ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپراتورهای ایرانی چه خدماتی برای زائرین اربعین ارائه می‌دهند؟

با نزدیک شدن به اربعین حسینی، اپراتور‌ها در راستای رفاه حال زائرینی که قصد سفر به عراق را دارند تدابیر ویژه‌ای جهت بهبود ارتباط موبایلی مسافران اندیشیده‌اند که به اختصار به مقایسه آنها میپردازیم. ایرانسل ضمن ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

با نزدیک شدن به اربعین حسینی، اپراتور‌ها در راستای رفاه حال زائرینی که قصد سفر به عراق را دارند تدابیر ویژه‌ای جهت بهبود ارتباط موبایلی مسافران اندیشیده‌اند که به اختصار به مقایسه آنها میپردازیم.

ایرانسل ضمن کاهش نرخ رومینگ در کشور عراق با تعرفه‌های تخفیفی، پیشنهاد ویژه اینترنت رایگان روزانه را به مشترکان خود ارائه می‌دهد. زائران ایرانسلی بدون الزام به حضور در نقطه‌ای خاص یا ثابت، می‌توانند از ۱۰ مگابایت دیتای روزانه رایگان بهره‌مند شوند. شهروندان ایرانی در عراق می‌توانند برای فعال‌سازی این پیشنهاد ویژه که تنها تا ۲۶ آبان امسال امکان پذیر است، کد دستوری *۱۱۱*۸# را در ایران یا عراق شماره‌گیری کنند.

علاوه بر این، اپراتور دوم ایران، این امکان را برای مشترکان خود فراهم کرده تا با شماره‌گیری کد *۱۱۱*۳*۲# و یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من، بسته‌های هفتگی ویژه اینترنت رومینگ را که با تخفیف تا ۹۵درصدی ارائه شده‌اند، فعال کنند.

همراه اول نیز به منظور پوشش ارتباطی بهتر زائرین پیاده‌، در پایانه‌های مرزی خسروی، مهران، شلمچه و چذابه، وای‌فای رایگان ارائه می کند. حجم ترافیک رایگانی که همراه اول از تاریخ ۹ تا ۲۳ آبان ماه به مدت دو هفته در اختیار مشترکین خود قرار می‌دهد، به حجم بسته فعال شده ماهانه در سیم‌کارت آنها وابسته است. برای مثال اگر بسته دو گیگابایتی اینترنت همراه اول را خریداری کرده باشید می‌توانید از دو گیگابایت وای فای رایگان همراه اول نیز استفاده کنید.

از سوی دیگر رایتل بسته‌های اینترنت ماهانه با حجم‌های مختلف ویژه ایام اربعین طراحی نموده است. این بسته‌ها به صورتی طراحی شده اند که کاربران علاوه بر استفاده از حجم دیتای تخفیف خورده در کشور عراق، بتوانند ۱۰ برابر حجم بسته خریداری شده را در ایران استفاده کنند. این بسته های ۱۰۰،۵۰ و ۲۰۰ مگابایتی به ترتیب ۲۱۰۰۰،۱۱۵۰۰ و ۴۰۰۰۰ تومان قیمت دارند.

همچنین اپراتورها در ایام اربعین، تعرفه‌های خدمات رومینگ را با تخفیفاتی ویژه به مشترکان خود ارائه خواهند داد.

تعرفه‌های تخفیف خورده خدمات رومینگ اپراتور‌ها به مناسبت اربعین

بر این اساس، از روز چهارشنبه ۱۰ آبان تا ۹ آذر ماه سال جاری، تعرفه مکالمه مشترکین همراه اول با ایران دقیقه ای ۱۱۹۰ تومان، مکالمه دریافتی دقیقه ای ۷۹۰ تومان، مکالمه با شماره داخلی عراق دقیقه ای۳۹۰ تومان، ارسال پیامک ۲۵۰ تومان و اینترنت همراه هر مگابایت ۱۹۰ تومان محاسبه خواهد شد.

ایرانسل نیز تعرفه هر گونه مکالمه را تا ۷۹۹ تومان، هزینه ارسال پیامک را تا ۲۹۹ تومان و نرخ مصرف آزاد اینترنت همراه را به ازای هر مگابایت تا ۲۹۹ تومان کاهش داده است.

رایتل نیز تعرفه‌های خود را از تاریخ ۲۶ آبان ماه تا ۵ آذر ماه سال جاری کاهش داد. بدین ترتیب تعرفه تماس با ایران ۱۲۰۰ تومان و هزینه هر دقیقه تماس با شماره داخل عراق ۷۹۰ تومان خواهد شد. تعرفه تماس صوتی دریافتی نیز به رقم ۶۵۰ تومان، نرخ هر پیامک ارسالی و هزینه استفاده از هر مگابیات دیتای اینترنت نیز به ۴۰۰ تومان خواهد رسید.

همچنین قرار است در پایانه‌های مرزی کشور عراق، کارشناسان اپراتور‌ها، زائرین را برای استفاده صحیح از خدمات ارتباطی در نظر گرفته شده راهنمایی کنند.

ایرانسل به مشترکان خود توصیه می‌کند تا قبل از خروج از کشور، حتما امکان رومینگ سیم‌کارت خود را با شماره‌گیری کد دستوری *۱۱۱*۱# فعال کنند و در طول اقامت خود در عراق، از شبکه رومینگ دو اپراتور زین (Zain) و آسیاسل (Asiacell) استفاده کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه فعال‌سازی و استفاده از سرویس رومینگ می‌توانید به مطلبی که تیم دیجیاتو قبلاً توضیحات کاملی پیرامون آن ارائه کرده است مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • afshin76
    afshin76 | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    ده مگابایت فحش میدادن خفتش کمتر بود :)

  • مهدی
    مهدی | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    من خودم امروز از عراق برگشتم. ۱۰ مگ ایرانسل خوب بود و به دلیل پوشش خوب اسیاسل اکثر جاها دیتا وجود داشت. البته دیتای اسیا سل ۳.۹ جی هستش

  • saeed
    saeed | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    . زائران ایرانسلی بدون الزام به حضور در نقطه‌ای خاص يا ثابت، می‌توانند از ۱۰ مگابایت دیتای روزانه رایگان بهره‌مند شوند.
    ????

    • bahram Shademanpo
      bahram Shademanpo | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

      به جون خودم منم اینو کپی کرده بودم بگم دیدم شما نوشتین???



      هر چن خودم ایرانسلی هستم ولی این حجم ها توهین به شعور ملته

      مثلا بسته ۱۵ مگ روزانه ۵۰۰ تومنی رو کجای دلم بزارم
      تا دیتای موبایلو روشن کنی خودش حداقل ۵۰ مگ مصرف میکنه

    • مهدی
      مهدی | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

      بازم معرفت ایرانسل. یه خبر که خانواده نگران نشوند کافیه. من خودم استفاده کردم خوب بود

مطالب پیشنهادی