ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گمرک ایران قیمت واقعی آیفون 10 را تعیین کرد

عرضه آیفون 10 در دنیا سروصدای زیادی به پا کرده و طرفداران ایرانی اپل را نیز به تکاپوی خرید این محصول در کشورمان انداخته است. چندی پیش بود که «دهقانی‌نیا»، مدیرکل فناوری ارتباطات ستاد مبارزه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

عرضه آیفون 10 در دنیا سروصدای زیادی به پا کرده و طرفداران ایرانی اپل را نیز به تکاپوی خرید این محصول در کشورمان انداخته است. چندی پیش بود که «دهقانی‌نیا»، مدیرکل فناوری ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز،  اپل‌دوستان ایرانی را به صبر برای خرید قانونی آیفون 10 دعوت کرد. وی نوید وارد شدن قانونی این محصول را از گمرک ایران داده بود و حالا به گزارش گمرک ایران این محصول به طور رسمی برای ورود به بازار ایران قیمت‌گذاری شده است.

قیمتی که برای محصول جدید اپل محاسبه شده معادل 920 یورو است که برای مدل 256 گیگابایتی در نظر گرفته شده و برای مدل پایین‌تر این محصول یعنی نوع 64 گیگابایتی آن قیمتی معادل 800 یورو صورت گرفته است. بعد از اضافه کردن عوارض، مالیات و حق ورودی این موبایل‌ها که روی هم نزدیک به 18درصد از قیمت کلی محصول را در بر می‌گیرند، می‌توان قیمت تقریبی قانونی آیفون 10 در ایران را حدس زد: حدود 4 میلیون و 500 هزار تومان برای مدل 64 گیگابایتی و حدود 5 میلیون و 200 هزار تومان برای مدل 256 گیگابایتی.

خرید آیفون 10 در ایران در بحبوحه طرح رجیستری انتخاب ریسک‌پذیری است

گمرک ایران اعلام کرده در طرح رجیستری با هدف احترام به حق و حقوق شهروندی، تمامی علاقه‌مندان و خریداران می‌توانند به اطلاعات قیمت واقعی موبایل‌ها، نوع ارز و قیمت ارزی در حال حاضر و همچنین تاریخ وارد شدن محصول و حتی کشور سازنده را به صورت آنلاین در سامانه رسمی این سازمان مشاهده کنند. این اطلاعات به خریداران کمک می‌کند تا جنس اصل را از تقلبی تشخیص دهند، قیمت واقعی محصول را به فروشنده پرداخت کنند و همچنین از گرانفروشی‌های بی‌دلیل جلوگیری به عمل آورند.

جدول نرخ آیفون‌های جدید در سامانه گمرک

این قیمت در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از فروشندگان بازار روزهای گذشته آیفون 10 را وارد بازار کرده و با نرخ‌های نجومی به فروش می‌رسانند. با گشت‌وگذاری در اینترنت و یا مغازه‌های پاساژها می‌توان مظنه قیمت بسیار بالای آیفون 10 فعلی در ایران را به دست آورد.

فروشندگان اصرار دارند جنس قاچاق آنها در برابر طرح رجیستری مشکلی پیدا نخواهد کرد

در تماس دیجیاتو با یکی از فروشندگان محصولات موبایل در پاساژ پایتخت قیمت این محصول را 15 میلیون عنوان کرده که تخفیف آن پیک رایگان محصول درب منزل خریدار است! وی در پاسخ به شایعات پیرامون طرح رجیستری درباره این موبایل به دیجیاتو می‌گوید: «هنوز که اجرایی نشده. موبایل را نیم ساعت دیگر درب منزل تحویل بگیر و آن را فعال کن. هیچ اتفاقی هم برایش نمی افتد!» بعد از اصرار ما درباره اینکه کد IMEI برای این مدل در گمرک ثبت نشده و گفته شده که این مدل از آیفون بدون ثبت کد IMEI یک محصول قاچاق تلقی می‌شود، او مطمئن‌تر از قبل می‌گوید: «جلوی آیفون را که نمی‌شود گرفت! شما این موبایل را تا قبل از شروع وقت اداری فردا فعال کنی کار تمام است.»

جدا از نرخ عجیب و غریب این قبیل فروشندگان باید به مسئله طرح رجیستری توجه داشت، چرا که قرار است چندمدل موبایل خاص که در فاز اول آن وارد این طرح می‌شوند به زودی اعلام شوند و ممکن است که آیفون 10 جزو این دسته از موبایل‌ها قرار بگیرد که در نتیجه خرید آن با توجه به شرایط حال حاضر چندان کار منطقی به نظر نمی‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • nhho
    nhho | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    این برعکس میخوای پزبدی میگیری دستت همه توی دلشون میگن یارودیوونه بوده این گوشی روبااین قیمت خریده،عقل نداره?

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    گوشیش ۴.۵ میلیون بفهمین و الکی برای دلال ها کاسبی نکنید

  • Milad Kiani
    Milad Kiani | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    خوب الان میشه با این قیمت (4.500) خرید ؟

  • S. A. F
    S. A. F | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    با قیمت الان این گوشی میشه ۷تا گوشی پرچمدار خرید?

  • ami_ald
    ami_ald | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    با طرح ریجستری تنها اتفاقی که افتاد اینه که دولت سود میکنه چون دیگه گوشی قاچاق نمیشه و کلی پول دست گمرک میاد
    ولی تا قبل ریجستری یه گوشی وقتی وارد میشد دست به دست میشد نون چند نفرو در میاورد
    من حاظرم پول به دزد بدم ولی به دولت ندم ☺

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی