ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

در برابر آینده؛ مروی بر ستارگان نمایشگاه خودرو توکیو 2017

این روزها توجه تمامی رسانه ها و نشریات خودرویی به نمایشگاه خودروی توکیو معطوف شده است. این نمایشگاه از سال 1954 شروع به کار کرده و اکنون چهل و پنحمین دوره آن در حال برگزاری ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

این روزها توجه تمامی رسانه ها و نشریات خودرویی به نمایشگاه خودروی توکیو معطوف شده است. این نمایشگاه از سال 1954 شروع به کار کرده و اکنون چهل و پنحمین دوره آن در حال برگزاری است.

همانند ادوار گذاشته، نمایشگاه امسال نیز میزبان اتومبیل های مفهومی زیادی بوده و خودروسازان عمدتا آسیایی حضوری فعال در آن دارند. در مطلب حاضر قصد داریم به معرفی برخی از ستارگان حاضر در این نمایشگاه بپردازیم.

هوندا Sports EV

پس از معرفی کانسپت Urban EV در فرانکفورت، هوندا باز هم با یک کانسپت دیگر در نمایشگاه توکیو شرکت کرده است. این خودروی جدید Sports EV نامگذاری شده و بر خلاف هاج بک جعبه ای شکل Urban EV، از طراحی اسپورت و جذاب تری برخوردار است.

به گفته مقامات هوندا، Sports EV با هدف ترکیب پیشرانه الکتریکی و هوش مصنوعی شکل گرفته و توجه ویژه ای به لذت رانندگی در آن شده است. "یکی شدن راننده و اتومبیل" دیگر فاکتوری است که هوندا با Sports EV بر روی آن تاکید دارد.

یاماها Cross Hub

کانسپت کراس هاب از یاماها افرادی را که اکثر اوقات در مسیرهای شهری تردد می کنند، نشانه گرفته است. این خودرو از لحاظ ابعاد بسیار هوشمندانه طراحی شده و مالک آن می تواند در آخر هفته ها به دور از هیاهوهای امروزی به ماجراجویی در طبیعت نیز بپردازد.

با 4490mm طول، 1960mm عرض و 1750mm ارتفاع کراس هاب کوتاه، عریض و مرتفع دیده می شود. جالب اینکه ترکیب کابین کراس هاب بسیار متفاوت بوده و صندلی راننده و فرمان همانند مکلارن F1 در وسط کابین نصب شده است.

ایسوزو FD SI

ژاپنی ها به خودروهای جعبه ای شکل بسیار علاقه مند هستند و این موضوع در نمایشگاه توکیوی امسال نیز نمود پیدا کرده است. این نوع از خودروها فضای داخلی زیادی را فراهم نموده و کاربردهای بیشتر و راحت تری دارند.

ایسوزو FD SI یکی از کانسپت های جعبه ای است که با هدف تحویل محموله در محیط های شهری توسعه یافته است. جهت دستیابی به حداکثر کارایی، فضای بار این خودروی باربری سبک، به شکل خاصی طراحی شده و فضاهای ویژه ای برای حمل جعبه های کوچک تدارک دیده شده است.

سوبارو Viziv Performance

جدیدترین مفهومی سوبارو ادامه دهنده سری کانسپت های Viziv بوده و این بار پسوند Performance به آن اضافه شده است. سیستم انتقال قدرت تمام چرخ متحرک متقارن، موتور باکسر و ابعادی مشابه با WRX کنونی برخی از مشخصات کلیدی ویزیو پرفورمنس به شمار می روند؛ البته در مقایسه با WRX، این کانسپت 80 میلی متر عریض تر بوده و فاصله محوری آن طولانی تر شده است.

سیستم های کمکی پیشرفته راننده که سوبارو از آنها با نام EyeSight یاد می کند، بخشی از تجهیزات آینده نگرانه این مفهومی ژاپنی هستند که احتمالا از سال 2020 در مدل های تولیدی به کار گرفته خواهند شد.

سوزوکی E-SURVIVOR

سوزوکی، E-SURVIVOR را میراث دار شاسی بلندهای ویتارا و جیمنی می داند. این کانسپت دو نفره کوچک طراحی جذابی و متمایزی داشته و توانایی های آفرود بالا را به بیننده القا می کند.

همانند نمای ظاهری، کابین E-SURVIVOR نیز بسیار متفاوت از نمونه های موجود است. داشبورد این سامورایی میزبان یک نمایشگر عریض و بزرگ بوده که به واسطه آن اطلاعات مختلفی به سرنشینان نمایش داده می شود.

همانطور که از نام کانسپت سوزوکی می توان حدس زد، این خودرو نیروی خود را به جای سوخت های فسیلی از الکتریسیته دریافت می کند. E-SURVIVOR در مجموع چهار موتور برقی داشته و هر یک از چرخ ها مستقیما به یک موتور جداگانه متصل شده اند.

لکسس LS پلاس

برند لوکس تویوتا با نسخه کانسپت LS پلاس پیش نمایشی از پرچمداران آینده خود را در معرض دید عموم قرار داده است. در LS پلاس فناوری خودران و سیستم های پیشرفته ای که از سال 2020 به محصولات لکسس اضافه خواهند شد، در کانون توجه قرار گرفته است.

مجموع تکنولوژی های به کار رفته در LS پلاس "Highway Teammate" یا هم تیمی اتوبان نامگذاری شده و می تواند در اتوبان هدایت خودرو را بر عهده بگیرد. این خودرو همچنین به هوش مصنوعی نیز مجهز شده و مدام درباره شرایط مختلف اطراف خود یاد می گیرد.

مفهومی LS پلاس المان هایی از طراحی نسل بعدی پرچمدار لکسس را نیز در خود دارد.

مزدا Kai و ویژن کوپه

در نمایشگاه خودروی توکیوی امسال مزدا خوش درخشیده و با کانسپت هایی بسیار زیبا برای رقبا خط و نشان کشیده است. ویژن کوپه یکی از این کانسپت ها است که فوق العاده خوش فرم بوده و طراحی جذابی دارد. به گفته مزدا در این کانسپت استفاده از سادگی و "نسبت های طلایی" در دستور کار قرار گرفته و خبری از پیچیدگی های که در محصولات لکسس، نیسان یا دیگر خودروسازان ژاپنی دیده می شوند، در آن نیست. مزدا نوع طراحی ویژن کوپه را القا کننده "سرعت و احترام" می داند.

این کوپه چهار در به احتمال زیاد بی ارتباط با نسل بعدی مزدا 6 نبوده و عناصری از طراحی آن را در خود گنجانده است. هنوز درباره پیشرانه ویژن کوپه اطلاعاتی منتشر نشده، اما استفاده از یک پیشرانه الکتریکی یا موتور دورانی که ظاهرا مزدا به فکر احیا کردن آن افتاده، دور از انتظار نیست.

هاچبک کامپکت کای (Kai) آغازگر دوره ای جدید برای مزدا است. این کانسپت ژاپنی به نسل بعدی موتورهای اسکای اکتیو X که چندی پیش معرفی شد، تجهیز گردیده؛ همانطور که پیشتر نیز به اطلاعتان رسانده ایم، این موتورها راندمان بالایی داشته و از مصرف سوخت مناسبی برخوردارند.

به گفته مزدا، کانسپت کای از لحاظ طراحی بسیار مهم بوده و مدل های آتی این کمپانی طراحی مشابهی خواهند داشت. با توجه به ایرودینامیک بسیار خوب، کابین این خودرو آرامش و سکوتی مثال زدنی داشته و راحتی سرنشینان جزو اولویت های اصلی در مراحل توسعه بوده است.

میتسوبیشی e-Evolution

میتسوبیشی بعد از قرار گرفتن زیر چتر حمایتی رنو-نیسان جانی دوباره گرفته است. این مساله با ارایه کانسپت e-Evolution نمایان بوده و این کراس اوور مفهومی اثبات می کند که میتسوبیشی برنامه های زیادی برای آینده در سر دارد.

طراحی خشن، پیشرانه الکتریکی، کابین پیشرفته با نمایشگرهای متعدد و بهره گیری از هوش مصنوعی برخی از ویژگی های بارز e-Evolution هستند. از آنجایی که میتسوبیشی قصد دارد در آینده بر روی تولید اتومبیل های شاسی بلند اسپرت تمرکز کند، احتمال رسیدن به فاز تولید این مدل، بالا ارزیابی شده است.

نیسان IMx

اندکی پس از معرفی نسل دوم لیف، نیسان با نمایش یک کراس اوور برقی کانسپت در نمایشگاه خودروی توکیو، بار دیگر عزم جدی خود را برای حضور در بازار خودروهای الکتریکی نشان داد. این کانسپت IMx نام داشته و طراحی پیچیده و خاص آن در همان نگاه اول جلب توجه می کند.

آنطور که نیسان در اطلاعیه رسمی اشاره کرده، این کراس اوور مفهومی پیش نمایشی از پروژه "رانندگی هوشمند نیسان (Nissan Intelligent Mobility)" در آینده محسوب می شود. بر اساس این پروژه محصولات آتی نیسان با پیشرانه الکتریکی، فناوری خودران و قابلیت های ارتباطی پیشرفته تولید خواهند شد.

نیروبخش IMx دو موتور الکتریکی هستند که هر چهار چرخ را به حرکت درآورده و در مجموع 435 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. نیسان شعاع حرکتی این کراس اوور هیجان انگیز را 600 کیلومتر اعلام کرده که در صورت عملی شدن رقمی قابل تحسین است.

نمایندگان متعدد تویوتا

بی تردید عنوان فعال ترین کمپانی شرکت کننده در توکیو 2017 به تویوتا می رسد. این خودروساز مطرح ژاپنی با چند مدل کانسپت و تولیدی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و شور و حرارتی خاص به آن بخشیده است.

کانسپت Fine Comfort Ride یکی از خودروهای کانسپت تویوتاست که برداشت این شرکت را از اتومبیل های لوکس آینده نشان می دهد. در این خودرو بهره گیری حداکثری از فضا و آسایش سرنشینان اولویت اصلی بوده و کابین آن بسیار بزرگ و لوکس احساس می شود.

پیشرانه این ون مفهومی از نوع هیدروژنی انتخاب شده و به گفته تویوتا می تواند تا 1000 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به سوخت گیری مجدد طی کند. همانند سایر خودروهای هیدروژنی تنها چیزی که از اگزوز Fine Comfort Ride خارج می شود، بخار آب است.

یکی از ویژگی های جالب ون مفهومی به استفاده از شیشه ها به عنوان یک نمایشگر مربوط می شود. با تکیه بر این ویژگی، اطلاعات مختلفی برای سرنشینان نمایش داده شده و آنها در جریان برنامه سفر یا تنظیمات گوناگون قرار می گیرند.

تویوتا علاوه بر Fine Comfort Ride، مدل های دیگری را نیز در نمایشگاه امسال به نمایش گذاشته که پیش از این طی مطالبی آنها را خدمت شما عزیزان معرفی کرده ایم. برخی از مهم ترین نمایندگان این شرکت در توکیو عبارتند از نسل جدید Century، کانسپت Tj CRUISER و مفهومی های Concept-i Ride و Concept-i Walk.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Henrietta Fernando
    Henrietta Fernando | ۱۳ آبان ۱۳۹۶

    سلام
    این برای اطلاع عموم مردم است که خانم هنریتا فرناندو، وام دهندگان وام اختصاصی معتبر، فرصتی مالی برای همه کسانی که نیازمند کمک مالی هستند، ایجاد کرده است. آیا به وام نیاز دارید؟ آیا برای حل مشکل اضطراری نیاز به پول فوری دارید؟ یا برای قرض گرفتن یا تأمین مالی پروژه خود به وام نیاز دارید؟ آیا بانک ها و سایر موسسات مالی شما را رد کرده اند؟ به هیچ وجه نگاه نکنید زیرا ما برای تمام مشکلات مالی خود اینجا هستیم. ما بدون توجه به ملیت مشتری یا تاریخ اعتبار، وام های سریع و قابل اعتماد را با نرخ بهره 2 درصد برای افراد، شرکت ها و جوامع ارائه می دهیم. شرایط و ضوابط ما روشن و قابل فهم است.
    بدون اعتبار چک مورد نیاز، 100٪ تضمین شده است.

    به ما ایمیل بزنید (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

  • Kiyarash Alinasab
    Kiyarash Alinasab | ۱۳ آبان ۱۳۹۶

    از دیروز تا حالا نزدیکه 20 بار اومدم توی این صفحه که فقط عکس های مزدا رو نگاه کنم ? ? ?

    • HOOMAN_96
      HOOMAN_96 | ۱۳ آبان ۱۳۹۶

      میدونستی میشه سیوشون کرد

  • MaSoud
    MaSoud | ۱۳ آبان ۱۳۹۶

    فقط هوندا sports EV

  • ami_ald
    ami_ald | ۱۳ آبان ۱۳۹۶

    جالبه هرچی ماشینای جدید معرفی میشن چراغشون باریکتر میشه به امید روزی که اصلا چراغ نزارن رو ماشین??

  • z12
    z12 | ۱۲ آبان ۱۳۹۶

    دمشون گرم
    حالا ایران
    سال 1450
    قرار است تا آخر سال ساخت پراید قشقایی را متوقف کنند اما حکایت چیز دیگریست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی