ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

شوالیه تاریکی؛ بهترین بازی های موبایلی که بتمن در آن ها نقش آفرینی کرده است

بتمن یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیای سوپرهیروها است که برای اولین بار در سال 1939 پا به عرصه ابرقهرمانان گذاشت. کاراکتری که شاید برخلاف دیگر سوپرهیروها قدرت خارق العاده ای نداشته باشد ولی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

بتمن یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیای سوپرهیروها است که برای اولین بار در سال 1939 پا به عرصه ابرقهرمانان گذاشت. کاراکتری که شاید برخلاف دیگر سوپرهیروها قدرت خارق العاده ای نداشته باشد ولی به خاطر تجهیزات گوناگون، هوش بالا و البته پول فراوانی که دارد توانسته لقب «بزرگترین کارآگاه جهان» را به دست بیاورد.

نزدیک به یک هفته دیگر جدیدترین فیلم این کاراکتر با عنوان Justice League اکران می شود و بعد از چند فیلم ضعیف از دنیای دی سی [البته به جز Wonder Woman] کمپانی Warner Bros منتظر بازخوردهای مردم و منتقدان است تا پیرامون آینده فیلم های ابرقهرمانانش تصمیم بگیرد.

به همین بهانه تصمیم گرفتیم تا نگاهی به اقتباس های ساخته شده از شخصیت بتمن روی اسمارت فون ها انداخته و بهترین های آن ها را معرفی کنیم. بنابراین اگر دوست دارید با بهترین بازی های موبایل بتمن آشنا شوید، تا پایان با ما همراه باشید.

Injustice 2

  • ناشر: Warner Bros
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید [لینک کمکی]
  • بازی آنلاین است

تنها چند روز مانده تا ببینیم نتیجه رقابت دو تا از بزرگترین بازی های مبارزه ای اسمارت فون ها چگونه رقم می خورد؛ بین Shadow Fight 3 که هفته آینده به صورت جهانی انتشار می یابد و Injustice 2 [بررسی دیجیاتو] کدام یک می توانند جایزه «بهترین اپلیکیشن مبارزه ای سال 2017» را به دست بیاورند؟ همانند ریبوت مورتال کامبت، NetherRealm بار دیگر با اینجاستیس 2 و این بار روی تلفن های هوشمند توانست بازیکن ها را سورپرایز کند.

تقریبا تمام بخش ها نسبت به گذشته پیشرفت داشتند. از گیم پلی بگیرید که با پیچیده تر شدنش یک تجربه به مراتب بهتر را به وجود می آورد تا گرافیک زیبا و وجود مودهای گوناگون که همگی قسمت دوم اینجاستیس را تبدیل به یکی از بهترین های امسال کردند. اینجاستیس 2 عرضه شده و بعد از تجربه نسخه بتا شدو فایت 3 [بررسی نسخه بتا]، حالا بی صبرانه منتظر ساخته استودیوی NEKKI هستیم.

Batman: The Enemy Within

  • ناشر: Telltale
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • بازی آفلاین است

با وجود اینکه تقریبا تمام بازی هایی که با محوریت بتمن ساخته شده اند، بروس وین را در لباس این شخصیت ابرقهرمانی نشان می دهند اما Telltale برای عنوانش تصمیم گرفت تا خلاف جهت آب حرکت کرده و در Batman: The Enemy Within بیشتر شاهد زندگی شخصی خود بروس وین و مشکلاتی که او با آن ها دست و پنجه نرم می کند هستیم. همین نگاه متفاوت تلتیل به کاراکتر بتمن هم باعث شده تا بازی یکی از بهترین گزینه ها برای علاقه مندان به شوالیه تاریکی باشد.

از دیدگاه گیم پلی، بازی مسیر بقیه ساخته های تلتیل مثل The Walking Dead یا The Wolf Among Us را دنبال می کند. یعنی انتخاب دیالوگ ها می تواند تاثیر زیادی روی داستان [حداقل به صورت لحظه ای] داشته باشد و با واکنش های سریع باید دشمنان را از پا در بیاورید. البته Batman: The Enemy Within فصل دوم ساخته تلتیل از روی بتمن به شمار می رود. فصل اول پارسال در پنج قسمت و با عنوان Batman: The Telltale Series [نسخه اندروید - نسخه iOS] منتشر شد.

LEGO Batman: Beyond Gotham

  • ناشر: Warner Bros
  • قیمت: 4.99 دلار
  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • بازی آفلاین است

لگوهای بتمن هیچوقت امتیازات بالایی از منتقدان دریافت نکردند اما به خاطر ذات مفرح شان، همیشه از سرگرم کننده ترین بازی های ویدیویی با محوریت این کاراکتر بودند. با وجود استخدام دوبلورهای حرفه ای، خیلی از شوخی های بازی بازیکن ها را می خندانند و جدا از آن می توانید از بین بیش از 100 شخصیت دنیای دی سی یکی را انتخاب کرده و به یک ماجراجویی ابرقهرمانانه قدم بگذارید. اگر می خواهید عنوانی را تجربه کنید که ضمن سرگرمی، لبخند را به لبان تان بنشاند سه گانه بتمن لگو [Beyond Gotham قسمت سوم است] گزینه خوبی خواهد بود.

Batman: Arkham Underworld

  • ناشر: Warner Bros
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • بازی آنلاین است

چرا همیشه در نقش بتمن و شخصیت های خوب دنیای دی سی به مقابله با دشمنان بپردازیم؟ بد نیست یک بار هم در نقش آدم های بد داستان کمی خرابی به وجود بیاوریم. Batman: Arkham Underworld آمده تا همین خواسته را برآورده کند. گیم پلی بازی از دو بخش تشکیل شده است. در بخش ابتدایی شما می توانید با استفاده از کاراکترهای منفی دنیای بتمن به مقر بقیه بازیکن ها حمله کرده یا با انجام ماموریت هایی پول به دست بیاورید.

اما در قسمت دوم باید منطقه ای که دارید را قدرتمند کنید. برای اینکار می توانید خلاف کارهای جدید استخدام کنید یا با اضافه کردن خانه هایی آن را گسترش دهید. احتمالا با خواندن توضیحات، Batman: Arkham Underworld را یک کپی از کلش آو کلنز بخوانید. ولی اصلا اینگونه نیست. بازی چه در بخش حمله و چه در قسمت ساخت و ساز تفاوت های عمده ای با ساخته محبوب سوپرسل دارد و کاملا به دنیای خلاف کاران دی سی وفادار است.

DC Legends: Battle for Justice

  • ناشر: Warner Bros
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید [لینک کمکی]
  • بازی آنلاین است

DC Legends: Battle for Justice بیش از بقیه بازی های موبایل لیست به فیلم جاستیس لیگ نزدیک است. در اینجا نیز شخصیت های دنیای دی سی گرد هم آمده اند تا برای عدالت با دشمنان بجنگند. از دیدگاه گیم پلی بازی شباهت های زیادی به Mafia Rivals [بررسی دیجیاتو] داشته و پیش از حمله می توانید با انتخاب 4 کاراکتر به مبارزه با دشمنان بپردازید. به عبارت دیگر نبردها نوبتی هستند و بعد از هر حمله با تمام ابرقهرمانان، حریف به سمت شما هجوم می آورد.

در پایان گروهی که زنده بماند پیروز می شود. اما تفاوت بزرگ DC Legends با Mafia Rivals در تنوع بیشتر گیم پلی آن است. در DC Legends شخصیت های زیادی وجود دارد که هر کدام دارای قابلیت ها و قدرت های خاص خود هستند. به همین خاطر هنگام حمله باید از استراتژی های متفاوتی استفاده کنید. بنابراین برخلاف Mafia Rivals که بعد از مدت کوتاهی رنگ تکرار به خودش می گیرد، DC Legends برای مدت ها می تواند سرگرم تان کند.

Batman: Arkham Origins

  • ناشر: Warner Bros
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید [لینک کمکی]
  • بازی آنلاین است

سه گانه آرکام بی شک بهترین ماجراجویی بتمن در صنعت بازی است. مجموعه ای که توانست استاندارد جدیدی را برای بازی های سوپرهیرویی به وجود بیاورد و حتی عناوین بزرگی همانند نسخه پلی استیشن 4 اسپایدرمن نیز به الهام از آن روی آورده اند. پیش از انتشار نسخه سوم این سری یعنی آرکام نایت، وارنر بروز یک پیش درآمد برای آن منتشر نمود که Batman: Arkham Origins نام داشت و اتفاقات مربوط به جوانی بتمن را روایت می کرد.

در نسخه موبایل بازی، به نوعی شاهد عنوانی فایتینگ هستیم. شما نمی توانید شخصیت اصلی داستان را حرکت دهید و تنها باید با کلیک روی صفحه اصلی یا انتخاب دکمه هایی همانند دفاع یا افزایش سلامتی سعی کنید دشمنان را شکست دهید. در واقع از دیدگاه گیم پلی، بازی بیشتر نزدیک به ورژن اسمارت فون های Injustice God Among Us است. با این تفاوت که بازی ماموریتی بوده و ضمن انجام حرکت های ترکیبی بیشتر، تنها با یک کاراکتر مبارزه می کنید.

Batman & Superman - Justice League Heroes

یکی از بزرگترین مزیت های اندروید نسبت به iOS، وجود امولاتورها است که با آن ها می توانید بازی های بعضی کنسول های قدیمی را روی دیوایس های اندرویدی خود انجام دهید. Batman & Superman یکی از همین عناوین به شمار می رود. عنوانی نسبتا خوب که برای PSP انتشار یافت و حالا کاربران اندرویدی می توانند آن را با شبیه ساز معروف PPSSPP تجربه کنند.

بازی ترکیبی از سبک اکشن/نقش آفرینی با دوربینی از بالا است. بنابراین ضمن قابلیت انتخاب شخصیت های گوناگون دنیای دی سی، می توانید آن ها را شخصی سازی کرده و برای برقراری عدالت قوی تر از همیشه پا به میدان بگذارید. بد نیست بدانید جدا از Batman & Superman، شبیه ساز PPSSPP بازی های بزرگ تر دیگری همانند God of War نیز دارد که برای آموزش نصب برنامه و آشنایی بیشتر با بقیه بازی ها کافیست به اینجا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۱۵ آبان ۱۳۹۶

    اخرین جملتون که لینک بهش دادید، لینکی وجود نداره

  • احد وصال
    احد وصال | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    بهترین قسمتش رو معرفی نکردید ..همون که دوستان هم اشاره کردند ..معرکه بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی