ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

از این پس مردان هم می توانند باردار شوند

تا کنون دانش پزشکی در زمینه پیوند رحم با چالش های بسیاری مواجه بوده اما پیشرفت های اخیر به مردان هم اجازه می دهد بچه های خود را به دنیا بیاورند. دکتر «ریچارد پائولسون»، رییس ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

تا کنون دانش پزشکی در زمینه پیوند رحم با چالش های بسیاری مواجه بوده اما پیشرفت های اخیر به مردان هم اجازه می دهد بچه های خود را به دنیا بیاورند.

دکتر «ریچارد پائولسون»، رییس انجمن طب بارداری آمریکا معتقد است که به لطف پیشرفت های علمی از حالا می توان عمل پیوند رحم را بر روی مردان هم انجام داد.از نظر دکتر پائولسون هیچ مانعی آناتومیکی برای کاشت رحم در مردان وجود ندارد و افرادی که از اختلالات جنسیتی رنج برده یا جنسیت خود را تغییر داده اند، می توانند از مزایای این عمل استفاده کنند. وی می افزاید:

اگرچه شکل لگن خاصره مردان و زنان با هم متفاوت است اما در هر دوی آنها فضای کافی برای قرار دادن رحم وجود دارد.

با این حال این فرایند بسیار پیچده است و احتمالا مردانی که بدین صورت باردار شوند تنها از طریق سزارین توانایی وضع حمل داشته باشند.

علاوه بر این باید تغییراتی روی هورمون های این افراد اعمال شود تا رفتاری مشابه با هورمون های زنان باردار داشته باشند.با این حال برخی از متخصصان این حوزه عقیده دارند که این کار ممکن است با اخلاقیات حرفه ای در تضاد باشد. برای مثال پروفسور «جولیان ساوولسکو» از اساتید دانشگاه آکسفورد می گوید:

اگرچه ممکن است این روش مزیت هایی را برای فرد باردار داشته باشد اما باید تاثیرات روانشناسی آن را روی کودکی که در شرایط غیرعادی به دنیا می آید نیز در نظر گرفت.

گفتنی است سه سال قبل یک زن 36 ساله سوئدی برای اولین بار از طریق رحم پیوند فرزند خود را به دنیا آورد اما تلاش های مشابه در کشورهایی از قبیل ترکیه و عربستان با شکست مواجه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (54 مورد)
  • rad
    rad | ۲۱ آبان ۱۳۹۶

    همینمون مونده بود مردها صبح تا شب کار کنن بعد یه بچه هم زارتی بزارن تو شکمشون ، لابد بعدشم یه فشفشه از پشت فرو میکنن فندک میگیرن زیرش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی