ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکننده تر از هر موبایل دیگری؛ کسب امتیاز ۹۰ برای آیفون 10 در تست سقوط

اپل در مورد میزان مقاوت شیشه به کار رفته در نمایشگر و قاب پشتی آیفون 10، اعلام کرده بود که از محکم ترین شیشه ای که تا به حال در تلفن های هوشمند به کار ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

اپل در مورد میزان مقاوت شیشه به کار رفته در نمایشگر و قاب پشتی آیفون 10، اعلام کرده بود که از محکم ترین شیشه ای که تا به حال در تلفن های هوشمند به کار رفته، استفاده نموده. با این حال به نظر می رسد شکنندگی این بخش های شیشه ای اصلی ترین نگرانی کاربران آیفون 10 محسوب می شود؛ زیرا بر خلاف ادعای اپل، این بخش ها بسیار آسیب پذیر هستند.

به تازگی شرکت «SquareTrade» که در زمینه فروش گارانتی های اضافه برای گجت ها فعالیت می کند، به منظور بررسی دقیق تر میزان آسیب پذیری، موبایل های جدید آیفون 8 (بررسی دیجیاتو، بررسی ویدیویی دیجیاتو)، 8 پلاس و 10را تحت آزمایشات گوناگون قرار داده. نتیجه این تست ها نیز بر اساس امتیاز بندی 0 تا 100، مشخص شده است.

لازم به ذکر است که امتیاز مذکور، هر چه بالاتر باشد نشان از احتمال شکسته شدن بیشتر موبایل دارد.

بر اساس نتیجه آزمایشات، آیفون های 8 و 8 پلاس، به ترتیب امتیازهای 67 و 74 را در زمینه شکسته شدن کسب کرده اند که به ترتیب احتمال شکستن متوسط و متوسط رو به بالا را دارند. ولی آیفون 10 امتیاز 90 را به دست آورده که خبر از شکننده بودن بالای آن می دهد.

گفتنی است پیشتر تلفن هوشمند گلکسی نوت 8 سامسونگ (بررسی دیجیاتو، بررسی ویدیویی دیجیاتو)، با کسب امتیاز 80 در رده احتمال شکستن بالا قرار گرفته بود.

همان گونه که در ویدیو نیز مشاهده می کنید، در آزمایش سقوط از بخش کناری موبایل و از ارتفاع 1.8 متری، یک سوم نمایشگر و قابلیت سوایپ آیفون 10، در همان اولین ضربه از کار می افتد. ادامه تست ها نشان می دهند که شیشه نمایشگر در اولین ضربه از سمت جلو شکسته و Face ID نیز از کار می افتد.

در آزمایش سقوط از پشت، باز هم یک آزمایش کافیست تا موجب شکستن شیشه قاب پشتی شود. سپس آزمایش چرخش در محفظه بسته انجام می شود و در نهایت آیفون 10 کالبد شکافی می شود.

لازم است یادآوری کنیم که بر اساس گزارش اپل هزینه تعمیر نمایشگر آیفون 10 این کمپانی 279 دلار بوده و در صورتی که صدمات دیگری به آن وارد شده باشد این میزان به 549 دلار نیز افزایش میابد. با این حال برخی از صدمات وارد شده شامل گارنتی یک ساله نمی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • 007
    007 | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

    شیپل

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

    حالا که فکرشو میکنم چ خوبه که سونی هنوزم گوشی با حاشیه میزنه

  • Farzad FJ
    Farzad FJ | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

    تا حدودی دروغه من چند تا تست مقاومت دیدم زیاد مشکل پیدا نکرد

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

    در کل وقتی گوشی هات با نیم متر حاشیه شکننده هستن چرا گوشی با حاشیه کم میسازی؟ حالا این 80% صفحه اس خیلی از برند عای چینی و کره ای که مسخره میکنید تا 85 پیش رفتن

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

    تستش رو دیدم با دوبار افتادن خورد شد به حدی که اشغال های پشت گوشی دیده میشد شاید بتونه به سایت های تکنولوژی باج بده اما نمبتونه به یوتیوبر های کمین کرده باجی بده.. در کل اپل دروغ گو خوبیه در هر زمینه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی