ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

راهکار نیسان برای افزایش ایمنی عابرین پیاده در مواجهه با خودروهای برقی

نیسان در نمایشگاه خودروی توکیو امسال از یک سیستم صوتی هشدار که برای استفاده در خودروهای الکتریکی طراحی شده است رونمایی کرد. Dubbed Canto که در زبان لاتین به معنی من آواز خواندم است نامی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

نیسان در نمایشگاه خودروی توکیو امسال از یک سیستم صوتی هشدار که برای استفاده در خودروهای الکتریکی طراحی شده است رونمایی کرد. Dubbed Canto که در زبان لاتین به معنی من آواز خواندم است نامی است که طراح این سیستم هشدار برای آن انتخاب کرده است.

هدف از طراحی این سیستم افرایش ایمنی عابران پیاده و هشدار واضح و صریح به آن ها در جهت حضور خودروهای الکتریکی است. نیسان در ابتدا یک سیستم صوتی هشدار مخصوص وسایل نقلیه الکتریکی در سال ۲۰۱۰ طراحی کرد، این سیستم که به عابر پیاده نزدیک شدن خودروهای برقی را هشدار می داد در هاچ بک الکتریکی نیسان لیف مورد استفاده قرار گرفته بود.


پیش از این نیز کمپانی میتسوبیشی یک سیستم هشدار صوتی با کارایی مشابه در خودروی محبوب و پلاگین هیبرید اوت لندر پیاده سازی کرده و از این طریق سطح ایمنی خودروهای خود را افزایش داد.

هرچند که نسخه های مشابه این سیستم هشدار صوتی در گذشته پیاده سازی شده اند اما در نسخه جدید Canto شاهد تغییرات مثبت و کمی پیشرفته تر هستیم. با تغییر شتاب، ترمز و چرخش وسیله نقلیه صدای سیستم هشدار تغییر کرده و دگرگون می شود و به این ترتیب اجازه می دهد که عابران پیاده درک بهتری از شرایط وسایل نقلیه و آنچه که در حال انجام دادن آن است داشته باشند.

در رابطه با این موضوع قانون فعلی انگلستان به این صورت است که صدای سیستم هشدار باید در سرعت های بالای 30 کیلومتر فعال شود. البته در برخی مناطق دیگرسیستم Canto تنها زمانی فعال می شود که وسیله نقلیه با سرعتی بیشتر از 20 کیلومتر در ساعت در حال حرکت باشد.

در واقع میزان صدای هشدارCanto نکته حائز اهمیت و نقطه قوت آن محسوب می شود. واقعیت این است که این سیستم در درجه اول بر روی پلتفرم یک سیستم هشداردهنده پیاده سازی شده و هدف طراح آن در ابتدا تولید یک تکنولوژی صوتی برای هشدار به عابران پیاده در مواقع لزوم بوده است.

کمپانی نیسان در جهت ایجاد یک تعادل بین نیازهای ایمنی و ملاحظات و آلودگی های صوتی میزان صدای هشدارCanto را تنظیم کرده است. این موضوع به خصوص در محیط های شهری اولویت بالا و اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

بسیاری از افراد با در نظر گرفتن ادعای شرکت نیسان مبنی بر اینکه صدای هشدار این سیستم ایمنی به اندازه ای بلند است که ناراحت کننده نبوده و آلودگی صوتی ایجاد نمی کند معتقد اند توسعه تکنولوژی Canto تلاشی است در جهت غنی سازی و توانمند کردن فرهنگی محیط ها و خیابان های شهری برای استفاده کاربردی از خودروهای برقی.


دنیل اسچیلاسی مدیر بخش یازاریابی جهانی نیسان در تازه ترین گفت و گو خود بیان کرد که این کمپانی با توسعه Canto علاوه بر کمک به ایمنی عابران پیاده، سیستم صوتی هشدار مخصوص به خود را ارائه کرده است.

این موضوع انرژی، اعتماد به نفس و اعتبارخوبی را برای کمپانی ما فراهم کرده و موقعیت منحصر به فردی را در بازار خودروهای الکتریکی به ما بخشیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی