها و مهندسان محلی شیلیایی عنوان شده است. بدین ترتیب این مهندسان می توانند تکنولوژی های شناخته شده در وسایل نقلیه الکتریکی را این بار با استفاده از ظرفیت های کشور خود تولید مجدد کنند. پیش بینی می شود ابن اتفاق تا پایان سال ۲۰۱۷ به وقوع بپیوند.

استلا لی (معاون ارشد بی وای دی) و اگنیو گونزالس (معاون علمی دانشگاه فدریک سانتا ماریا)

این توافق همچنین مقامات کشور شیلی را دعوت به آماده سازی و آموزش نیروی کار ماهر محلی می کنند. این نیروهای کار باید بتوانند با استفاده از مهارت های عالی ای که کسب کرده اند اتوبوس ها و وسایل نقلیه الکتریکی جدیدی را که در سیستم حمل و نقل عمومی کشور قرار داده خواهد شد را نگهداری،تعمیر و پشتیبانی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مجید
    مجید | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

    تو ایران هم یک سالی هست که شاسی byd s6 اومده و بزودی هم سدان f3 اش وارد بازار میشه
    کیفیتش به نسبت قیمتش خوبه

مطالب پیشنهادی