ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان قدیمی ترین کهکشان مارپیچی جهان را کشف کردند

شاید مشاهده شرایط و وضعیت اجسام در گذشته شبیه فیلم های علمی تخیلی به نظر برسد اما دانشمندان همیشه تلاش کرده اند با طراحی ابزارهای قوی به عمق فضا نفوذ کرده و به نوعی در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

شاید مشاهده شرایط و وضعیت اجسام در گذشته شبیه فیلم های علمی تخیلی به نظر برسد اما دانشمندان همیشه تلاش کرده اند با طراحی ابزارهای قوی به عمق فضا نفوذ کرده و به نوعی در زمان سفر کنند.

در واقع ستاره شناسان هنگام رصد اجرام فضایی بسیار دور به شرایط آنها در گذشته نگاه می کنند. طبیعتا هرچه این فاصله بیشتر شود، بیشتر در زمان به عقب برمی گردند و حالا توانسته اند دورترین و کهنسال ترین کهکشان مارپیچی را شناسایی کنند.

بر اساس گزارشی که در نشریه «Astrophysical» منتشر شده، محققان به لطف توانایی جاذبه برای ایجاد خمیدگی در نور و طیف سنجی، قدیمی ترین کهکشان مارپیچی جهان به نام «A1689B11» را کشف کرده اند.این کهکشان احتمالا 2.6 میلیارد سال پس از بیگ بنگ به وجود آمده و این در حالی است که عمر جهان حدود 14 میلیارد سال برآورد شده است.

هنوز تردیدهایی درباره شرایط لازم برای ایجاد بازوهای مارپیچی کهکشانی و دائمی یا موقتی بودن آنها وجود دارد اما این یافته جدید می تواند در درک مسائلی از قبیل زمان، چگونگی و چرایی تشکیل کهکشان های مارپیچی به دانشمندان کمک کند.

گفتنی است ناسا قرار است در سال آینده تلسکوپ فضایی «جیمز وب» را راه اندازی کند که از نظر ستاره شناسان می تواند در تحقیقات فضایی نقش مهمی را ایفا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی