ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی فرایند به روز رسانی موبایل های اندرویدی خود را تشریح کرد

سونی از اولین شرکت هایی بود که به روز رسانی اندروید 8 را برای یکی از پرچمداران خود، اکسپریا XZ پریمیوم ارائه داد. حالا این شرکت در پاسخ به هیجان کاربرانش برای دریافت جدیدترین نسخه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

سونی از اولین شرکت هایی بود که به روز رسانی اندروید 8 را برای یکی از پرچمداران خود، اکسپریا XZ پریمیوم ارائه داد. حالا این شرکت در پاسخ به هیجان کاربرانش برای دریافت جدیدترین نسخه اندروید، اطلاعاتی را به منظور تشریح فرایندهای تولید به روز رسانی منتشر کرده است.

بر اساس این اطلاعات، تولید و ارائه به روز رسانی ها شامل دو فاز کلی می شود که هر یک مراحل خاص خود را دارند و در ادامه به آنها می پردازیم:

فاز اول، تولید:

مرحله 1، استفاده از کیت توسعه پلتفرم: چند هفته پیش از اینکه گوگل به طور رسمی نسخه ای از اندروید را عرضه کند، کیت توسعه پلتفرم را در اختیار شرکت های سازنده قرار می دهد. این کیت شامل مجموعه ای از کد های منبع است که برای سازنده امکان توسعه، بهینه سازی و تست نسخه جدید اندروید را فراهم می آورد.

مرحله 2، ساخت زیربنا: هنگامی که اولین نسخه از به روز رسانی جدید توسط گوگل به طور رسمی عرضه می شود، سازنده باید آن را در گجت های خود آزمایش کند.

مرحله 3، لایه انتزاعی سخت افزاری (HAL): در این مرحله تمام چیپست های موجود برای کار با نسخه جدید اندروید آزمایش می شوند.

مرحله 4، پیاده سازی اولیه: قابلیت های پایه دیوایس ها از جمله تماس تلفنی، پیام رسانی و اتصال به اینترنت توسط مهندسان پیاده سازی می شوند.

مرحله 5، آزمایش های مختص سونی: سونی قابلیت های مختص خود، از جمله رابط کاربری مخصوصش را به نسخه جدید اضافه می نماید و همچنین برخی قابلیت های دیگر از جمله قفل صفحه، بخش تماس ها، موزیک، آلبوم ها، ایمیل، Smart Stamina و ... را  نیز اضافه کرده و بهبود می دهد.

مرحله 6، آزمایش: حالا سونی آماده است که نسخه جدید اندروید را در اختیار کاربران قرار دهد. این نسخه برای کارکرد روزانه قابل استفاده بوده، ولی ممکن است برخی مشکلات در زمینه پایداری یا عدم کارکرد برخی قابلیت ها داشته باشد. بازخوردهایی که از این مرحله آزمایش به سونی داده می شوند کمک می کنند که مشکلات شناسایی و رفع شوند.

مرحله 7، آزمایش های بیشتر: این مرحله که به طور همزمان با مرحله قبلی انجام می شود، ولی بیشتر بر پایداری و مصرف بهینه انرژی تمرکز دارد.

فاز دوم، دریافت مجوزها و تأییدیه ها:

مرحله 8، اطمینان از حفظ استاندارها: در این مرحله بسیار مهم، از هماهنگی و کیفیت کارکرد بخش های مختلفی از جمله وایفای و بلوتوث، در تمامی دیوایس ها اطمینان حاصل می شود.

مرحله 9، همکاری با اپراتور: برخی از اپراتورهایی که گجت های سونی را عرضه می کنند، درخواست تولید نسخه های خاصی از نرم افزار را دارند. این نسخه ها با همکاری اپراتور آزمایش شده و در نهایت پس از کارکرد بدون مشکل تمامی قابلیت ها، اپراتور ها تأییدیه های مورد نیاز را برای سونی صادر می کنند.

مرحله 10، عرضه: نسخه نهایی برای کاربران سونی ارسال می شود.

مرحله 11، مرحله پایانی: سونی شبکه های اجتماعی و انجمن های اینترنتی خود را به منظور پیگیری بازخوردهای کاربران بررسی می کند. این پیگیری ها موجب می شود تا قبل از عرضه به روز رسانی نسخه بعدی اندروید، سونی بتواند به روز رسانی های بعدی فرم وِر را ارائه دهد.

برای مشاهده اینفوگرافیک در سایز بزرگ، روی آن کلیک کنید.

لازم به ذکر است که اطلاعات منتشر شده توسط سونی به زمان ارائه آخرین نسخه اندروید برای موبایل ها و تبلت های سونی اشاره نمی کند، ولی اطلاعات جامعی در خصوص مراحل مورد نیاز برای تولید آپدیت ها را در اختیارمان قرار می دهد که به واسطه آن در میابیم که چرا معمولاً این پروسه طولانی تر از حد انتظار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • betoche
    betoche | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    خوشبحال کسایی که سونی دارند من سامسونگc72016 دارم ولی اندروید۷ براش نیومده

  • فرد
    فرد | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    sony ??

  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    خوب بود ولی کاش تصویر رو هم ترجمه می‌کردید

    • علی باقرزاده
      علی باقرزاده | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

      تمام فازها و مراحل تصویر ترجمه شده. منظور شما دقیقاً کدام بخش است؟

      • MohammadEmran
        MohammadEmran | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

        منظورش ترجمه ى داخل تصوير هست

    • علی باقرزاده
      علی باقرزاده | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

      سفری به فرایند برنامه ریزی یک نسخه از اندروید

مطالب پیشنهادی