ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

حراجی استثنائی؛ 640 میلیون تومان برای پونتیاک TRANS AM صفر کیلومتر

بسیاری از علاقه مندان خودرو در دهه 70 میلادی عاشق برت رینالدز بازیگر هالیوودی و پونتیاک فایربرد ترنس ام وی در فیلم Smokey and the Bandit بودند و دوست داشتند بتوانند روزی صاحب چنین خودروی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

بسیاری از علاقه مندان خودرو در دهه 70 میلادی عاشق برت رینالدز بازیگر هالیوودی و پونتیاک فایربرد ترنس ام وی در فیلم Smokey and the Bandit بودند و دوست داشتند بتوانند روزی صاحب چنین خودروی جذاب و قدرتمندی شوند.

در سال 1978 یکی از دوست داران این خودرو به نام ویلیام للاند موفق به خرید ترنس ام مدل 1979 شد، اما برخلاف انتظار چندان لذت رانندگی با آن را تجربه نکرد؛ زیرا از نخستین روز خرید این خودرو در 38 سال پیش تا به امروز، فقط 65 مایل (حدود 105 کیلومتر) با آن رانندگی شده که با این حساب پونتیاک مذکور یک اتومبیل نو محسوب می شود.

این ترنس ام استثنایی دارای آپشن هایی مثل گیربکس سه سرعته خودکار، سیستم تهویه مطبوع، روکش مخمل کابین، سیستم تعلیق WS6 و برخی موارد دیگر است که در سال 1978 با صرف 3500 دلار به خودرو اضافه شده اند. مساله نسبتا عجیب اینکه همانند برخی از تولیدات داخلی، این خودرو نیز فاقد رادیو یا سیستم پخش است!

آنطور که در تاریخچه این اتومبیل آمده، آقای للاند هنگام تحویل خودرو در سال 1978 مسافت 20 مایلی نمایندگی تا خانه را با آن طی نموده است. چند سال بعد و موقع جابجایی به خانه جدید، 20 مایل دیگر با آن پیموده شده و چند مایل باقی مانده نیز در طول 17 سال و در گردش های بسیار کوتاه به کارکرد خودرو اضافه شده اند.

پونتیاک ترنس ام یاد شده در طول حیات خود دارای سه مالک بوده که هر کدام از آنها به بهترین شکل از آن نگهداری کرده اند؛ طوری که گفته می شود هرگز شسته نشده، زیر باران و رطوبت قرار نگرفته و تمام مایعات آن مدام تعویض شده اند. تمامی اسناد، مدارک و لوازم همراه نیز همانند روز اول دست نخورده باقی مانده اند.

در زیر کاپوت این خودرو یک موتور 6.6 لیتری V8 قرار دارد. اگر چه درباره قدرت این موتور حرفی به میان نیامده اما گشتاور آن 430 نیوتن متر ذکر شده است.

این عضلانی دوست داشتنی توسط شرکت RK Motors واقع در شارلوت با قیمت باورنکردنی 160 هزار دلار به فروش می رسد. با این رقم و حتی مبالغ کمتر می توان اتومبیل هایی مثل نیسان GT-R، جگوار F-Type SVR، پورشه 911 Targa 4S، مرسدس AMG GT S، ب ام و i8 و داج وایپر ACR را به پارکینگ منزل هدایت کرده و دلارهای زیاد باقی مانده را پس انداز نمود.

برند پونتیاک یکی از زیر مجموعه های جنرال موتورز بود که به تولید خودروهای قدرتمند و رده بالا فعالیت داشت. در سال 2010 سرانجام این برند به سرنوشت اولدزموبیل دچار گشته و از رده خارج شد. ناگفته نماند ترنس ام به تعداد اندک در کشور ما نیز موجود بوده و جزو خودروهای آمریکایی پرطرفدار به شمار می رود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • GTA
    GTA | ۱۵ آبان ۱۳۹۶

    یه چیز جالب این که شما قیمت رو بو تومان گذاشتید. به نظر من یه برنامه وب بنویسید که بر اساس قیمت روز، دلار رو به تومان تبدیل کنه و به جای اون بذاره.
    موفق باشید
    ?

  • pouya s
    pouya s | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    چه جوری یارو دلش اومده سوار نشه، ماشین خفن روز را داشته باشی و سوار نشی

  • Ali.T
    Ali.T | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    مفته والا

  • ali-g
    ali-g | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    محشره

  • bagher
    bagher | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    خدایی می ارزه...من اگه میلیاردر بودم میخریدمش

مطالب پیشنهادی