ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هفت سنگ؛ 41148 به عرضه جهانی رسید

زندگی امروزی آنقدر پرفشار و پراسترس شده که حتی ساده ترین کارها هم در آدمی تنش و تشویش به وجود می آورند. در این بین همه ما احتیاج به فضایی برای خودمان داریم که از ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

زندگی امروزی آنقدر پرفشار و پراسترس شده که حتی ساده ترین کارها هم در آدمی تنش و تشویش به وجود می آورند. در این بین همه ما احتیاج به فضایی برای خودمان داریم که از دغدغه ها دور شویم و برای حتی چند دقیقه هم که شده به مشکلات فکر نکنیم. بیایید این فضا را حباب آرامش بنامیم.

حباب آرامش هر کس مطابق با علایقش شکل می گیرد. برخی پیاده روی در پارک را ترجیح می دهند و برخی با چند صفحه کتاب خواندن راضی می شوند. اما من، شما و بسیاری از گیک های دیگر، دنیای جذاب بازی ها را به حباب آرامشمان می آوریم. با شخصیت های رنگارنگ بازی ها همراه می شویم و ذهن خود را درگیر مراحلی نفس گیر می کنیم.

ما قدر یک بازی خوب را می دانیم، چون مطمئن هستیم که به کمک آن، حباب آرامش می تواند رنگ و بویی بهتر به خود گیرد. اگر شما هم مثل ما به دنبال نقش و نگاری تازه برای حباب خود هستید، در ادامه مطلب با دیجیاتو و هفت سنگ همراه شوید تا شما را با جدید ترین و بهترین بازی های هفته آشنا کنیم.

41148

  • ناشر: مهدی فنائی
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: اندروید [کافه بازار]
  • بازی آفلاین است

بازی های موبایل ایرانی زیادی هستند که پتانسیل جهانی شدن را دارند اما متاسفانه اگر به مارکت گوگل پلی یا اپ استور سر بزنید، تعداد خیلی کمی از آن ها را بین بقیه اپلیکیشن ها میبینید. خوشبختانه در هفته ای که گذشت، یکی از اپ های داخلی از لیست «بازی های ایرانی که دوست داریم به عرضه جهانی برسند» خط خورد؛ مهدی فنائی همانگونه که قول داده بود هر چهار قسمت 41148 را با زبان انگلیسی منتشر کرد. فکر کنیم صحبت از 41148 بی فایده باشد.

خود ما هم بارها در مقالات مختلف گفته ایم که چرا ساخته مهدی فنائی بهترین بازی ماجراجویی ایرانی روی موبایل است. بنابراین به سراغ اصل قضیه می رویم: بازی های ایرانی خیلی کمی روی گوگل پلی وجود داشته و اگر می خواهیم صنعت بازی داخلی پیشرفت کند، باید از آن ها حمایت کنیم. کسانی که بازی را انجام داده اند، می توانند با دانلود دوباره و دادن امتیاز از بازی حمایت کنند. اگر هم 41148 را انجام نداده اید، اکنون زمان مناسبی است تا غرق در دنیای آن شوید.

Runic Rampage

  • ناشر: Crescent Moon Games
  • قیمت: 3.99 دلار
  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • بازی آفلاین است

برای طرفداران بازی های Hack & Slash هفته گذشته ICEY را داشتیم و این هفته شاهد عرضه اپلیکیشنی دیگر از این سبک هستیم. در Runic Rampage نقش یک کوتوله را داشته و باید به دنبال سنگی گمشده بروید تا از هم نوعان تان در برابر شیاطین محافظت کنید. برای علاقه مندان به بازی های اکشن که می خواهند با حرکت های ترکیبی شخصیت های دشمن را سلاخی کنند، هر دو بازی ICEY و Runic Rampage مناسب هستند.

با این وجود تفاوت هایی هم بین این اپلیکیشن ها وجود دارد. برخلاف ICEY که عنوانی دو بعدی است، در Runic Rampage دوربین ایزومتریک بوده و به همین خاطر آزادانه می توانید در محیط بچرخید. جدا از اینکه خشونت Runic Rampage نیز بیش از ICEY است. با این وجود از دیدگاه گرافیک، بازی نمی تواند به پای ICEY برسد و همچنین از راوی جالب این عنوان در Runic Rampage خبری نیست.

PES Card Collection

وجود المان های سبک کارتی در بازی های ورزشی اتفاق جدیدی نیست؛ کمپانی الکترونیک آرتز از مدت ها پیش بخش محبوب Ultimate Team را به نسخه های کنسولی فیفا آورد تا بازیکن ها با جمع آوری کارت ها به رقابت با بقیه بازیکن ها بپردازند. بعدها آن ها این ایده را روی بازی های موبایل خود اجرا کردند و به نظر می رسد PES Card Collection نتیجه موفقیت همین عناوین باشد.

همانگونه که اسم بازی نشان می دهد، PES Card Collection عنوان کارتی دیگر بوده و در آن باید با انتخاب کارت های گوناگون با کاربران جهان مسابقه دهید. البته PES Card Collection تفاوت هایی با بازی های مشابه دارد. در این عنوان خبری از کنترل مستقیم فوتبالیست ها نیست و تنها همانند یک مربی مسابقات را تماشا کنید. در واقع PES Card Collection بیشتر شبیه ساز مربی گری با المان های سبک کارتی به حساب می آید.

چگونه نسخه اندروید را دانلود کنیم؟ جدا از استفاده از لینک کمکی، می توانید لینک گوگل پلی بازی را در ربات apkdl_bot@ گذاشته و بعد از آپلود در تلگرام آن را دانلود کنید. حجم بازی 48 مگابایت است.

The Memoranda

  • ناشر: Digital Dragon
  • قیمت: 4.99 دلار
  • پلتفرم: iOS
  • بازی آفلاین است

41148 تنها عنوان ایرانی لیست نیست. نزدیک به دو سال پیش، استودیوی Bit Byterz برای تکمیل ساخته خود با نام The Memoranda کمپین کیک استارتر به راه انداخت تا بخشی از بودجه مورد نیاز را مردم تامین کنند. سرانجام سال گذشته نیز شاهد عرضه این عنوان روی رایانه های شخصی بودیم و حالا نوبت به دارندگان آی دیوایس ها رسیده تا به یک ماجراجویی عجیب قدم بگذارنند.

اتفاقات The Memoranda پیرامون مسئله «فراموشی» می چرخد و داستان کاراکترهایی را روایت می کند که یک ویژگی مشترک دارند؛ آن ها چیزی را گم کرده اند. بعضی ها همسرشان، تعدادی هویت خود را و دختر داستان نیز که کنترل او را به عهده دارید نامش را. برای علاقه مندان به بازی های اشاره و کلیک [همانند Machinarium] ساخته Bit Byterz مطمئنا عنوان جذابی خواهد بود. امیدواریم بازی را روی اندروید هم ببینیم.

Paddington Run

همانند بقیه ساخته های فیلم/بازی استودیوی گیم لافت، Paddington Run عنوانی در سبک رانر است. در این بازی نقش شخصیت داستان فیلم های Paddington را داشته و باید با حرکت در مسیرهای مختلف بیشترین امتیاز را به دست بیاورید. شاید بزرگترین تفاوت Paddington Run نسبت به Minion Rush را بتوانیم محیط های بیشترش بنامیم که باعث شده بازی با وجود تکرار مکرراتش همچنان ارزش تجربه کردن را داشته باشد. بد نیست بدانید قسمت دوم فیلم Paddington هفته دیگر اکران می شود و تاکنون توانسته نقدهای بسیار مثبتی را دریافت کند.

چگونه نسخه اندروید را دانلود کنیم؟ جدا از استفاده از لینک کمکی، می توانید لینک گوگل پلی بازی را در ربات apkdl_bot@ گذاشته و بعد از آپلود در تلگرام آن را دانلود کنید. حجم بازی 43 مگابایت است.

Sky Gamblers - Infinite Jets

  • ناشر: Atypical Games
  • قیمت: 4.99 دلار
  • پلتفرم: iOS
  • بازی آفلاین است

برای علاقه مندان به جنگ های هوایی Sky Gamblers اسم ناشناخته ای نیست. مجموعه ای که تاکنون چند نسخه از آن منتشر شده و تمام آن ها به خاطر گرافیک استثنایی و گیم پلی روان خود توانسته اند تحسین بازیکن های زیادی را برانگیزند. Infinite Jets هم آمده تا همین موفقیت ها را ادامه دهد. همانند گذشته، در این عنوان باید سوار بر جت خود به جنگ با دشمنان بروید.

جدا از قابلیت مبارزه با هوش مصنوعی، Infinite Jets از مبارزات آنلاین تا سقف 14 بازیکن [7 در برابر 7] نیز پشتیبانی می کرده و برای هموار کردن راه پیروزی می توانید جت ها را قدرتمند تر کنید. با توجه به اینکه بازی های Atypical Games همیشه بعد از مدتی روی اندروید می آیند بنابراین می توانیم انتظار داشته باشیم که Infinite Jets به زودی راهش را به این دیوایس ها باز نماید. بد نیست بدانید Atypical Games سازنده عناوین Radiation City و Radiation Island است.

The Tower Assassin's Creed

ده سال از عرضه نسخه اول سری اساسینز کرید می گذرد، باورتان می شود؟ به همین مناسبت شرکت معروف Ketchapp عنوانی با محوریت اساسین ها عرضه کرده تا ده سالگی این مجموعه معروف را جشن بگیرد. بازی مشابه بقیه عناوین ساختمان سازی رکوردی و همانند The Tower یا Stack که توسط خود کچ اپ ساخته شده اند است. یعنی باید با ساخت بلندترین ساختمان ممکن، سعی کنید رکورد بزنید.

در این عنوان، تکه های ساختمانی که می خواهید بسازید از سمت چپ و راست صفحه به سمت مرکز آن حرکت می کنند. وقتی که هر تکه به مرکز صفحه رسید، باید به نمایشگر موبایل ضربه بزنید تا هر کدام در جای درستش بنشیند. البته The Tower Assassin's Creed یک تفاوت بزرگ با عناوین شبیهش دارد. در اینجا یک اساسین از پایین سعی به بالا رفتن از ساختمان داشته و بنابراین اگر دیر واکنش نشان دهید می بازید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Parisa Rezai
    Parisa Rezai | ۱۲ آبان ۱۳۹۶

    مثل همیشه عالی مرسی از مطلبای خوبتون

  • mohammad
    mohammad | ۱۲ آبان ۱۳۹۶

    اییوولللل عالیه فک نمیکردم به عرضه ی جهانی برسه واای باورم نمیشه

مطالب پیشنهادی