ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آغاز سوخت‌رسانی اینترنتی از دی ماه در تهران

طرح توزیع سوخت با سفارش اینترنتی در ابتدای این هفته با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شد؛ طرحی که قرار است از دی‌ماه با حداقل ۱۰۰ ماشین سوخت‌رسان ۸۰۰ لیتری، در شهر تهران فعالیت خود ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۴

طرح توزیع سوخت با سفارش اینترنتی در ابتدای این هفته با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شد؛ طرحی که قرار است از دی‌ماه با حداقل ۱۰۰ ماشین سوخت‌رسان ۸۰۰ لیتری، در شهر تهران فعالیت خود را اغاز کند و به گفته مدیرانش، بر کاهش ترافیک تهران تاثرگذار باشد.

شرکت «پتروآیریک» که از شرکت‌های شناخته شده در حوزه سوخت رسانی نوین است، پس از یک سال تلاش و طراحی نمونه‌های مختلف، اکنون از وزارت نفت مجوز فعالیت توزیع بنزین اینترنتی را دریافت کرده و تصمیم دارد یک اپلیکیشن را در اختیار کاربران قرار دهد تا توسط آن، بتوانند بنزین را در محل سفارش دهند.

قیمت بنزین همان ۱۰۰۰ تومان خواهد بود

اپلیکیشن طراحی شده توسط این شرکت دارای دو نسخه برای کاربران و سوخت‌رسانان است. فرایند کار نیز چنین است که نزدیکترین ماشین سوخت‌رسان به درخواست کاربر پاسخ خواهد داد. کاربر نیز می تواند با بررسی قیمت و زمان تخمین زده شده، گزینه تایید یا انصراف را انتخاب کند.

«سعید مهرعلیان» مدیرعامل شرکت پتروآیریک درباره ویژگی‌های این طرح به دیجیاتو می‌گوید:

«قیمت بنزین ارائه شده توسط این سامانه همان لیتری ۱۰۰۰ تومان است و تنها هزینه حمل و نقل به آن اضافه خواهد شد. وقتی بنزین می‌زنید مجبور هستید حداقل نیم ساعت ترافیک تهران را تحمل کنید تا به پمپ بنزین برسید. علاوه بر این باید زمان زیادی هم در صف منتظر بمانید و در این صورت حدود چهل دقیقه و حتی بیشتر وقت شما گرفته خواهد شد. در نتیجه توزیع اینترنتی بنزین می‌تواند ضمن جلوگیری از هدر رفتن زمان کاربران، به کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوا کمک کند.»

مدیرعامل پتروآیریک درباره نحوه محاسبه هزینه حمل و نقل که پرداخت آن به طرق نقدی و اینترنتی امکان پذیر خواهد بود، خاطر نشان نمود:

«نرخ این خدمات به دو فاکتور مهم بستگی دارد، یکی مسافتی که خودروی کاربر با سوخت‌رسان دارد و دیگری ساعت درخواست. مشخصاً ساعات ترافیک و نیمه‌های شب هزینه بخصوص خود را خواهد داشت اما قطعا هزینه آن کمتر از وقتی خواهد بود که صرف رفتن به پمپ‌بنزین و ماندن در ترافیک می‌شود. ضمناً ظرفیت این خودرو‌های سوخت رسان ۸۰۰ لیتر است.»

فعلاً فقط تهران!

بر اساس گفتگوی مهرعلیان با دیجیاتو، طرح مذکور مورد تایید اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) وزارت نفت بوده و قرار است در دی ماه کار خود را در تهران آغاز کند. مدیرعامل پتروآیریک انتخاب تهران برای این طرح را کمبود جایگاه‌های ارائه بنزین در سطح شهر و همچنین تراکم بالای خودروها می‌داند.

پتروآیریک فعلاً برنامه‌ای برای ارائه چنین خدماتی در سایر شهرهای ایران ندارد و به نظر می‌رسد که مدیران این شرکت در انتظار آن هستند تا استقبال شهروندان تهرانی را بسنجند و سپس راه‌اندازی این طرح در سایر شهرها را مورد ارزیابی قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • ami_ald
    ami_ald | ۱۵ آبان ۱۳۹۶

    یه چیز دیگه اینجوری بنزین بار اینا همش در حال حرکته بنزین کف میکنه درسته قیمتش همون هزاره ولی در اصل اندازه اصلی توی باک نمیره ولی پمپ بنزین ثابته بنزینش

  • ami_ald
    ami_ald | ۱۵ آبان ۱۳۹۶

    همین مونده روزا بنزین متحرک توی خیابون ببینیم دیگه مردم امنیت هم ندارن تو خیابون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی