ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازار تبلت ها همچنان رو به افول است

به گزارش موسسه بین الملی داده (IDC) در سه ماهه تابستان سال جاری بازار تبلت با کاهش 5.4 درصدی به سیر نزولی خود ادامه داده است. بر این اساس میزان فروش جهانی تبلت در این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

به گزارش موسسه بین الملی داده (IDC) در سه ماهه تابستان سال جاری بازار تبلت با کاهش 5.4 درصدی به سیر نزولی خود ادامه داده است.

بر این اساس میزان فروش جهانی تبلت در این سه ماه به 40 میلیون دستگاه رسیده است اما چهار تولیدکننده برتر که به ترتیب عبارتند از اپل، سامسونگ، آمازون و هواوی با رشد فروش محصولاتشان مواجه بوده اند.

داده های IDC حاکی از این است که اپل در این مدت 10.3 میلیون تبلت را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11.4درصد رشد داشته است. این شرکت احتمال داده که کاهش قیمت آیپدها و انتشار نسخه جدید سیستم عامل iOS باعث شده اند که سهم اپل از کل بازار از 21.9 درصد به 25.8 درصد برسد.

کمپانی سامسونگ نیز با رشد 7.9 درصدی سالیانه فروش تبلت های خود را از 6 میلیون دستگاه در سال گذشته به 6.5 میلیون رسانده، و سهم خود از بازار را نیز  به 15.4 درصد ارتقا داده است.

این کمپانی کره ای تبلت های متنوع با پیکربندی های مختلفی را ارائه می کند اما بار اصلی در آمدهای آن بر دوش سری های اقتصادی گلکسی تب A و E است.

در جایگاه سوم کمپانی آمازون قرار دارد که با رشد سالیانه فوق العاده 38.7 فروش تبلت های خود را از 3.1 میلیون به 4.4 رسانده است که دلیل اصلی آن به ارائه تبلت «فایر 7» با قیمت مناسب برمی گردد.در جایگاه چهارم نیز کمپانی های هواوی و لنوو به صورت مشترک قرار دارند و هر یک از آنها موفق به فروش 3 میلیون تبلت شده است.

گفتنی است IDC تاکید کرده که این بازار احتمالا در سال آتی نیز با عدم استقبال خریداران و کاهش فروش مواجه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی