ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

راهنمای روش های دانلود از گوگل پلی؛ چگونه اپ ها را بدون مشکل دریافت کنیم؟

[مقاله در تاریخ 16 آبان بروزرسانی شده است] تاکنون چند بار با پیغام This item is not available in your country هنگام رفتن به گوگل پلی مواجه شده اید؟ با وجود اینکه چند ماه پیش ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

[مقاله در تاریخ 16 آبان بروزرسانی شده است]

تاکنون چند بار با پیغام This item is not available in your country هنگام رفتن به گوگل پلی مواجه شده اید؟ با وجود اینکه چند ماه پیش اهالی مانتن ویو ایران را به لیست «کنسول توسعه دهندگان گوگل پلی» اضافه کردند تا روزنه امیدی برای دسترسی کامل ایرانی ها به پلی استور شکل بگیرد اما هنوز دانلود بدون دردسر از این مارکت ممکن نیست.

البته نه فقط ایران، بلکه این مشکل در بعضی کشورهای دیگر نیز به چشم می خورد و بنابراین کاربران مجبورند از روش های دیگری برای دانلود اپلیکیشن های اندرویدی خود استفاده کنند. برای مطلب پیش رو تصمیم گرفتیم نگاهی به این راه ها انداخته و روش های دانلود از گوگل پلی را معرفی کنیم.

1 - دانلود از طریق کامپیوتر

اگر از استفاده از وب سایت های شخص ثالث فاکتور بگیریم، متاسفانه بقیه راه های دانلود با گوگل پلی نیازمند نرم افزارهای تغییر آی پی یا همان فیلترشکن هستند. در صورتی روی رایانه خود دارای یکی از این نرم افزارها هستید، دیگر احتیاجی به دانلود مستقیم از موبایل نبوده و با همین پی سی می توانید اپ یا بازی های دلخواه تان را دانلود کنید.

برای این کار ابتدا باید با هر دو سیستم [موبایل و پی سی] به اکانت جیمیل خود وصل شوید. سپس به نرم افزار تغییر آی پی متصل شده و صفحه اپلیکیشنی که می خواهید را از طریق کامپیوتر باز کنید. اکنون کافیست روی دکمه Install نمایید تا در نهایت برنامه در موبایل دانلود [فراموش نکنید که اینترنت موبایل را باید روشن بگذارید] شود.

البته در این قسمت چند نکته وجود دارد. یکی اینکه با پی سی، یکی از مرحله هایی که با «دانلود از طریق موبایل» باید طی کنید کاهش می یابد. جدا از اینکه گاهی اوقات ممکن است با ارور This app is incompatible with your device [این برنامه با اسمارت فون شما سازگار نیست] مواجه شوید.

این ارور صرفا به این معنی نیست که برنامه از موبایل شما پشتیبانی نمی کند. بلکه علت این اتفاقی گاهی اوقات مربوط به عدم عرضه بازی برای منطقه ای که آی پی خود را روی آن تنظیم کرده اید می شود. اگر هنگام دانلود برنامه ها از طریق کامپیوتر با این مشکل برخورد کردید، پیشنهاد می کنیم از روش چهارم کمک بگیرید.

2 - دانلود از طریق خود موبایل

برای این روش ابتدا باید Cache مربوط به برنامه های Google Play Services و Google Play Store را پاک کنید. پیدا کردن این قسمت ها روی تلفن های مختلف ممکن است متفاوت باشد اما برای همه آن ها باید ابتدا به بخش Setting یا همان تنظیمات رفته و سپس روی قسمت Apps یا Installed Apps کلیک نمایید.

در اینجا Cache [اگر جواب نداد Data را پاک کنید] هر دو برنامه Google Play Services و Google Play Store را صفر نموده [با Clear Cache] و بعد از اجرای نرم افزار تغییر آی پی، گوگل پلی را باز کنید. هر کشوری که در نرم افزار انتخاب کرده اید، گوگل پلی نیز اپ های در دسترس برای همان کشور را نشان می دهد.

یکی از بهترین روش ها برای دانلود برنامه های گوگل پلی همین است

از طرفی معمولا فقط یک بار اجرای برنامه تغییر آی پی کفایت می کند. اما گاهی اوقات هم پیش آمده که هر دفعه مجبور به استفاده از آن باشید. یعنی در صورتی که بدون این نرم افزارها گوگل پلی را باز کنید، باید دوباره مرحله های گفته شده را بروید.

یکی از روش های تجربه بازی های سافت لانچ [عناوینی که ابتدا در منطقه های محدودی عرضه می شوند] هم همین است. اما برای تعدادی از اپ ها، دانلود بازی تنها نیمی از راه بوده و باید نرم افزار تغییر آی پی مربوط به منطقه ای که اپلیکیشن در آن منتشر شده را داشته باشید.

عناوینی مثل Modern Combat Versus [بررسی دیجیاتو] یا Battle Break - Multiplayer Balls [معرفی دیجیاتو] از این دسته هستند. البته در یک مقاله جداگانه، به طور کامل پیرامون چگونگی نصب و دانلود بازی ها و اپلیکیشن های سافت لانچ صحبت خواهیم کرد.

3 - دانلود از طریق تلگرام

تلگرام این روزها رشد چشمگیری در ایران داشته و میلیون ها کاربر در داخل کشور دارد. خوب با توجه به اینکه روزانه وقت زیادی را پای این اپلیکیشن پیام رسان می گذاریم، چرا نیاییم و اپلیکیشن ها را از آن دانلود نکنیم؟ در تلگرام رباتی با اسم apkdl_bot@ وجود دارد که برنامه های زیر 50 مگابایت را در خود تلگرام آپلود می کند.

کافیست لینک گوگل پلی برنامه را [مثلا این آدرس] را در ربات گذاشته و بعد از آپلود شدن مستقیما آن را از تلگرام دریافت کنید. حالا تکلیف اپلیکیشن های بالای 50 مگابایت چیست؟ در اینجا ربات لینک دانلود مستقیم بازی را می دهد و می گوید اگر می خواهید آن را در تلگرام آپلود کنید، باید لینک داده شده را در ربات urluploadbot@ کپی نمایید.

بعد از کپی کردن، بسته به حجم اپلیکیشن چند دقیقه دست نگه دارید تا برنامه یا بازی آپلود شود. به صورت کلی، urluploadbot@ رباتی برای آپلود فایل هایی با حجم زیر 500 مگابایت در تلگرام است که نه فقط برای اپلیکیشن ها بلکه بقیه کارها نیز کاربردهایی دارد.

کافیست به کمک این روش یک نرم افزار تغییر آی پی برای موبایل دانلود کرده و سپس به کمک روش دوم برنامه ها را راحت تر از همیشه دریافت کنید.

4 - دانلود از طریق سایت های مستقیم کننده لینک

این روش، شاید بی دردسرترین راه برای دانلود برنامه ها باشد. با این روش کافیست لینک گوگل پلی اپلیکیشن را در سایت های مرتبط گذاشته و سپس لینک مستقیم را دریافت کنید. البته این شیوه نیز برای بازی های سافت لانچ کاربرد زیادی ندارد. حالا سوال اینجاست از چه سایت هایی استفاده کنیم؟

با رفتن به هر کدام از این سایت ها نواری را مشاهده خواهید کرد که در آن باید لینک گوگل پلی یا نام بازی را قرار دهید. فقط حواس تان باشد که معمولا پایان لینک پلی استور هر اپلیکیشن جمله hl=en& یا نمونه های مشابه وجود دارد. پیش از آنکه لینک را در نوار گفته شده بگذارید، حتما این جمله را پاک کنید.

جدا از این وب سایت ها، می توانید از apk-dl.com هم کمک بگیرید که در واقع ربات apkdl_bot@ مربوط به همین سایت است. فقط یک نکته را فراموش نکنید، روش سوم و چهارم تنها مربوط به اپلیکیشن های رایگان می شود و برای بازی ها یا برنامه های پولی باید از وب سایت های دیگر استفاده نمایید.

5 - دانلود از مارکت Apkpure

در بخش کامنت بعضی بازی های سافت لانچ، کاربران روش هایی برای چگونگی «انجام» بازی نیز پیشنهاد داده اند.

Apkpure.com یکی از کامل ترین مرجع ها برای دانلود بازی ها و اپلیکیشن های مختلف است و با وجود اینکه برای استفاده از وب سایت آن نیازمند نرم افزار تغییر آی پی هستید ولی به راحتی می توانید با دانلود مارکت این مرجع به هزاران اپ دسترسی داشته باشید.

فروشگاه Apkpure تنها دارای بازی های رایگان است و خبری از اپ های پولی نیست

نکته جالب اینجاست که بدانید بهترین فروشگاه و وب سایت برای دانلود بازی های سافت لانچ هم همین Apkpure است. بنابراین با نصب آن می توانید خیال تان را بابت گرفتن فایل نصب این بازی ها نیز راحت کنید. فقط به یاد داشته باشید که هنگام دانلود از فروشگاه Apkpure امکان دارد سرعت اینترنت کمی کاهش پیدا کند.

برای دانلود این مارکت می توانید از خود وب سایت Apkpure.com [با نرم افزار تغییر آی پی] یا این لینک کمکی استفاده کنید.

در بخش اپلیکیشن های دیجیاتو بخوانید:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • asma_r
    asma_r | ۱۸ مهر ۱۴۰۱

    سلام . لطفا من را راهنمایی کنید ..... من از روش اول یعنی نصب اپ از طریق کامپیوتر اقدام به دانلود اپ کردم که پیغام به زودی نصب در دستگاه شما انجام میشود نشان داده شد .... خب الان آن اپ ها در کدام قسمت گوشی وجود دارد

  • Yazdannajafpour
    Yazdannajafpour | ۱۵ شهریور ۱۳۹۸

    این روش اولی واقعا عالی بود
    حتما حتما سعی کنید از خود play store نصب کنید چون بقیه استور ها نمیتونن تشخسص بدن که کدوم نسخه برنامه مورد نیاز گوشی شماست و احتمالش زیاده که نسخه ناسازگار رو بهتون بده و باعث ایجاد مشکل توی گوشی بشه

    بهترین روش ها ، روش 1 و 2 دیجیاتو هست ولی روش 2 به خواط اینکه روشن بودن قند شکن گوشی سرعتا دانلود رو کم میکنه و قند شکن های رایگان پایداری اتصال ندارن باعث میشه که بازی های حجیم ( بالای 1 گیگ ) باریسک بالا دانلود بشن و بعضا اصلا دانلود نشن .

    پیشنهاد من روش 1 دیجیاتو هست که کار منو راه انداخت ، برای داشتن قند شکن روی کامپیوتر کافیه مرورگر opera رو دانلود کنید و vpn مرورگر رو روشن کنید ، جیمیل موجود روی گوشی رو داخل پلی استور singin کنید و نسخه متناسب باگوشی خودتون رو از هر برنامه ای دنالود کنید ، البته توی این روش اصلا احتیاجی به قند شکن فعال روی گوشی نیست ومیتونید با سرعت اصلی اینترنتتون برنامه هارو دانلود کنید ولذت ببرید

  • Parsa Javanshir
    Parsa Javanshir | ۷ آذر ۱۳۹۶

    Faghat AIO DOWNLOADER

  • BeHi
    BeHi | ۲۹ آبان ۱۳۹۶

    راستی بهتون پیشنهاد می کنم مارکت اپتوید رو نصب کنید ... استور های تاپش رو دنبال کنید و لذت ببرید ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی