ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

موجودات فضایی احتمالا شبیه انسان ها خواهند بود

در فیلم های سینمایی اغلب فضایی ها به صورت موجوداتی عجیب با ظاهری ترسناک نشان داده می شوند اما مطالعات جدید خلاف آن را ثابت می کند. رویکردهای قبلی در زمینه پیش بینی ظاهر و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

در فیلم های سینمایی اغلب فضایی ها به صورت موجوداتی عجیب با ظاهری ترسناک نشان داده می شوند اما مطالعات جدید خلاف آن را ثابت می کند.

رویکردهای قبلی در زمینه پیش بینی ظاهر و قابلیت های موجودات فضایی تا حد زیادی بر دانسته ها و پیش داوری های ما از جانوران و مواد زمینی استوار بوده است اما در این مطالعه دانشمندان از روش دیکری بهره گرفته اند.«سم لوین»، یکی از محققین جانورشناسی دانشگاه آکسفورد که در این مطالعه شرکت داشته می گوید:

از آنجایی که ما به دنبال پیش بینی موجوداتی هستیم که احتمالا DNA ندارند، از بافت های سیلیکونی برخوردارند و  نیتروژن تنفس می کنند، به جای پیش داوری مبتنی بر شرایط زمین از نظریه تکامل استفاده کرده ایم که به سیاره ای خاص محدود نمی شود.

این محققان تاکید کرده اند که هنوز مشخص نیست این موجودات پوستی خاسکتری یا چشمانی بزرگ دارند اما با فرض اینکه بیگانگان هم در معرض انتخاب طبیعی  قرار داشته باشند، باید فرایندی شبیه به انسان ها را طی کرده باشند.

بنابرین گرچه هنوز وجود موجودات فضایی اثبات نشده اما اگر چنین همسایگانی داشته باشیم احتمالا شباهت زیادی به ما خواهند داشت و در این صورت از دیدن فیلم های فضایی هالیوود چندان خوشحال نخواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی