ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت هم به دنبال تولید پردازنده هوش مصنوعی اختصاصی خود است

همان طور که احتمالاً می دانید در حال حاضر رقابت اصلی کمپانی های بزرگ دنیای تکنولوژی در حوزه هوش مصنوعی بوده، و شرکت های مختلفی مانند هوآوی (کایرین 970) و اپل (A11 Bionic) حتی چیپ ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

همان طور که احتمالاً می دانید در حال حاضر رقابت اصلی کمپانی های بزرگ دنیای تکنولوژی در حوزه هوش مصنوعی بوده، و شرکت های مختلفی مانند هوآوی (کایرین 970) و اپل (A11 Bionic) حتی چیپ های مجزا و مخصوصی برای پردازش امور مربوط به هوش مصنوعی و ویادگیری ماشینی را توسعه داده اند.

پانوس پانای خبر توسعه پردازنده هوش مصنوعی مایکروسافت را تأیید کرده است

حال خبر می رسد که مایکروسافت نیز به دنبال چیپ AI اختصاصی خود بوده و تصمیم دارد محصولات بعدی را به این پردازنده مجهز کند. البته چند ماه پیش زمزمه هایی از حضور یک پردازنده هوش مصنوعی جانبی در کنار چیپست پردازش هولوگرافیک هدست هولولنز به گوش رسیده بود، اما حالا «پانوس پانای» معاون بخش سرفس مایکروسافت نیز اخبار مذکور را تأیید کرده، و از حضور آن در پروژه پلتفرم واقعیت ترکیبی کمپانی خبر داده است.

هدست واقعیت ترکیبی هولولنز

شایان ذکر است که مایکروسافت برنامه های بلندمدتی برای استفاده از چیپ هوش مصنوعی اختصاصی خود دارد و می خواهد با تجهیز ابزارهای خانواده سرفس و حتی اکس باکس به آن، بهره گیری از هوش مصنوعی بدون نیاز به اینترنت را در محصولات خود ممکن کند.

گفتنی است طبق اظهارات پانای مایکروسافت قصد دارد پس از توسعه چیپ مورد نظر، گواهی استفاده از آن را در اختیار شرکایی مانند لنوو و هوآوی (که تبلت های ویندوزی تولید می کنند) نیز قرار دهد و بدین ترتیب، محصول خود را به دست مشتریان بیشتری برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی