ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توکیو یک کاراکتر مجازی را به عنوان شهروند خود پذیرفت

چند روز پیش بود که عربستان سعودی رباتی به نام «سوفیا» را شهروند خود کرد و حالا خبر می رسد که برای نخستین بار در دنیا، یک کاراکتر مجازی به نام «شیبویا میرای» که از ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

چند روز پیش بود که عربستان سعودی رباتی به نام «سوفیا» را شهروند خود کرد و حالا خبر می رسد که برای نخستین بار در دنیا، یک کاراکتر مجازی به نام «شیبویا میرای» که از هوش مصنوعی بهره می برد، شهروند توکیو شده است.

میرای در فضای مجازی به صورت یک پسر بچه هفت ساله حضور دارد

همان طور که اشاره کردیم شیبویا میرای از نظر فیزیکی وجود ندارد و در فضای مجازی، به صورت یک پسر بچه هفت ساله پرحرف حضور داشته و در پلتفرم محبوب «Line» با کاربران صحبت می کند. جالب اینجاست که محله شیبویا در توکیو یک جواز اقامت رسمی هم برای بات مورد بحث صادر کرده که «میرای» را به اولین کاراکتر مجازی دنیا با محل سکونت واقعی تبدیل می کند.

بر اساس اظهارات مقامات شیبویا، میرای (که در زبان ژاپنی به معنی آینده است) با هدف برقراری ارتباط میان مسئولان منطقه ای و مردم توسعه یافته، و به مقامات اجازه می دهد نظرات و انتقادات مردم را بدون واسطه دریافت کنند.

لازم به ذکر است که طبق گفته های توسعه دهندگان میرای، تفریحات این کاراکتر عکاسی و مشاهده فعالیت های روزمره مردم بوده، و به شدت عاشق حرف زدن با انسان هاست.

گفتنی است اعطای حق شهروندی به ربات سوفیا و هوش مصنوعی میرای باعث بروز نگرانی هایی در میان برخی از فعالان و علاقه مندان حوزه شده، تا جایی که برخی سوفیا را «ترمیناتور واقعی زمان حال» خوانده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی