ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هیوندای موتور بار دیگر یکی از مهندسین ارشد ب ام و را استخدام کرد

در سال 2006 بود که کیا موتورز با جذب پیتر شرایر معروف از گروه فولکس واگن، مسیری تازه را در پیش گرفت. بعد از این انتقال، محصولات کیا شخصیتی جدیدی پیدا کرده و جلوپنجره موسوم ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

در سال 2006 بود که کیا موتورز با جذب پیتر شرایر معروف از گروه فولکس واگن، مسیری تازه را در پیش گرفت. بعد از این انتقال، محصولات کیا شخصیتی جدیدی پیدا کرده و جلوپنجره موسوم به پوزه ببر به یکی از ویژگی های بارز ظاهری آنها تبدیل شد.

بدون شک شرایر همیشه مشکی پوش نقشی انکارناپذیر در پیشرفت خیره کننده کره ای ها داشته و شاید به همین خاطر است که وی از سال 2012 یکی از سه مدیر اصلی گروه هیوندای-کیا محسوب می شود.

پس از مشاهده تاثیر شگرف فرد کار کشته ای مثل پیتر شرایر، گروه هیوندای-کیا به استخدام دیگر طراحان و مهندسین معروف رو آورد. از جمله افرادی که در سال های اخیر به این کمپانی کره ای نقل مکان کرده اند، می توان به آلبرت بیرمان (مدیر سابق بخش M اسپورت ب ام و)، لوک دانکرولک (طراح سابق گروه فولکس واگن) و پیر لکلرک (طراح سابق ب ام و و گریت وال) اشاره کرد.

آلبرت بیرمن در کنار کیا اپتیما Sportswagon (استیشن)

حال اخبار دیگری از جذب یک مهندس زبده توسط هیوندای موتور به گوش می رسد. این شخص فایز عبدالرحمان (Fayez Abdul Rahman) نام داشته و پیش از این در کمپانی ب ام و مشغول به کار بوده است. این طراح 58 ساله ملیتی آلمانی داشته و توسعه پلتفرم برای چندین کانسپت، سری 7، شاسی بلندهای سری X و مدل های رده بالا با نشان M در کارنامه وی دیده می شود.

آقای عبدالرحمان به سمت معاون ارشد دپارتمان توسعه پلتفرم جنسیس منصوب شده و وظیفه دارد محصولات این برند لوکس را از لحاظ کیفیت و عملکرد برای رویارویی بهتر با رقبای آلمانی آماده کند. انتصاب این مهندس برجسته در راستای گسترش برنامه های برند جنسیس برای ارایه مدل های بیشتر تا سال 2020 صورت گرفته است.

پلتفرم هایی که تحت نظارت آقای عبدالرحمان توسعه خواهند یافت، به تدریج در ساخت سایر محصولات گروه هیوندای موتور نیز به کار گرفته خواهند شد تا اتومبیل های کره ای با توانایی های فنی بهتر به مصاف رقبای اروپایی بروند. گفتنی است فایز عبدالرحمان پیش از عزیمت به شرق آسیا، مسئولیت توسعه تجهیزات M، پکیج های M اسپورت، خودروهای M پرفورمنس و نسخه های Individual ب ام و را بر عهده داشت.

آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهند، کره ای ها خودروسازان آلمانی را هدف قرار داده و آنها را رقیب اصلی خود می دانند. با توجه به اینکه اکثر مهندسین و طراحان از باواریا جذب شده اند، دور از انتظار نیست که خودروهای کره ای رفته رفته خوی و خصلتی مشابه با ساخته های ب ام و پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • noki a
    noki a | ۱۳ آبان ۱۳۹۶

    نه خاص بودن آلمانیها از بین میره. نه کیا میتونه خودروی مشابه بی ام و تولید کنه. اینها فقط ظاهر قضیه هست. در عمل کره جنوبی همون آشغالساز قدیمی باقی میمونه

  • ناصر
    ناصر | ۱۲ آبان ۱۳۹۶

    اون مهندسین و طراحانی که المانها سالها باهاشون کار کردن رو کره ای ها تازه میخوان استخدام کنن ببین کره ایها چقدر از المانها عقب هستن بهدشم این کره ایها چقدر اشغالا خودشون یه طراح و مهندس ندارن فقط دارن از بقیه شرکتها دزدی میکنن

    • reza-nn
      reza-nn | ۱۲ آبان ۱۳۹۶

      اشغال ؟؟؟!!! خوبه با کیفیت ترین ماشین دنیا از شرکت کیا هست ... ??

  • مریم
    مریم | ۱۲ آبان ۱۳۹۶

    به نظرم اتفاق زیاد جالبی نیست چون آلمانی ها خاص بودنشون رو دیگه از دست میدن

مطالب پیشنهادی