ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پتنت مایکروسافت جک هدفون
تکنولوژی

راهکار مایکروسافت برای جای دادن جک هدفون در فضایی بسیار کمتر

یکی از اصلی ترین دلایلی که سبب شده تا برخی سازندگان گجت های هوشمند -به خصوص اپل- به فکر حذف جک هدفون 3.5 میلی متری از موبایل های هوشمند بیوفتند، فضای زیادی است که می ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

یکی از اصلی ترین دلایلی که سبب شده تا برخی سازندگان گجت های هوشمند -به خصوص اپل- به فکر حذف جک هدفون 3.5 میلی متری از موبایل های هوشمند بیوفتند، فضای زیادی است که می بایست به این پورت خروجی اختصاص داد. حالا مایکروسافت در قالب یک پتنت راهکاری برای این مشکل ارائه کرده است.

این پتنت در خصوص نوع جدیدی از جک 3.5 میلی متری است که قابلیت اتساع دارد و می توان آن را در فضایی به اندازه نیمی از فضای مورد نیاز فعلی جای داد. این پورت جدید به جای آن که فضای دایره ای کامل به قطر ۳.۵ میلی متر را درون خود داشته باشد، تنها یک ورودی کوچک دارد که فقط در هنگام ورود پورت مذکور به درون خود فضای مورد نیاز را فراهم می سازد.

این پورت جدید هدفون را می توان به جیب یک شلوار تشبیه کرد که در حالت عالی کاملاً تخت است و تنها با ورود دست شماست که از هم باز شده و محفظه خود را در اختیار قرار می دهد.

مایکروسافت در پتنت مورد بحث سه حالت را برای ورودی پیشنهاد می دهد. این که جک هدفون در حالت بلا استفاده بودن نیمی از فضای دایره ای مورد نیاز جک را داشته باشد و بخش بالایی آن از ماده نرم قابل ارتجاعی تشکیل شود.

حالت دوم شرایطی را نشان می دهد که یک فک قابل جابجایی در بخش بالایی تعبیه شود. فک مذکور با ورود پورت هدفون از جای خود بلند شدن و فضای کافی را در اختیار قرار می دهد.

گزینه سوم نیز شامل تعبیه دو عضو نرم در بالا و پایین است که به طور کامل پورت ورودی را در بر می گیرند.

گرچه این ایده به نظر بسیار جالب و کاربردی می رسد، اما ممکن است هرگز شاهد استفاده از آن در هیچ گجتی نباشیم، چرا که بسیاری باور دارند که صرف نظر از فضای مورد نیاز، عمر جک هدفون 3.5 میلی متری و به طور کل موسیقی آنالوگ به پایان راه خود رسیده و لازم است که رابط های جدیدتری چون USB-C و ارتباط بی سیم را جایگزین آن سازیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Shahriar
    Shahriar | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

    به نظرم یکی از راه هایی که میشه روش کار کرد
    تعبیه جک 3.5 داخل سوکت usb اتصالِ گوشی هست
    به شکل یه دایره وسط درگاه usb-c
    امیدوارم گرفته باشید چی میگم? ?

  • AmrH
    AmrH | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

    @Shahriar
    بعد از وارد شدن هدفون، محفظه از بدنه بیرون میزنه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی