ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا ریزر فون شایسته عنوان «موبایل گیمینگ» است؟

ریزر فون چند روز قبل معرفی شد تا به تنهایی عنوان «موبایل گیمینگ» را در بازار یدک بکشد. حال که چند روز از هیاهوی تبلیغاتی این دستگاه گذشته، این سؤال به وجود می آید که ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

ریزر فون چند روز قبل معرفی شد تا به تنهایی عنوان «موبایل گیمینگ» را در بازار یدک بکشد. حال که چند روز از هیاهوی تبلیغاتی این دستگاه گذشته، این سؤال به وجود می آید که آیا محصول ریزر واقعاً با دیگر پرچمداران حال حاضر تفاوت دارد؟ در ادامه این موضوع را از چند جنبه بررسی می کنیم.

از نظر مشخصات سخت افزاری، ریزر فون تفاوت چندانی با پرچمداران متعدد سال 2017 ندارد؛ ابعادی در حد و اندازه آیفون 8 پلاس، نمایشگر بزرگ 5.7 اینچی با رزولوشن QHD، چیپست اسنپدراگون 835 و 64 گیگابایت حافظه داخلی، مشخصات چندان عجیبی محسوب نمی شوند.

اختصاص 8 گیگابایت حافظه رَم به یک دستگاه موبایل هم اگرچه هنوز فراگیر نشده، اما تازگی ندارد و وان پلاس پیش تر چنین کاری را انجام داده بود. بهتر است به سراغ طراحی هم نرویم، جایی که ریزر فون توان رقابت با بسیاری از موبایل های زیبای بازار را ندارد.

نمایشگر 120 هرتزی هنوز کاربرد چندانی ندارد

به نظر می رسد ریزر بخش های دیگری را برای متمایز شدن هدف گرفته. به عنوان مثال می توان به نمایشگر اولتراموشن 120 هرتزی اشاره کرد که با نرخ بالای رفرش، می تواند تجربه گیمینگ روان تری را به ارمغان بیاورد. البته استودیوهای بازی سازی هم باید در این مسیر با ریزر همراه شوند، وگرنه نتیجه ای عاید کاربر نهایی نخواهد شد.

طراحی منحصر به فرد اسپیکرهای استریوی دستگاه در جلوی بدنه که با استاندارد Dolby Atmos هم سازگار هستند، می تواند یکی دیگر از جذابیت های ریزر فون برای گیمرها باشد. حاشیه زیاد بالا و پایین نمایشگر هم مکان خوبی برای قرار گرفتن انگشت شست در حین بازی است.

یکی از نکات عجیب برای محصولی که عنوان «گیمینگ» برایش انتخاب شده، فقدان جک هدفون است و اگر از تبدیل USB-C به درگاه 3.5 میلیمتری استفاده کنید، دیگر قادر به شارژ دستگاه نخواهید بود.

پنل IGZO مورد استفاده در ریزر فون هم اگرچه کیفیت بسیار بالایی دارد، اما از نظر روشنایی، شفافیت و غنای رنگ به هیچ وجه به صفحات امولد موجود در بازار نخواهد رسید.

با توجه به این موارد، به نظر می رسد ریزر تصمیم گرفته فعلاً در کوتاه مدت، راه شرکت Nextbit (که چندی پیش تحت مالکیت ریزر درآمد) را ادامه دهد و موبایلی با کیفیت و خوش ساخت (اما نه چندان زیبا) را وارد بازار کند، سپس در آینده با کسب تجربه گام های بزرگ تری بردارد.

با تمام این تفاسیر، ریزر فون موبایل بسیار قدرتمندی است و با قوی ترین سخت افزار ممکن و قیمتی فوق العاده رقابتی عرضه شده که می تواند برگ برنده این کمپانی خوشنام و پر طرفدار در بازار باشد. بحث صرفاً این است که فعلاً خیلی روی واژه «گیمینگ» حساب نکنید.

شاید به این مطالب نیز علاقه مند باشید:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • علی بحرینی
    علی بحرینی | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    ریزر زمانی به موفقیت میرسه که بازی انحصاری برای گوشیش بده اون وقت مثل نینتندو میشه که بازی های انحصاری خوبی برای کنسول سوییچ داده

  • MohamadReza
    MohamadReza | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    بهتر بود حداقل روی باتری و سیستم خنک کاری پردازنده کار میکرد

  • Erfan Moti
    Erfan Moti | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    فرق بین ۳۰ فریم و ۶۰ فریم قابل تشخیصه...از وقتی دارم فیلمبرداری ۶۰ فریم میکنم متوجه روان بودن متفاوتش میشم...اما فکر نمیکنم ۶۰ به ۱۲۰ اینقدر مساله مهمی باشه
    یه چیزی مثل تقاوت QHD و 4K روی موبایل هست وقتی چشم های شما نمیتونه ببینه و فقط بار اضافه روی پردازنده تحمیل میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی