ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رکورد حرکت خودروی برقی با یکبار شارژ شکسته شد

در ماه آگوست امسال گروهی که متشکل از پنج راننده ایتالیایی بودند توانستند رکوردی جدیدی را ثبت کنند. این رکوردگیری  شامل پیمودن مسافت ۱۰۰۰ کیلومتری در مدت 29 ساعت بوده است. با توجه به اینکه ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

در ماه آگوست امسال گروهی که متشکل از پنج راننده ایتالیایی بودند توانستند رکوردی جدیدی را ثبت کنند. این رکوردگیری  شامل پیمودن مسافت ۱۰۰۰ کیلومتری در مدت 29 ساعت بوده است.

با توجه به اینکه خودروی تسلا مدل 100D تنها قادر است با یک بار شارژ مسافتی ۵۰۰ کیلومتری را طی کند بنابراین به نظر می رسد که این رکورد 1000 کیلومتری در شرایط عادی بدست نیامده است.

لاستیک هایی که این 5 راننده ایتالیایی در مسافت 1000 کیلومتری مورد تست از آن ها استفاده کرده اند، دارای مقاومت کمی بوده و همچنین سیستم تهویه مطبوع خودرو نیز خاموش بوده است.

با توجه به اینکه انجام این فرآیند در فصل تابستان گرفته، به احتمال زیاد خاموش بودن سیستم تهویه، سختی شرایط را دو چندان کرده و رسیدن به نتیجه مطلوب را مشکل تر کرده است.

برای رسیدن به چنین رکوردی خودرو باید با سرعتی کم و ثابت حرکت کرده و چالش های خاصی را تجربه نخواهد کرد. بنابراین علاقمند به رکوردگیری و ثبت صحنه های رانندگی با دیدن ویدئو های این اتفاق شاهد یکی از کسل کننده ترین فیلم های رانندگی بوده و به احتمال زیاد صحنه هیجان انگیزی را مشاهده نخواهند کرد.

طبق گفته ایتالیایی ها سیستم خودران اتوپایلوت در بدست آوردن این رکورد بسیار مفید و مثمر ثمر واقع شده است. البته بسیاری از متخصص معتقد اند که سپردن فرمان به سیستم اتوپایلوت برای حفظ سرعت ثابت، کارآمدترین راه برای رسیدن به چنین هدفی نیست.

همانطور که این گروه رکورد قبلی ای را که توسط یک فردی بلژیکی بدست آمده بود شکستند، دستاورد آن ها نیز توسط یک گروه امریکایی و در خاک ایالات متحده شکسته شد.

موضوع بسیار مهمی که در این میان مطرح می شود این است که راننده های ایتالیایی از یک محصول تولیدنهایی استفاده نکرده اند.

همانطور که قبلتر توضیح دادیم این افراد از تسلا مدل 100D به عنوان پلتفرم پایه استفاده کرده و تغییرات دلخواه خود را بر روی آن پیاده سازی کرده اند.

شما ممکن است پروژه فینیکس را به یاد داشته که از یک BMW E39 528i مدل سال ۱۹۹۷ به عنوان وسیله نقلیه الکتریکی مورد استفاده قرار گرفت.

طراحان این خودروی ترکیبی آن را به یک موتور الکتریکی با مشخصات نامعلوم و یک پکیج باتری با ظرفیت ۱۳۰ کیلو وات ساعت مجهز کردند که از بالاترین مدل تسلا (100d) نیز یک سوم بزرگ بوده است.

هدف از انجام این اقدامات به چالش کشیدن دامنه حرکت مدل های مختلف تسلا عنوان شد. در حال حاضر، ظرفیت پکیج باطری این خودرو به عدد ۲۰۰ کیلو وات ساعت افزایش یافته که قطعا این ظرفیت رای یک ماشین سواری معمولی زیاد است.

تیم پروژه فینیکس برای انجام این رکوردگیری به باشگاهی با نام اتواسپیدی در ایالت کالیفرنیا، در شهر فونتانا مراجعه کرده اند. آن ها قصد داشته اند که در یک اقدام بی سابقه مسافتی ۱۹۳۱ کیلومتری را توسط خودروی الکتریکی خود که تنها یک بار شارژ شده است طی کنند.

قطعا حتی پیش از انجام رکوردگیری نیز مشخص است که رسیدن به این هدف بسیار سخت و دور از انتظار خواهد بود.

در انجام این پروژه به دلیل برخی مشکلات، زمان می بایست در حدود ۶ ساعت کاهش پیدا کند. این موضوع به این معنی بود که خودرو نمی توانست با سرعت کم حرکت کند.

یکی از رانندگان ادعا می کند که در سریعترین حالت با سرعتی در حدود ۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کرده است، که به نظر انتخاب مطلوبی می رسد. با همه این تدابیر رکوردگیری جدید شکست خورده و این تیم با اختلافی در حدود ۳۳۰ کیلومتر نتوانست به هدف جدید خود برسد.

به عبارت دیگر رانندگان پروژه فینیکس توانسته اند در حدود ۱۶۰۰ کیلومتر را در یک بار شارژ طی کنند. البته نتیجه به دست آمده بسیار قابل تقدیر و شگفت انگیز بوده و تیم مدعی است که از این تجربه درس گرفته و آماده اند تا دوباره در آینده شانس خود را مجددا امتحان کنند.

در ادامه ویدیوی بسیار طولانی از جئو گارسیا یکی از رانندگان این پروژه مشاهده می کنید که در حال انجام رکوردگیری با ب ام و آماده شده برای این پروژه است.

طبیعتا با توجه به توضیحات قبلی نباید انتظار داشته باشید که هیچگونه دریفت یا هر حرکت هیجان انگیز دیگه ای را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی