ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لنوو سهام فوجیتسو رایانه رومیزی خرید
تکنولوژی

لنوو ۵۱ درصد از سهام کسب و کار رایانه های رومیزی فوجیتسو را خرید

گزارش مالی اخیر لنوو بهترین عملکرد این کمپانی بزرگ از سال ۲۰۱۵ تا به امروز را نشان می دهد. این عملکرد درخشان همراه شد با اعلام خبر تصاحب ۵۱ درصدی سهام واحد تولید رایانه های ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

گزارش مالی اخیر لنوو بهترین عملکرد این کمپانی بزرگ از سال ۲۰۱۵ تا به امروز را نشان می دهد. این عملکرد درخشان همراه شد با اعلام خبر تصاحب ۵۱ درصدی سهام واحد تولید رایانه های رومیزی فوجیتسو. معامله ای که می تواند تسلط لنوو را بر بازار سخت افزار PC بیش از پیش افزایش دهد.

حدود دو سال قبل کمپانی ژاپنی فوجیتسو با جدا کردن واحد تولید رایانه های رومیزی و لپ تاپ هایش به نوعی خود را از شر این بخش و ضررهایش پیاپی آن خلاص کرد. حالا غول چینی با پرداخت ۱۵۷ میلیون دلار بخش اصلی سهام واحد مذکور را خریده و عملاً به تصمیم ساز اول آن تبدیل شده است. ضمناً قرار است تا پایان سال ۲۰۲۰ و بسته به عملکرد این بخش بین ۲۲ تا ۱۱۲ میلیون دلار دیگر از جانب لنوو به فوجیتسو پرداخت شود.

بنا بر گزارش بلومبرگ، این تصمیم را می بایست در راستای سیاست های جدید مدیران لنوو و به منظور تمرکز بیشتر در این بخش از بازار تفسیر کرد. پیش از این شنیده شده بود که شرکت چینی قصد دارد به تدریج از بازار موبایل که (علی رقم تصاحب موتورولا) برایش چندان سود ده نبوده خارج و روی کسب و کار قدیمی خود تمرکز بیشتری نماید.

افزایش ۱۷ درصدی فروش لنوو در عرصه رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها نشان می دهد که می بایست به تدریج منتظر بازگشت رونق به این بخش از بازار باشیم و لنوو می خواهد که از این فرصت نهایت بهره را ببرد.

مهمترین رقیب لنوو یعنی HP توانست پس از سال ها و با یک عملکرد درخشان در بازار آمریکای شمالی دوباره لقب بزرگترین تولید کننده رایانه های رومیزی دنیا را از چینی ها پس بگیرد. به نظر می رسد این بازار در سال های آینده نوید رقابت تنگاتنگ تری را به بازیگران حاضر در آن می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۳ آبان ۱۳۹۶

    تو پی سی که اشغال تر از موبایله کارش

  • D D
    D D | ۱۲ آبان ۱۳۹۶

    لنوو میخواد ارباب پی سی بشه.

    • مهدی
      مهدی | ۱۳ آبان ۱۳۹۶

      خوب بخر بخر در اورده ها. تو بخش گوشی همراه موتورولا رو خرید، اینجام که هیچی.

مطالب پیشنهادی