ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پاگانی برنامه بازسازی مدل های قدیمی زوندا را کلید زد

وقتی هوراچیو پاگانی در سال 1992 با ترک لامبورگینی تصمیم به بنیانگذاری شرکت مستقل خود گرفت، شاید فکرش را هم نمی کرد تا این حد موفق شده و شهرت زیادی کسب کند. البته درست است ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

وقتی هوراچیو پاگانی در سال 1992 با ترک لامبورگینی تصمیم به بنیانگذاری شرکت مستقل خود گرفت، شاید فکرش را هم نمی کرد تا این حد موفق شده و شهرت زیادی کسب کند. البته درست است که از آن تاریخ تاکنون پاگانی تنها دو مدل زوندا و هوایرا را در مقر خود در ایالت مودنا توسعه داده، اما هر دوی آنها به واقع جزو بهترین خودروهای اسپرت موجود بوده و هستند.

از آنجایی که تولید زوندا از سال 1999 آغاز شده، عمر نسبتا زیادی از مدل های اولیه آن گذشته و نیاز به تعمیر برخی از آنها وجود دارد. کمپانی پاگانی با الهام از برنامه های گروه جگوار لندرور و مکلارن برای بازسازی و یا تعمیر مدل های قدیمی تصمیم گرفته پروژه مشابهی را با نام Rinascimento پیاده کند.

موسس این کمپانی ایتالیایی یعنی آقای هوراچیو پاگانی در این باره گفته:

ما می خواهیم دوباره این شاهکارها را در کانون توجه قرار داده و به آنها احترام بگذاریم؛ این علاوه بر احساس شادمانی، یک مسئولیت بزرگ برای ما است. مشتریان به این دلیل به ما اعتماد می کنند که ما تنها افرادی در جهان هستیم که می توانیم خودروهای پاگانی را بازسازی نموده و یا از نو بسازیم. ما قصد داریم هیجان روزهای اولیه را به مشتریان خود بازگردانیم.

کمپانی پاگانی در صورت انجام بازسازی، با عکسبرداری، کشیدن طرح ها و ثبت اطلاعات فنی مختلف تمامی مراحل را مستندسازی می کند. اطلاعات جمع آوری شده از این طریق، در کتابی تحت عنوان Pagani Rinascimento Book انتشار خواهند یافت. این کتاب نقشی همانند یک گواهینامه داشته و اصالت مالکین مدل های زوندا را نیز تایید خواهد کرد.

پیش بینی می شود تا به این تاریخ 137 دستگاه زوندا به مشتریان تحویل داده شده باشد. برخی از مالکین این اتومبیل اسپرت گران قیمت ادعا می کنند بیش از 100 هزار کیلومتر با خودروی خود رانندگی کرده اند که در این صورت نیاز به سرویس دهی، بازبینی یا حتی بازسازی دوچندان می شود.

زوندا در نسخه های مختلفی تولید شده که جالب ترین آنها HP Barchetta نام داشته و فقط سه دستگاه از آن بر روی کره خاکی موجود است. از میان این سه نیز، یک دستگاه در پارکینگ آقای موسس نگهداری می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی