ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رویترز: اپل برخی اطلاعات سیستم Face ID را در اختیار توسعه دهندگان می گذارد

اپل به تازگی اعلام کرده که برخی اطلاعات به دست آمده از طریق سیستم تشخیص چهره آیفون X را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد تا به توسعه بازی ها و اپلیکیشن های آنها ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

اپل به تازگی اعلام کرده که برخی اطلاعات به دست آمده از طریق سیستم تشخیص چهره آیفون X را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد تا به توسعه بازی ها و اپلیکیشن های آنها کمک کند؛ خبری که از همین حالا، نگرانی هایی را به وجود آورده است. به عنوان مثال، توسعه دهندگان می توانند با این اطلاعات به توسعه بازی هایی بپردازند که حرکات چهره کاربر را تکرار می کنند.

بنابر گزارش تازه خبرگزاری رویترز، اپل به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا «نقشه ای حدودی» از چهره کاربر به همراه 50 حالت مختلف تهیه کنند. البته توسعه دهندگان برای جمع آوری این اطلاعات باید اجازه کاربر را دریافت کنند و البته قول دهند که آن را به اشخاص ثالث نمی فروشند.

در ماه سپتامبر بود که اپل از مدل سالگرد ده سالگی آیفون رونمایی کرد. در همان زمان، اهالی کوپرتینو از سیستم Face ID رونمایی کردند که با تشخیص چهره کاربر، قفل دستگاه را باز کرده یا مبادلات مالی Apple Pay را تایید می کند. اپل همان موقع اعلام کرد که اطلاعات چهره هر شخص، روی هر موبایل به صورت جداگانه ذخیره می شود. اما با دریافت جواز از سوی کاربران، توسعه دهندگان حالا می توانند اطلاعات را به سرور خود منتقل کنند.

این اطلاعات به دست آمده، برای باز کردن قفل دستگاه یا تایید هویت کاربر آیفون X مورد استفاده قرار نمی گیرند. در واقع چنین قابلیت هایی صرفاً به نقشه ای از چهره کاربر متکی نبوده و از فرمول های پیچیده ریاضی برای تشخیص چهره استفاده می کنند. ناگفته نماند در حالی که اپل به اشتراک گذاری اطلاعات را ابزاری موثر برای کمک به توسعه دهندگان می خواند، گروه های مدافع حریم شخصی اعتراضاتی را به این تصمیم اپل وارد کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Aminpouyan
    Aminpouyan | ۱۲ آبان ۱۳۹۶

    دم خروس زد بیرون
    ???

مطالب پیشنهادی